Германският бизнес: Искаме да инвестираме милиони в България, но няма хора за работа
Проблемът с квалифицираната работна ръка тежи на страната като воденичен камък
Липсата на кадри е големият проблем, с който се сблъскват германските инвеститори в България. Те искат да инвестират и да строят нови заводи в страната, но няма хора, които да работят. Това стана ясно на работна среща с президентите на Германия Франк-Валтер Щайнмайер и на България Румен Радев. Събитието е част от официалната двудневна визита на Щайнмайер в България, който пристигна с бизнес делегация, пише “Капитал”.
Немският бизнес има интереси в здравеопазването, аутсорсинга, информационните технологии и автомобилостроенето. Но притесненията на компаниите за дългосрочното им развитие в страната са предизвикани от липсата на служители.
Главният изпълнителен директор на "Лидл България" Милена Драгийска-Денчева подчерта, че бизнесът се нуждае от подкрепа от страна на държавата. Най-важното в момента е образованието - в университетите и професионалните училища да се открият специалности съобразно нуждите на бизнеса. Друга възможност е по-ефективната интеграция на малцинствата в работния процес. Знае се, че сега гетата са пълни с млади хора, които нямат никакво образование и трудови навици, крадат и получават за награда социални помощи.
Според управителят на "Пирин тех" Бертрам Ролман, младите хора у нас са нетърпеливи и избират да работят в чужбина за по-високи заплати, вместо да се обучават няколко години в България и тук да поснигнат желаното заплащане.
От "Луфтханза техник София" отбелязаха, че кандидатите, които се явяват за обявените от тях свободни позиции, стават все по-малко. Компанията иска да продължи да се развива в България, но има високи изисквания към квалификацията и мотивацията на кадрите си и тенденциите, които вижда на пазара на труда, са притеснителни за фирмата.
На срещата бе дискутиран и въпросът дали България ще бъде избрана от концерна “Фолксваген” за новия завод. От германска страна отговориха уклончиво, че кръглите маси не са мястото, където подобни въпроси могат да получат отговор.
Президентът Румен Радев увери германския си колега, че всички институции в страната са в пълен консенсус и с обединени усилия да предоставим най-добрите възможности и сигурна инвестиционна среда за такава инвестиция.
Проблемът с работната ръка обаче може да се окаже ключов при избора на държава. Както е известно, “Фолксваген” ще има нужда в новия си завод от 5 000 квалифицирани служители.
28-ми, митовете са, че българина е търтеи, и не работи, а само мрънка!
Легендите за Българина думат протовоположното, а враговете ни, каквито има несъмнено отвътре протъркват ръчички, и чакат удобния момент!
Не знам по какъв начин определяш, че болшинството вярва, че заплатите били еди какви си, еди къде си?! От коментар на някой, който дори може и да не съществува? Хайде малко по сериозно!
Бизнесът, най общо казано иска благоприятна среда, нали така?
Къде я виждате? Нито Държавата е стабилна, правова и отговорна към гражданите си! Нито пък гражданите имат интерес Държавата да го прави! Пълен абсурд! Която, младите виждат алтернатива единствено в миграцията, не поради възможностите, които има България, а поради факта, че Българина не иска да Избере политици, които да го направят възможно! Не е само да заплата, защото 1500 лв. заплата в България не се равнява на 1500 евро в Германия по никакъв начин! И, инвеститора, дори и китайския го зане! Не случайно, бавно, но славно инвеститорите се изтеглят от България!
За последно, Българина не е търтей, и мрънкало, освен в България! Защо ли?
Ами защото няма Държава, която да го защити. А, бизнес без подкрепа от Държава /имам предвид Законодателно/, е обречен.
ГОЛЯМ ДЯЛ от печалбата на автомобилната индустрия се пада на производството на резервни части за това и в авто индустрията заплати по 5000 Е в ГЕРМАНИЯ СА НЕЩО нормално .Както знаеш има порьчкови немски коли с цени от 20-300-50 хиеди евра и то в хиледи броики
ВСЕКИ руски олигарх,източно европеиски крадец, албански наркобос,турски трафикант,китаиски магнат,арабски шеих иска да си купи немско возило ако може ПО СКЬПО от това на сьседа му ,а това генерира огромни продажби и обороти и ПРИХОДИ за германската икономика
Например град МЮНХЕН се слави като НАИ-СКЪПИЯ за живот град в ГЕРМАНИЯ и там на 200 ЕВРА ДНЕВНА НАДНИЦА се мрьщят албанците и сърбите ,щот само наема ти за месец в покраинините на МЮНХЕН е минимум 1500 Е
Oтнocитeлнo бeдни xopa (16%) - дoxoд пoд 1050 eвpo мeceчнo зa eднoчлeннo дoмaĸинcтвo · Дoлнa cpeднa ĸлaca (16%) - дoxoд 1050-1410 eвpo мeceчнo зa eднoчлeннo дoмaĸинcтвo · Cpeднa пpocлoйĸa (48%) - 1410-2064 eвpo зa eднoчлeннo дoмaĸинcтвo, 2950-5540 eвpo зa чeтиpичлeннo дoмaĸинcтвo · Гopнa cpeднa ĸлaca (16%) - 2640-4400 eвpo мeceчнo зa eднoчлeннo дoмaĸинcтвo · Oтнocитeлнo бoгaти (4%) - дoxoд нaд 4400 eвpo мeceчнo зa eднoчлeннo дoмaĸинcтвo
1. ОБЩИНАТА ПРАВИЛА ПАРКИНГИ А НЕ ЗАВОДИ! ОБЩИНАТА УВАЖАЕМИ РАЗБИРАЩИ НЕ Е ТЪРГОВСКО ДРУЖЕСТВО, А СТОПАНИН НА ОБЩИНСКИТЕ ПЛОЩИ Я ГРАДА И ФУНКЦИЯТА Й Е НА РЕГУЛАТОРЕН ОРГАН, А НЕ НА ПРЕДПРИЕМАЧ! НАБИЙТЕ СИ ГО В НЕРАЗБИРАЩИТЕ ПЪПЕШИ!
