Европа надви България. Шофьорите ще се връщат у дома най-малко веднъж на 4 седмици
04 Декември 2018, Вторник, 17:24 ч.
Транспортните министри се споразумяха за реформа в международните превози, въпреки съпротивата на нашата и други страни
Страните от ЕС постигнаха тази нощ компромис за реформата в международните пътни превози. Това стана след изтощителни 14-часови преговори в Брюксел на заседание на съвета „Транспорт, телекомункации и енергетика“. Те бяха белязани от разногласия между две групи страни, които си размениха взаимни нападки - съответно в социален дъмпинг и в прикрит протекционизъм. Съпротивата бе от страна на България, Полша, Унгария, Хърватия, Малта, Ирландия, Латвия и Литва. Мнозинството обаче бе за другия лагер.„Споразумението цели да установи по-справедливи правила за водачите и транспортните компании и да засили ефективността на националните контролни власти", каза австрийският транспортен министър Норберт Хофер, който бе председател на срещата.
Приетият компромис ще послужи като основа за преговори с Европарламента преди приемането на нова европейска нормативна уредба, пише clubz.bg
Френската министърка Елизабет Борн пък окачестви текста като напредък за хармонизиране на социалните права на работещите в бранша.
Транспортните министри на Полша и Унгария обаче заклеймиха споразумението като непропорционално, дискриминационно и протекционистично. Те заявиха, че то ще навреди на конкурентоспособността.
Страни като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията на фирми в държави членки, където пътните разходи са по-ниски, успяха да издействат прилагане в международните превози на статута на командирован работник, т.е. на такъв, на когото се заплаща според условията на страната, в която пътува.
Мерките засягат не само сухопътния, но и морския транспорт, по-специално каботажния транспорт - плаването между две пристанища в една и съща държава.
Какво предвижда текстът:
• Седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина;
• шофьорите трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на 4 седмици, освен в някои особени случаи;
• превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна. Така ще се избегне възможността тази практика в чужбина да стане почти постоянна.
Приетите снощи реформи са част от пакета за мобилност, известен още като "Закона Макрон“. Той предизвика гнева на българските превозвачи, които смятат, че така ще бъде убит браншът у нас.
Те организираха национален протест в София през май, когато в столицата се провеждаше срещата „ЕС - Западни Балкани“.
В категории:
Бизнес
Прекъсна предаването си, за да съобщи ужасна новина
Съдът постанови окончателно: Доживотен затвор за убиеца от "Соло"
Какви са актуалните цени на жилища в Бургас
Фирканият турист катери с джип пистата на Пампорово
България е потресена от това зверство
Започват засилени проверки за пожарна безопасност на туристически обекти в цялата страна
22/01/2025, Сряда 17:40
0
Бившият президент на Салвадор почина в изгнание
22/01/2025, Сряда 17:22
0
Почина последният жив член на The Band
22/01/2025, Сряда 17:20
0
Община Царево е против предложеното за разширение на ЗМ "Силистар"
22/01/2025, Сряда 17:20
0
Т. Йорданов към К.Костадинов: Колкото и да зяеш, тепърва ще става интересно, Коценце
22/01/2025, Сряда 17:14
1
България е потресена от това зверство
22/01/2025, Сряда 17:08
0
Силен Черноморец 1919 завърши наравно със Спартак Варна
22/01/2025, Сряда 17:05
0
Ресторантьори все още начисляват 9% ДДС, НАП ги хвана
22/01/2025, Сряда 17:00
0
Не режете картофите преди варене, защото...
22/01/2025, Сряда 16:40
0
Кметът Николай Димитров: Община Несебър изпълнява концепция за промяна на градския облик
22/01/2025, Сряда 16:20
0
Какви са актуалните цени на жилища в Бургас
22/01/2025, Сряда 16:02
0
Прекъсна предаването си, за да съобщи ужасна новина
22/01/2025, Сряда 16:00
1