Крум Дончев: Безсмисленото се налива бетон с европейски пари, но това не стимулира икономиката
Известният автомобилен състезател, който е и кандидат за евродепутат от БСП, разкри, че нито картинг пистата, нито стадионите в Твърдица за 6 млн. евро се използват
Безсмисленото се налива бетон с европейски пари, но това не стимулира икономиката, каза в интервю по БНТ известният автомобилен състезател и експерт по пътна безопасност Крум Дончев, който е в евролистата на БСП за България.
„Свързват моето име предимно със спорта. Това е моята страст, но никога не ми е било професия. От малък се занимавам с икономика и финанси, а страстта да помагам за пътната безопасност идва от спорта“, сподели той.
„Вярвам, че темите спорт, логистика, икономика, транспорт са мои силни страни. Участник съм в редица социални кампании“, каза автомобилният състезател, който е и магистър по педагогика.
„Мотивира ме да се включа в битката за Европарламента заобикалящата действителност в България, модела на управление в ЕС, който през последните години, който поражда голямо социално разделение между богатите и бедните. През последните години наблюдавам и географско разпределние между Западна Европа и Източна, което е още по-страшно“, коментира той.
На въпроса как се излиза от „Б“ отбора на Европа, Дончев отговори, че с много труд, с грамотно, логично и правилно усвояване на подкрепата, която ни дава ЕС. Съюзът стимулира държавите членки, техният икономически, социален ръст и подпомага разрешаването на демографския проблем, добави той.
„Натъкнах се на нещо много неприятно. Посетих Старозагорска област. Беше ми интересно да свидя картинг пистата в град Твърдица. За съжаление тя бе заключена, а до нея имаше табло за стойността на проекта. Тя е 6 млн. лева. Заинтерисовах се какво има в него. Построени са два стадиона, картинг писта, площадки за спорт“, заяви автомобилният състезател.
„Оказва се, че няма никаква заетост. Картинг пистата не отговаря на техническите критерии и затова не може да работи. За да бъде пусната за обществено ползване, трябва да има и хора, които да искат да спортуват там. В града няма такива. На единият от стадионите играят три пъти в месеца аматьорски отбори, а другият не се използва“, добави той.
„Когато ЕС ни дава средства, това е с цел стимулиране на икономиката. При нас не се стимулира. Това е безсмислено наливане на бетон. Стадионът в Твърдица има нужда от поддръжка, а това се финансира или от националния или от общинския бюджет, всъщност от парите на хората“, обясни експертът.
„България може да е мост за стокообмен, но трябва да развием своите връзки по въздух, вода и суша. Оказва се обаче, че разходът за нашия транспорт и амортизацията на транспортните компании идват от лошата ни инфраструктура. 20% е по-голям разходът за превозвача, когато се движи на територията на България“, уточни той.
„Пакет Мобилност ще е пагубен за икономиките от Източна Европа, тъй като оборотът, който генерира този бранш е между 15-17% от БВП на страните, но как ще се отрази на западните страни? Ще е изключително негативно. Той ще доведе до социална, икономическа и демографска криза, защото в момента 800 000 автомобила, които идват от източния блок, оперират на територията на Западна Европа“, коментира състезателят – икономист.
„Цената, която предлагат на км за автомобил от 22 тона например, е 1 евро на километър. Ако западноевропееца трябва да изпълнява тази услуга, цената ще се вдигне с 50%. Нетният приход на шофьора и печалбата на работодателят ще остане един и същ, а цената на услугата ще се повиши. Това ще доведе до загуба в конкурентноспособността на западните фирми. Това трябва да се съобщи на хората в Западна Европа“, каза още той.
Празни са защото не са поддържани и са порутени. Европа не плаща за ремонт на стари съоръжения.
Басейн за 20милиона в който се къпят само наши хора
С тия пари 5авто завода за авточасти с 2500 работни места можеха да открият
Прости герберасти