Предадоха на съд обвинения в тероризъм швейцарец, задържан на „Капитан Андреево“ с боен арсенал на път за Идлиб
Там„отивам, за да воювам“, заявява Кевин Бахли при задържането си
Специализираната прокуратура внесе в Специализирания наказателен съд обвинителен акт срещу швейцарския гражданин Кевин Бахли, задържан на 11 септември 2018 г. на ГКПП „Капитан Андреево“ с арсенал от бойно, ловно и хладно оръжие в колата му „JEEP“ на път към сирийския град Идлиб. Там„отивам, за да воювам“, заявява той при задържането си.
Бахли е обвинен в тероризъм (престъпление по чл. 108а от НК), за това, че като чужд гражданин, с цел да участва в престъпление за създаване на смут в населението на чужда държава, е влязълтериторията на България,
незаконно пренасяйки оръжие, с което да се включи в бойните действия в Сирия.
При задържането в колата на Бахли са намерени и иззети пистолет „Зиг Зауер“ - 9 мм с два пълнителя(поверен му за лично съхранение от Швейцарската армия), ловна пушка „Берета“ – 12-и калибър, и ловна карабина „Щаер-Манлихер-М“ с оптика и бойни патрони (законно притежавани и съхранявани в дома на Бахли в дома му в град Зур), над 400 други боеприпаса, лък със стрели, 24 ножа, 3 броя мачете, 2 брадви, военна каска, бронежилетка, бинокъл, уред за нощно виждане, противогаз, маскировъчни бои, медикаменти, одеяло, камера, лаптоп.
Според събраните по делото доказателства през 2018 г.Бахли започнал целенасочено да събира информация за въоръжения конфликт в Сирия между силите на „Ислямска държава“ и армията на Башар Асад. Взел решение и да замине за Сирия. Направил запитване до туристически туроператор за виза и пътуване от Швейцария до Дамаск на 10 септември 2018 г. Впоследствие обаче се отказал да е организиран турист и решил да пътувас автомобила си – при това не до Дамаск, а доград Идлиб, където били съсредоточени последните сили на терористичната организация „Ислямска държава“ и гравитиращи около тях въоръжени групировки.
За целта Бахли изтеглил на лаптопа си подробно описан маршрут от град Зур до Идлиб – през Австрия, Унгария, Румъния, България и Турция, описал времето за преминаване, номерата на шосетата, километрите в различните държави, ограниченията на скоростта, опасните отсечки и т.н.