×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
  • МЕЧ ще внесат в четвъртък вот на недоверие заради корупция
  • Земетресение с магнитуд 5,8 по Рихтер разтърси североизточния тайвански окръг Илан
  • 24-часова стачка в Гърция, летища, пристанища и обществен транспорт спират работа
  • Над 60 са вече жертвите на рухналия покрив на нощен клуб в Доминикана
  • 20 загинали при пожар в старчески дом в Китай
  • САЩ налага на Китай мита от 104%
  • 35% от тежкотоварните автомобили преминават с превишена скорост край Телиш, установи проверка
  • Държавата да осигури склад за съхранение на машините за гласуване, предлага ЦИК
  • Парламентът ще промени съставите на постоянните комисии
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Синдикатите на VW поставиха условия за новия завод в Източна Европа


Синдикатите на VW поставиха условия за новия завод в Източна Европа
Мярката следва да важи за всички германски заводи на бранда VW
21 Март 2019, Четвъртък, 12:24 ч.

Работническият съюз иска гаранции за работните места в Германия до 2028 г.

Ръководителят на влиятелния работнически съвет на германския автомобилен концерн Volkswagen Бернд Остерло поиска десетгодишна защита за работните места на служителите от основната марка VW - до края на 2028 г., пише Инвестор.  Това е условието за т. нар. цифрова трансформация на компанията (която на практика включва и плановете за нов завод в Източна Европа, за който сред водещите кандидати е и България, б.ред.), поясни пред хиляди служители самият Остерло по време на срещата на съюза. 

Мярката следва да важи за всички германски заводи на бранда VW: „Искаме същата защита за всички служители на Volkswagen тук", поясни той, цитиран от DPA. По този начин предишните защитни регулации ще бъдат коригирани - досега имаше гаранция за работните места до края на 2025 г. за „бъдещия пакт“ - пакета за строги икономии, както и застраховката за работните места до края на 2028 г. за заводите в Емден и Хановер.

Преди седмица стана ясно, че синдикатите ще блокират решението за строежа на новия завод на концерна в Източна Европа. „В рамките на вота в Надзорния съвет нашите представители няма да гласуват в подкрепа на това предложение“, посочиха представители на Работническия съвет. Според тях вместо да се строят нови капацитети в Източна Европа, концернът би трябвало да насочи компанията към вече съществуващи мощности.

Главният изпълнителен директор Херберт Дийс увери, че приема сериозно несигурността и опасенията на служителите. Тенденцията за дигитализация ще струва работни места, особено в администрацията. С модерните IT системи много рутинни задачи и процеси могат да бъдат автоматизирани, каза той пред около 20 000 служители. „Ясно е: това ще премахне и част от работните места в администрацията“. По думите му ще бъде търсено социално решение, например чрез частично пенсиониране.

Дийс подчерта, че до 2025 г. той е гарантирал сигурността на работните места. Въпреки това няма алтернатива: „Трябва да генерираме значително повече пари с нашите коли, за да инвестираме в бъдещето". Поради строгите изисквания на ЕС за емисиите CO2 делът на Volkswagen от пазара на електрически автомобили ще трябва да бъде около 40% до 2030 година. Въпреки това: „Електрическата кола се произвежда с около 30% по-малко работа от тази с традиционни двигатели и ще е трудно това да се компенсира само с текучеството на служителите и частичното пенсиониране", каза той. В същото време концернът продължават да изпитва недостиг на софтуерни специалисти. В сегмента трябва да се създадат 2000 нови работни места.

Volkswagen вече обяви, че през следващите пет години ще бъдат закрити още от 5000 до 7000 работни места. С автоматизираната рутинна работа, икономиите на материали и намаленото разнообразие на моделите разходите следва да падат от 2023 г. нататък, а  печалбата да се увеличава с 5,9 млрд. евро годишно. Ето защо се предвижда, че някои места, заемани от пенсиониращи се служители, няма да бъдат запълвани отново. 

Напрежението в компанията от месеци ескалира и намира изражение и в спора за възможния строеж на новия завод в Източна Европа. Началото бе дадено с преструктурирането на фабриката на VW в Емден, която трябва да се преквалифицира в производство на нови електрически автомобили. По тази причина производството на Passat, което ставаше в Eмден, трябва да се премести в завод на Skoda в Чехия. От своя страна пък Skoda ще има нужда от нови капацитети, които според ръководството ще трябва да се запълнят с изграждането на нов завод. Мениджмънтът предпочита строителството на нова фабрика, за да се премахне риска от недостиг при доставките на Skoda.

Компанията разглежда 10 възможни предложения за заводи в четири страни – България, Сърбия, Румъния и Турция. Както стана ясно по-рано, възможната инвестиция се оценява на 1,3 млрд.евро, без в тях да влизат възможните финансови подпомагания от страна на целевите държави, които могат да бъдат в размер на стотици милиони.

От друга страна работниците настояват, че преструктурирането на съществуващ, но недостатъчно натоварен завод за двигатели може да струва на VW само 200 млн. евро. Според служителите решението за строителството на нов завод ще е още една грешка в дългия списък погрешни решения на компанията.

И сега има трудности с натоварването на съществуващите заводи. Германският автомобилен гигант обаче се сблъсква и с други проблеми напоследък, като например с електрониката на новия Golf, чието производство трябва да започне през второто полугодие във Волфсбург. Затова е възможно да има проблеми с доставките на 80 000 автомобила, което ще причини загуба от пропуснати ползи в размер на до 400 млн. евро.

Заради подобни проблеми и производството на новия Passat в Eмден беше отложено с половин година. В словашката столица Братислава пък производството на малкия автомобил Up беше спряно, а наследник засега не се предвижда.


В категории: Бизнес


Коментари
Шок в Биг Брадър...
Шок в Биг Брадър... 09/04/2025, Сряда 21:49 0
Трагедия в Кюстендил
Трагедия в Кюстендил 09/04/2025, Сряда 21:24 0
Мъж шофира безобразно в...
Мъж шофира безобразно в... 09/04/2025, Сряда 20:49 0
Страхотна вест за Надал
Страхотна вест за Надал 09/04/2025, Сряда 19:40 0
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Стълб падна върху ресторант до оживена спирка в София Стълб падна върху ресторант до оживена спирка в София От общината съобщиха, че най-вероятната причина за инцидента е корозия Седем арестувани за романтични измами Седем арестувани за романтични измами Полицаите иззеха златни накити и около половин милион лева Магията на Лазаровден завладя децата от ,,Раковина” Магията на Лазаровден завладя децата от ,,Раковина” Малките изпълнители от група ,,Морски звезди” вложиха сърце и душа във всеки танц От АПИ с предупреждение за "Хемус" От АПИ с предупреждение за "Хемус" Ето подробности Сълзи в съда след доживотна присъда! Убиецът на Ангел обаче ще обжалва Сълзи в съда след доживотна присъда! Убиецът на Ангел обаче ще обжалва Адвокатът на Никола Райчев заяви, че нямало умисъл и се надява момчето да получи по-леко наказание на следващата инстанция Трагедия в Кюстендил Трагедия в Кюстендил Мъж почина в паркирана кола Мъж шофира безобразно в... Мъж шофира безобразно в... Пазарджишко 16-годишно момче скочи от четвъртия етаж пред очите на съучениците си 16-годишно момче скочи от четвъртия етаж пред очите на съучениците си Младежът е получил тежка травма на гръбначния стълб и на двата крака Трагедията с 12-годишната Сияна предизвикана от превишена скорост? Трагедията с 12-годишната Сияна предизвикана от превишена скорост?  Оставки в АПИ след смъртта на момичето Слабо земетресение в Добрич Слабо земетресение в Добрич Трусът е на дълбочина 13.2 км
Шок в Биг Брадър... Шок в Биг Брадър... За знаменитости Предлагат 275 милиона евро за него Предлагат 275 милиона евро за него Ямал е богатство във футбола Доналд Тръмп обяви пауза на митата Доналд Тръмп обяви пауза на митата  Тя е 90-дневна и е за над 75 държави Страхотна вест за Надал Страхотна вест за Надал Любимата му е бременна отново ЕС отговори на удара, въвежда мита и инфлацията се вдига ЕС отговори на удара, въвежда мита и инфлацията се вдига Компанията заяви, че всички мита, наложени от Тръмп, ще бъдат платени от самите американци, пише Newsweek  Прави изненадващ ход Прави изненадващ ход Скалата става писател Бъдещ зет избяга с тъщата и парите за сватбата Бъдещ зет избяга с тъщата и парите за сватбата Бегълците взели със себе си и златни бижута Китай повишава митото за САЩ до 84% Китай повишава митото за САЩ до 84% Тръмп твърди, че много държави са готови да го целуват отзад за търговия AfD повежда в Германия - антиимигрантската партия вече е №1 AfD повежда в Германия - антиимигрантската партия вече е №1 Докато либералните елити правят "санитарни кордони" около АзГ, народът е подкрепя все повече Щраус клъвна Борис Джонсън в парк в Тексас (ВИДЕО) Щраус клъвна Борис Джонсън в парк в Тексас (ВИДЕО) "Твърде смешно, за да не го споделя", казва съпругата му Кери Джонсън в надписа в Инстаграм
Гроздан КАРАДЖОВ, министър на транспорта Гроздан КАРАДЖОВ, министър на транспорта Мерки със срокове и с отговорни министри досега не сте виждали Виц на деня Виц на деня Учителката пита Иванчо:
- Иванчо, защо закъсня за училище?
- Защото сънувах, че съм на училище... и чаках да свърши часът, за да стана!
Виц на деня Виц на деня В автобуса старица стои права до седяща тинейджърка.
- Бабо, голяма си късметлийка. След три спирки ще сляза и ще можеш да седнеш.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Стриптизьорката така силно се завъртя около пръта, че клиентите получиха кешбек!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори