Продават и бТВ
Медийната компания започва да търси стратегически алтернативи, сред които пълна или частична продажба
Central European Media Enterprises Ltd. (CME) – американският собственик на bTV и каналите от групата, започва преговори за стратегическо партньорство. Това може да включва частична или пълна продажба на компанията, сливане с друг стратегически партньор или рекапитализация, съобщава economic.bg. За целта се създава Специален комитет, съставен от независими директори, който да води процеса по разглеждане на различни стратегически алтернативи за развитието на компанията, с основен собственик AT&T Inc.
„CME притежава уникален набор от активи и е установила ненадмината лидерска позиция в някои от най-бързо развиващите се медийни пазари в Европа. След пет години безпрецедентен растеж и впечатляващо намаляване на задлъжнялостта, компанията никога не е била в по-добра форма. Ние силно вярваме, че сега е подходящият момент за провеждане на този стратегически преглед. Компанията продължава успешно да изпълнява дългосрочния си план, а оценката на други подходящи стратегически алтернативи представлява допълнителен път за идентифициране на най-добрия начин за максимизиране на стойността за всички акционери на CME“, се казва в официалната позиция на медийната група.
Там се казва още, че в крайна сметка може и да не се стигне до промяна на структурата след приключването на стратегическите алтернативи. Дружеството не е определило график за този процес и не възнамерява да предоставя актуализации или допълнителни коментари, освен ако не прецени, че по-нататъшното разкриване е подходящо или необходимо.