×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко

Тръмп ще отбележи първите 100 дни от управлението си с митинг в Детройт

НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Защо се провали ТОЛ системата


Защо се провали ТОЛ системата
Бойко Борисов твърди, че парите от тол системата ще бъдат използвани за пътища
09 Юли 2019, Вторник, 18:45 ч.

 Премиерът Бойко Борисов определи тол системата като перачница за пари, която ще осигури средства за строеж на магистрали, но проблемите продължават да съпътстват опитите за въвеждането й

Никой не е вярвал, че тол системата ще заработи на 16 август, когато договорът за изграждането ѝ с австрийската „Капш“ бе подписан преди година и половина, пише в последния си брой списание Икономист.

Тежките решения по традиция се отлагат, а внедряването на нови системи по принцип не е специалитет на администрацията. Проблемът е, че тогавашните въпросителни около платеното преминаване на тежкотоварни автомобили още са на дневен ред, а постоянно изникват нови въпросителни.

И както през януари 2018 г., все още са неясни обхватът на системата, както и тарифите, които ще плащат различните превозни средства. Всъщност проект за тарифа бе представен, но както стана ясно, той не е бил обсъждан с превозвачите, които бурно възнегодуваха срещу предложението. И както обикновено става в такива случаи, премиерът Бойко Борисов свири „отбой“. Експертите от регионалното министерство бяха на мнение, че тримесечно отлагане ще свърши работа за прецизиране на обхвата и цените, но управляващите решиха, че да въведеш допълнително плащане, което може потенциално да оскъпи основни продукти около местни избори, не е особено умно, което отсрочи старта за март 2020 година. Може да се каже, че политическият аргумент е само бонус, защото още не е изградена напълно и инфраструктурата от рамки и камери. 

Но заедно с текстовете за новите срокове в Закона за пътищата се прокарват и текстове, които променят първоначалния замисъл на системата. В началото бе планирано доставчиците на декларирани данни (GPS компаниите, които предоставят устройства на камионите) да подават данни за движението на камионите директно към АПИ безплатно. Сега се предлага данните да постъпват в националните доставчици на услуги (НДУ) и срещу това доставчиците да получават комисиона от 2%.

Те трябва да се добавят към договорените за НДУ 7% за събирането на таксите, което означава, освен че държавата изцяло се оттегля от процеса по изчисляването и събирането на такси, и че 9 на сто от събраното няма да отива за ремонт и изграждане на пътна мрежа. Комисионите не са повод за притеснение, защото всяка услуга струва пари, но тревожен е фактът, че от половин година има само един одобрен НДУ - „Интелигентни трафик системи“.

През май бе подписан договор за НДУ с фирма „Телетол“, но АПИ го прекрати малко повече от месец по-късно с мотива, че не е осъществена интеграция със системата. След това представител на отстранената фирма обяви, че пътната агенция не ѝ е предоставила парола, което е направило връзката невъзможна. Веднага се появиха съмнения, че по този начин се осигурява монопол върху този процес, въпреки че АПИ твърди, че договори ще се подпишат с още няколко НДУ, дори и с отстранената компания. Следващите месеци ще са трудни за Министерството на регионалното развитие и АПИ, защото ще трябва да решават няколко ключови задачи. Първата е да намерят приемливите обхват и цени за преминаване, които, от една страна, да устройват превозвачите (самите автомобилни фирми имат разнопосочни интереси), а от друга, да покрият заявката за събиране на около 1 млрд. лв. годишно от платено преминаване.

Втората, естествено, е приключването на изграждането на нужната инфраструктура и софтуерно обезпечение, което да не повтаря провала с въвеждането на електронните винетки. Третата и най-важна е да гарантират пред обществото, че ще могат да осъществяват ефективен контрол върху система, в която не участват, като оператор, който изчислява и събира такси. В тази връзка може да се помисли и дали 630 души на щат в Националното тол управление не са множко, предвид доброволния отказ от функции. Все пак издръжката им също отнема от заветния милиард, ако накрая въобще се доближи такава стойност.
 




