Ще има ли светофар между ул. „Гурко“ и „Цар Симеон I” в Бургас - решават до месец
Кръстовището е едно от най-натоварените и е опасно неоптимизирано за модерния трафик в града
Малко са кръстовищата в Бургас, които все още не са оптимизирани за повишилия се през последното десетилетие автомобилен трафик. Една от тези конфликти точки е на улиците „Ген. Гурко“ и „Цар Симеон I”, в самия център на града.
Откакто подземната улица бе изградена, там се срещат два потока от автомобили, които в час пик, отчасти и заради наплива от пешеходци, се сблъскват жестоко. За задръствания в истинския смисъл на думата не може да се говори, но опашките от чакащи да пресекат кръстовището понякога стигат до самото начало на ул. „Ген. Гурко“ от страната на подземната улица.
Често единственият начин да преминете от там, по пътя без предимство, е да изчакате някой случаен пешеходец да започне да пресича ул. „Цар Симеон I“, за да може най-после да се проврете измежду останалите автомобили.
И като едно от малкото останали неоптимизирани кръстовища, общинският съветник Чанко Мирчев се е наел да предложи решаването на проблема. Той смята, че там е необходимо да бъде изграден светофар. Предложението му е подкрепено с две ръце от огромна част от шофьорите на Бургас, включително и таксиджии.
„След проведени разговори с граждани и таксиметрови шофьори на организираните от мен приемни считам, че е нужно да подкрепим искането им за изграждане на светофарна уредба на кръстовището между улиците „Ген. Гурко“ и „Цар Симеон I”. Преминаването през него е изключително затруднено и опасно поради множеството конфликтни зони. То се намира и в непосредствена близост до детска градина“, пише във вече внесената към местния парламент докладна записка общинският съветник Чанко Мирчев. Той допълва, че средствата за преустройството ще се осигурят от гласувания в началото на годината общински бюджет.
Това обаче не е единственият проблем на въпросното кръстовище. От години по ул. „Цар Симеон I” в участъка безразборно паркират автомобили, които правят преминаването по двупосочната улица изключително затруднено. Контрол пък почти няма, тъй като, дори и на място да пристигне „паяк“, той рискува да създаде още по-голямо затруднение в трафика.
Живущи около подземната улица пък се чудят, защо след като тя е изградена, в крайна сметка не е отворена откъм ул. „Гурко“. „Улицата е достатъчно широка, за да бъде двупосочна. Дори и да не е, то все пак може да се разшири и сегашния брой паркоместа от северната част на улицата да се запази. Това може да стане с намаляването на тротоара откъм велоалеята“, коментираха по-рано днес пред репортер на Флагман.БГ хора от кооперациите в района.
Докладната записка на общинския съветник Чанко Мирчев ще се разгледа в средата на април на постоянните комисии, а след това ще се гласува по време на редовната сесия на местния парламент на 30 април. Съдбата на предложението ще бъде решена тогава.