Опитва ли се НПО да оправдае Местан за катастрофата на „Маказа“
Институтът за пътна безопасност (ИПБ) днес съобщи шокираща статистика за броя на пострадалите на това кръстовище, данните се оказаха манипулирани
Неправителствената организация Институт за пътна безопасност (ИПБ) днес изнесе шокираща статистика, според която на кръстовището за село Загорско и Джебел, където в неделя лидерът на ДОСТ Лютви Местан блъсна автомобила на семейство и уби 6-месечното им бебе, са станали 4 катастрофи с двама загинали и осем ранени само за три години. От ИПБ обвиниха АПИ, че едва ли не неправилно са проектирали кръстовището и посъветваха „дизайнът на този участък“ да бъде променен.
Черната статистика: 4 катастрофи с двама загинали край Маказа. АПИ: Няма такова нещо!
Флагман.бг се свърза с АПИ, за да провери действително колко са пътните инциденти, станали на това кръстовище, което съществува в този му вид от 2015 г. Статистиката е категорична – има само една катастрофа – тази в неделя с Лютви Местан. Данните, които ИПБ вади публично, са за целия път край Маказа.
„Кръстовището е проектирано, построено и сигнализирано по всички правила. Среднодневно през него минават по 5 хиляди превозни средства“, посочиха от АПИ за Флагман.бг. , с което разбиха твърденията на НПО-то. Ходът на ИПБ до голяма степен показа и каква ще е защитната теза на Лютви Местан. Адвокатите му най-вероятно ще се опитат да прехвърлят вината в регулацията на кръстовището. Уточняваме, че на мястото, където стана ПТП-о с Лютви Местан, има знак „СТОП“, който лидерът на ДОСТ не е спазил.
Инак Местан си е за затвора, спрял не спрял, да е преценил ситуацията, предизвиква ПТП, да си носи последствията.
АПИ трябва да се разспусне незабавна заедно с Парламента, който е променил законодателно проектирането на пътища.