Огромен скандал! Учителка към 15-годишна: Обичам те, да се видим извън училище!
"Харесвам те много. Ще ми се да се видим извън училище. Обичам си те. Лека”, такива признания изпращала даскалицата
„Харесвам те много. Ще ми се да се видим извън училище. Обичам си те. Лека.”! Тези нежни признания не са разменени между влюбени ученици, а между 15-годишно момиче и учителката й по рисуване.
Странната, меко казано, връзка между ученичката и нейната госпожа започва преди няколко месеца и ако се случваше в някой бар в Банкок, може би нямаше да е толкова шокираща. Но тази брутална история се разиграва тук и сега, в столично училище в елитен квартал, а поради крехката възраст на детето, замесено в нея, не пишем не само неговото име, но и имената на участниците в нея, а също и на столичното училище.
Родителите на тийнейджърката са разведени и тя живее с баща си. Отношенията им са сложни, а майката няма никакъв интерес към детето си. Тя има нов съпруг и друго семейство. Затова пък разведена учителка отваря широко и сърцето и дома си за своята възпитаничка, пише "Уикенд".
За беда или за щастие, момичето започва да посещава училищния психолога и само след няколко беседи леко подобрява успеха си. Между двете се изгражда доверие и месец по-късно детето споделя за необичайната си близост с 47-годишната учителка по рисуване в училището. Момичето разказва, че госпожата предпочитала да я представя като своя „леля”. Няколко пъти дори преспивала в дома ѝ и при тези гостувания пиели алкохол. Освен това „лелята” й давала лекарства за нервите.
В средата на август 2018 г. ученичката се мести за две седмици в дома на преподавателката. Отново си изкарали много забавно – ходили заедно в заведения, забавлявали се като големи жени. Странната връзка между учителката и нейната тогава 14-годишна ученичка сигурно е щяла да остане незабелязана, ако детето не беше споделило за нея пред училищния психолог. Психоложката е нов човек в системата на образованието – това е първата й работа в училище и тя се отнася към нея с особена отговорност. Само три сеанса по-късно детето признава, че учителката по рисуване не ѝ е леля, а я представя като своя родственица по нейна молба. „Попитах учителката – разказва психоложката - знае ли какво преживява момичето, а тя продължи да поддържа версията, че са роднини”.
След този разговор учителката започва настоятелно да иска от тийнейджърката да спре да посещава психоложката. „Този натиск беше оказан, въпреки че момичето е с лоши бележки и суицидни мисли, а след нашите разговори започна да подобрява успеха си и да се чувства по-спокойна” – уточнява психоложката.
Натискът на госпожата обаче има обратен ефект. Момичето я маха от приятелите си във Фейсбук. Засегната, учителката заплашва, че ще я остави на поправителен. Точно така и става.Вероятно, за да покаже кой командва парада, госпожата връчва ключ от дома си на ученичката с молба да вземе от дома й книга и да я прочете. Въпросният роман е „Сексус”, част от „Разпятие в розово”, на Хенри Милър. За онези, които не знаят кой е той, да поясним - Милър е световно известен интелектуално-еротичен американски романист, чието творчество до 1961 г. е забранено за публикуване в САЩ, но дори и днес взривява, при това не само пуританите, с откровеност, стигаща до арогантност. Колкото и да е разкрепостена една 15-годишна ученичка, едва ли „Сексус” е най-интересното четиво за нея и като житейски опит, и като послания на автора.
Ръководството на училището и по-специално директорката са необяснимо толерантни към художничката. Странното нежелание на училищното началство да се ангажира със скандала обаче има свое обяснение. Покрай тесните си връзки с учителката, ученичката научила, че госпожата и директорката ударно работят по проекти, финансирани с пари по европейски програми. Въпросното училище от години се слави с умението си да разработва европроекти, което разбира се, е добър атестат за него.
След като не среща разбиране в училище, психоложката търси за помощ бащата на момичето.Той е силно разгневен от странните отношения на щерка си с педагожката и тутакси подава сигнал в СДВР. И докато текат тези събития, самото дете спира да ходи на училище, а две нейни съученички признават пред училищната психоложка, че са наясно с голямата тайна на тяхната приятелка.
През тези дни момичето остава при родителя си и написва разтърсващо писмо до своята психоложка, която се оказва единственият човек, опитал се да й помогне. В него споделя, че е подложена на огромен натиск не само да се разграничи от жената, която й е била опора в последните месеци, но и да говори срещу нея пред институциите. А какво се случва под покрива на дома на момичето, разказват белезите върху тялото й. „Той много силно стиска” – само това казва тя, когато я питат кой й е причинил тези следи.
Иначе животът продължава да си тече уж най-спокойно. Само дето се оказва, че част от обясненията, които момичето дава за преживяното, са удобно преправени. Вероятно има сделка - ако уволнят психоложката, бащата няма да завежда дело срещу учителката по рисуване.
Докато текат преговорите, ученичката е между чука и наковалнята. Тя няма къде да отиде - майка й не я иска в новото си семейство, а институциите се оказват със затворени врати и момичето е принудено отново да се прибере у дома, при баща си.
В края на февруари психоложката, която единствена е разровила тази отвратителна драма, крайно непрестижна за училището, е уволнена. Вероятно в училището така виждат точката на скандала – приглушен, похлупен с безразличие, но и с отмъщение над психоложката - единственият човек, опитал се да помогне на момичето, което е едва на 15 години. А може би защото преди това от високо е казано на директорката: „Или махаш психоложката, или пада твоята глава”.