В категории: Политика


1
Коментара
Флагман.БГ Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона 29/04/2025, Вторник 22:00 0
Флагман.БГ На десния си крак носи бижута за... На десния си крак носи бижута за... 29/04/2025, Вторник 21:03 1
Големи проблеми с водата в...
Големи проблеми с водата в... 29/04/2025, Вторник 20:40 0
Млада жена нападна полицаи
Млада жена нападна полицаи 29/04/2025, Вторник 20:00 0
Флагман.БГ Спечели чисто нова кола Спечели чисто нова кола 29/04/2025, Вторник 19:40 0
Флагман.БГ Каза за българския футбол Каза за българския футбол 29/04/2025, Вторник 19:24 0
1
Коментара по темата
1.
Хъммм
09.07.2019 19:13:28
1
7
И не само това е проблема.Кой ще поддържа тази система?...Троикаджиите на държавна служба ли?Ще си плащат яко на франчайза капш....качиш?
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Тоби се огъна пред напористия Владов, обеща му вечеря за двама Отстраненият от шоуто готвач се появи на вечерната резервация с цветя и любовно послание Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Добра новина за България! Беларуските туристи се завръщат в морските ни курорти Вече са договорени първите групи и стартираха резервациите за организираните пътувания Взе награда от 20 бона Взе награда от 20 бона Добрин не завоюва колата от Турнирите, но получи награда за атрактивност Световен шампион пристига в Бургас Световен шампион пристига в Бургас Нафтата със силен трансфер Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици Токът на Иберийския полуостров спрял заради фотоволтаици 60% дял на ВЕИ в мощностния баланс е критичен, поясни енергийният експерт Иван Хиновски Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Жечо Станков: Енергийната ни система е добре защитена от удар като този в Испания Той сподели, че се съмнява кибератака да е причината за аварията на Иберийския полуостров, заради която няколко държави останаха без ток Големи проблеми с водата в... Големи проблеми с водата в... Хората във врачанско село бедстват Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Заради полицейски чадър ли поевтинява кокаинът? Експерт тръби, че дрогата минава през Бургас и Варна Европол казва, че влиза от двете пристанища, поясни бившият секретар на МВР проф. Николай Радулов Промяна в движението по "Тракия" утре Промяна в движението по "Тракия" утре Движението при 251-ви км, в посока Бургас, ще е в активната лента за няколко часа Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Бургаският ж.к. „Зорница“ ще има още един вход-изход Гражданите настояват за реализацията й от години
Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Трима убити и много ранени при стрелба в Швеция, спряха и влаковете Терористът е избягал със скутер Медведев отсече: Русия и САЩ са... Медведев отсече: Русия и САЩ са... Политикът счита, че няма да има крайно изостряне на отношенията между Москва и Вашингтон Драмата с тока не спря Григор Димитров Драмата с тока не спря Григор Димитров Българинът победи чисто великобританец Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Тръмп си призна: Управлявам САЩ и света Знаете ли, това, което правя, е изключително сериозно, заяви президентът на САЩ Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България Енергиен експерт посочи как Испания можеше да избегне кризата с тока и намеси България "Европа трябва да защитава физичната среда, но и мрежовата", каза пък специалистът по киберсигурност Ясен Такев Почина Ирина Мутафчиева Почина Ирина Мутафчиева Тя е автор на множество публикации в централния периодичен печат и в специализирани издания А ако токът спре в такъв момент? А ако токът спре в такъв момент? Хаосът в Испания можеше да е още по-голям Най-малко 26 души загинаха при експлозия Най-малко 26 души загинаха при експлозия Починали са и деца В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... В Мадрид тече грандиозно изкупуване на... По неволя: Транзисторите се връщат на мода Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака Защо на Пиренеите останаха без ток? От Лисабон казаха има ли кибератака В Мадрид обаче не бързат с констатациите
Володимир Зеленски, президент на Украйна Володимир Зеленски, президент на Украйна Ние ценим живота на хората, а не парадите Виц на деня Виц на деня Тя разбра, че трябва да си обръсне краката, когато Той я погали и каза:
- Шаро, махай се!
Виц на деня Виц на деня - Като малък исках да стана гробар...
- Защо?
- Спокойна работа, клиентите не се оплакват.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Село - място, където кокошките ходят сурови по улиците.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори