Неработещи камери за разчитане на е-винетки са заменени от добре заплатени момчета с плашещ вид
АПИ отново набира популярност с отрицателен знак сред водачите на моторни превозни средства
АПИ отново набира популярност с отрицателен знак сред водачите на моторни превозни средства.
Този път като проблем се откроява скъпо струващата система за разчитане на електронните винетки от тол-системата и момчета, всяващи страх у спираните водачи на МПС.
Според източници на NBOX, камерите, които трябва да разчетат винетките, не работят, а данните се въвеждат ръчно в системата.
Предполага се, че този проблем ще съществува още три месеца.
По нашенски, системата, за която са потрошени сума ти пари, е заменена от млади служители на АПИ с вид на момчета от 90-те години на миналия век, придружавани от полицаи, тъй като АПИ няма право да спира нарушители.
За отбелязване е, че заповедта между министъра на Министерството на вътрешните работи и на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за съвместни екипи бе до края на февруари.
Това означава, че от началото на март служителите на АПИ работят без МВР.
Задава се хаос, предупреждават източниците ни.
Проверка на NBOX показа, че служителите към тол звеното още нямат бланки, на които да пишат евентуалните актове.
А и на какво основание ще го правят с оглед правомощията си?
Към тези абсурди трябва да добавим, че повечето от младежите, изпълняващи ролята на камери за разчитане на е-винетки, като единствен отличителен знак притежават само сигнални жилетки с надпис „БГтол“.
Без баджове, без униформи, с ръце в джобовете, поведение като на изпълнителна бригада от недалечното минало, един господ знаещ дали имат служебни карти, тъй като не се легитимират при спиране, с излъчване, което буди по-малко респект, но повече страх.
Според проучване на медията ни, заплатите на тол-служителите, заместващи неработещите камери, са 1100 – 1300 лв. – добра заплата на държавен служител без стаж и без определена квалификация.
Според наши източници, младите служители на АПИ и към момента спират безразборно коли, преценявайки на око кой може да има винетка и кой не.
И пак по нашенски, при наличие на е-система, данните се вкарват на ръка.
От началото на месеца, обаче, откакто тол-звеното вече не патрулира със служители на МВР, всяка трета кола не им спира, а и самите служители на АПИ не знаят какво да правят в такава ситуация.
Има ли смисъл да питаме кога ще заработи електронната администрация и електронното управление, за което откакто се е заговорило, са потрошени милиони държавни пари, но резултатът се свежда до намиране на работа на млади партийни активисти на добра държавна заплата, които като в бакалия от миналия век пишат данни на тефтер?
А лятото предстои и тежкотоварните превозни средства да бъдат обхванати от тол-системата.
Световната банка е изготвила предписанията за информационната политика на АПИ в това отношение, вкл. и подробно описание какви листовки да се разпространяват и къде, за да бъдат информирани шофьорите как работи системата и какво да очакват.
Но засега не сме видели нито информационните материали на АПИ, за които са отпуснати средства, нито системата може да ни впечатли с нормалната си работа.
Както се казва, интересното предстои.
А АПИ продължава да стои пред обществеността като страничен наблюдател.
F.CK OFF , PIG .