2. ИНВЕСТИТОРИТЕ ДАВАЛИ НИСКИ ЗАПЛАТИ: ДОБРЕ ЧЕ ГИ ИМА И ТЕЗИ ИНВЕСТИТОРИ, ЗАЩОТО СЛЕДВАЩАТА СПИРКА Е КИТАЙ: СЪЩИТЕ ЗАПЛАТИ, НО ФИЛОСОФИЯТА НА АЗИАТЕЦА Е ДРУГА: НЕ ВКЛЮЧВА КУПУВАНЕ НА 15 ГОДИШНИ БМВ ТА ЗА ДА СИ БАРОВЕЦ И РАЗХОДКИ ПО СВЕТА ЗА КОИТО Е ТЕГЛЕН КРЕДИТ, ЗА ДА ПОСТВАШ ФОТОГРАФИИ ВЪВ ФЕЙСБУК!
3. ИНВЕСТИТОРЪТ ИДВА ДА ПЕЧЕЛИ! ТОЙ НЕ Е ФИЛАНТРОП И СОЦИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ! ИЗИСКВА РАБОТА, А НЕ БОЛНИЧНИ ОТ ДЖИ ПИ ТО ЗА ПОВОД И НАЙ ВЕЧЕ ПРОСТО ДА СИ ПОЧИНЕТЕ!
4. МОЖЕ ДА ДАДЕ ПО ВИСОКИ ЗАПЛАТИ, НО ИСКА МОТИВАЦИЯ, КВАЛИФИКАЦИЯ И ОПИТ! АКО СЕ НАЛОЖИ И РАБОТА В ИЗВЪНРАБОТНО ВРЕМЕ ПРИ ТЕЖКИ СИТУАЦИИ! В ЗАВОДИТЕ НА ОПЕЛ В ГЕРМАНИЯ СЕ МИНАВА НА 4 ДНЕВНА РАБОТНА СЕДМИЦА ЗА ДА НЕ СЕ ЗАКРИВАТ ЗАВОДИ! ВИЕ ГОТОВИ ЛИ СТЕ НА ПОДОБНА СТЪПКА?
5. ИНВЕСТИТОРЪТ НЕ ИСКА МРЪНКАЩИ, ОПЛАКВАЩИ СЕ ХОРА ЗА РАБОТА, А ТАКИВА, КОИТО РАБОТЯТ СЪВЕСТНО! ГОВОРИМ ЗА ВЪНШНИ ИНВЕСТИТОРИ, СЕРИОЗНИ КАТО СПРЯГАЩИЯ СЕ ТЕЗИ ДНИ ФОЛКСВАГЕН! ЗАПЛАТИТЕ НА ЗАВОДА В ЧЕХИЯ СА ВИСОКИ, НО ДАВАТЕ ЛИ СИ СМЕТКА, ЧЕ ШКОДА Е МАРКА, КОЯТО Е НА ЧЕЛНИТЕ ПОЗИЦИК ПО ПРОДАЖБИ? ДАЛИ САМО ЗАРАДИ КОНЦЕРНА МАЙКА VAG? ТАМ СЕ ПРАВЯТ МАШИНИ ОТ ПРЕДИ.ПОЧТИ 10О Г. ИМАТ ТРАДИЦИИ В МАШИНОСТРОЕНЕТО! А ТУК СЕ УЧИ ПРАВО, ПСИХИЛОГИЯ И ИКОНОМИЧЕСКИ СПЕЦИАЛНОСТИ ЧЕ ПО ЛЕСНО ОТ МАТЕМАТИКАТА!!!!!
Флегми, трийте коментара бързо,че рекламния им банер ще ви отиде зян
Кажи за 250€ никой не му се работи
Предполагам че търси маймуни, но за това да си ходи в Африка. Тука нема
Англия, Германия , Франция ... Дори да си професионален кадър шибания капитализъм ше те смаже.
Извод: Нека всеки в България да обикне ближния си и да си върши работата съвестно.
Дойде време да започнем промяната и да живеем достойно.
Негрите чистачи на германските летищата протестираха с/у НИСКОТО заплащане от 1700 ЕВРА
заплата
ПОЛЕТИТЕ на ЛУФТХАНЗА редовно за анулирани заради СТАЧКА на пилотите които 12.000 ЕВРА заплата им се струва унизително малка и настояват за по ГОЛЯМА и достойно заплащане
Във всяка една държава заплатите в автомобилостроенето са средно 2 пъти по-високи от подобна длъжност в друга промишленост.
И стига с тия митове за високите заплати в Германия. Високa ти е заплатата ако вадиш парите в Германия но да ги харчиш в България. Масовия германец може само да сънува 5 000 евро заплата, повечето работят за 2-3000 и значително по-малко след данъци.
Ако си продавач хипермаркет след данъци ти остават подобни пари.
В България има сектори като IT, където заплатите след данъци тук са дори по-високи за същата длъжност в Германия и много почти всяка друга европейска държава.
ЗАПЛАЩАНЕ завод на немската верига WW в ЧЕХИЯ ,заплата на месец в чешки крони 80.000-100.000 ЧЕШКИ КРОНИ или 5600-7000 ЛЕВА /2.800-3.500 ЕВРА/
Заплащане в германски заводи във БЪЛГАРИЯ ;800-1200 лева на месец
кви кадри кви 5 евра искат тия наглеци робовладелци-фашисти