Облачно лято за летище Бургас след оттеглянето на Ryanair
От аеропорта ще бъдат щастливи, ако достигнат нивата от 2016 г и ограничат спада до 8 процента
Спад от 8% на пътниците очаква този сезон Летище – Бургас. Прогнозите са да бъдат постигнати нивата от 2017 г., като 2018 г. беше с 10% по-добра от 2017 г., пише Капитал.
Една от причините е драстичното свиване на летателната програма на Ryanair. В края на март 2018 г. нискотарифният превозвач откри 11 линии, което осигури на летището над 1200 излитания и кацания (самолетодвижения). За летен сезон 2019 г. тя е обявила само 3 линии: Краков, Варшава и Братислава, като от 2 април до 26 октомври ще има едва 214 самолетодвижения на авиокомпанията, т.е. близо 6 пъти по-малко.
Пристигането на Ryanair на бургаската аерогара беше плод на дълги усилия. Четири общини - Бургас, Созопол, Поморие и Несебър, създадоха фонд, с който да покриват част от разходите й. Във фонда бяха заделени общо 400 хил. лв., като едно от условията, за да се ползва той от авиокомпанията, беше тя да поддържа 2 линии целогодишно.
Авиокомпанията дори не е стигнала до използване на парите от фонда. "Те просто изпълниха лятната програма и си тръгнаха", казва пред медията Георги Чипилски, директор на "Летище Бургас".
Освен това българският летен туризъм се сблъсква с все по-ожесточена конкуренция, която му отнема част от пазара.
През лято-2019 ътниците от Германия се сриват с 38% процента. Руските туристи падат от първо на трето място, като причината и в двата случая е изключителният им подем в Турция - с около 50% нагоре, като едновременно с това сила набират още Египет, Мароко, Гърция.
А руският пазар е определящ за летище Бургас. През 2010 г. руснаците са малко под 300 хил., в пика през 2016 г. достигат 742 хил., а през 2019 г. са едва 452 хил.
Това, което тази година ще спаси до известна степен трафика, е развитието на пазара от Великобритания, който е стабилен и се е увеличил от 310 хил. през 2010 г. на 570 хил. Другият интересен пазар е полският, който от 90 хил. се увеличава на 500 хил. и се нарежда на втора позиция през това лято след английския.
Нови клиенти са британският превозвач Jet2.com, която започва чартърни полети от Гергьовден с планирани 460 самолетодвижения, GetJet - Литва, със 144 полета, руската iFly и чартърната компания на Ryanair - Ryanair Sun, отново с полети до Полша увеличава програмата си.
От общо 3.26 млн. пътници през рекордната 2018 г. близо 2 млн. са през месеците юли и август - или по близо 1 млн. пътници на месец. Така от 250 постоянни целогодишни служители работещите на аерогарата се увеличават с около 700 през лятото, като всяка година летището е изправено пред нелесната задача да намери служители.
Летище Бургас е класически пример за сезонно летище - ударна работа през няколко силни месеца и почти нулева дейност през останалата година. Единствените целогодишни полети са на Wizz Air до Лондон, летище Лутън, и до Москва на S7. За сравнение - зимната програма на летище Варна включва 10 полета, един от които вътрешна линия до София
Една от причините за липсата на целогодишен интерес според Георги Чипилски е различната представа за Бургас и Варна. Когато става въпрос за градска почивка (която може да се случва повече месеци в годината), всички мислят за Варна, а когато става въпрос за лятна ваканция - асоциацията е Бургас, през който пътниците преминават към курортите.
Нито има подобни линии от, и за Русия, нито има руски туристи за тях дори и да пуснат такива.
Изпраха едни пари за нов терминал, и видиш ли туризма ша цъфне и върже! Бургас и региона ще страда от този концесионер!
Който иска да научи повече по тая тема - виж тук: http://encho1.blog.bg/history/2019/05/08/ruskite-zaselnici-kolonisti-nezaobikolim-faktor-vyv-vytreshn.1656211
И в крайна сметка БургАдидаския данъкоплатци nabutani с 200 хил лв
Днес е в Аква Калиде, ходете и се разберете.
Райън еър например държат летището Чампино РИМ и всеки пътник който кацнал там който има резервация за 4-5дена в РИМски хотел например за 400 € .Римския хотел ПЛАЩА 10% ТАКСА бонджорно(нещо както мутренска такса спокойствие) на собственика на Райън (милиардера Давид Доберман)
Това ако сте резервирали за 400 €хотел ,хотела ПЛАЩА 40€ на Райън еър
После обаче РИМския хотел на рецепция ти иска и взима такса по 3 € на ден илизa за 5дена15€ без значение категория хотел2,*,3* или 5*
Отделно има транспортна такса комисионите от бусове които возят на 6-8€ до РИМ който е на 12-15 км от летището.Таксата е30% или по2€ за пътник
Хитро измислено и всеки е ДОВОЛЕН
От години се стараете да изгоните всички туристи и работници по черноморието.
Този срив на 38% германци дали не е предначертан. Само да решат да пробват как е в Турция и Гърция и ги губите завинаги
2 човека трябва да отделят 25лв само за се излегнат на плажа. За ден на плажа - 100лв за двама. Нито вкусна храна (да не говорим за прясна), нито усмихнат персонал... Те българите поумняха и не ходят, какво да говорим за чужденците
и развитие на културно историческите забележителности, винен, конгресен туризъм и т.н., Варна ще остане предпочитана дестинация. Показател за това са самолетите които летят в пъти повече до Варна. Но и да не забравяме че , авиокомпаниите са преценили, че Бургас е на 130 км. и с кола си в Бургас за 1ч.30мин. а Варна е била и ще бъде морска столица.
Я пробвай пътя Варна-София колко време и разход е и сметни ;)
А може точно летишният оператор да е причината- всичко ще направят за да отклонят полети от Бургас във Варна.
Южното Черноморие има капацитет за не повече от около милион туристи на сезон.