Шефът на АПИ: Магистралите са проверени от Европейската комисия, няма нередности (ВИДЕО)
12 Ноември 2018, Понеделник, 05:26 ч.
Инж. Светослав Глосов призова да се изчака следствието да посочи кой има вина за трагедията край Своге
Българските магистрали, за които депутати от БСП настояват независима експертиза за качеството на строителството, са проверявани от Европейската комисия и не са открити нередности. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Светослав Глосов.
„Преди няколко дни Дончо Атанасов каза, че проверки на магистрали са правени по искане на правителството на Орешарски. От Европейската комисия са ги направили по всичките магистрали. От независима лаборатория, посочена от Еврокомисията, е направен протокол. Няма констатирани неверности. Ще уведомим депутатите, поискали проверка, какъв е редът“, заяви инф. Глосов.
Той съобщи, че ръководството на АПИ е било информирано за искането на Община Своге фаталната отсечка край града да бъде ремонтирана заради лошо сцепление, но тромава процедура в комуникацията с „Трейс” е довела до забавянето, което в крайна сметка отне 20 човешки живота при автобусната катастрофа от август тази година.
Той беше категоричен, че АПИ не е „проспала” казуса.
По думите му документът от 2017 г. с първо предписание „Пълна подмяна на асфалтовото покритие” и срок за изпълнение „Незабавно” не „нито сензация, нито откритие” на Елена Йончева от БСП и голяма част от другите констатирани дефекти са били отстранени, но точно въпросът със сцеплението се е оказал спорен.
Отправяни са искания към изпълнителя да ремонтира пътя гаранционно, но последвал отказ. От „Трейс” изтъкнали, че твърденията в протокола не отговарят на истината и че общината в Своге не е страна по договора за пътния участък. „След техния отказ е направена оценка от нашата пътна лаборатория, която е констатирала конкретни проблеми”, обясни Глосов.
Такава бил оформен нов протокол с предписания към „Трейс”. Той обаче датира от едва няколко дни преди трагичния инцидент. Глосов подчерта, че единственият начин да бъде „притиснат” изпълнител на пътен проект е в рамките на законово разписаните процедури.
Освен това той отново призова да се изчака следствието преди да говорим за това дали пътят или шофьорът на фаталния автобус има вина за трагедията.
Шефът на агенцията призна, че не може да си обясни как асфалтът се е оказал със състав, различен от утвърдената рецептура. Според него, обаче, тук не говорим за измама, защото разликата би била под 2000 лв. за 350-метров участък.
В категории:
Животът
Напусна ни Румяна Карадимчева
Сподели разтърсваща история
Царевското село Кости посрещна празника Трифон Зарезан
Голям екшън при "сините"?
Огромен скандал! Олимпийският герой Новиков сподели, че...
Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи
01/02/2025, Събота 22:00
0
Ще има ли мир скоро между Москва и Киев?
01/02/2025, Събота 21:31
2
Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение
01/02/2025, Събота 21:00
0
Напусна ни Румяна Карадимчева
01/02/2025, Събота 20:28
0
Мъж застеля украински военен
01/02/2025, Събота 20:00
1
Българският консул в Швеция посети екипажа на задържания кораб "Вежен"
01/02/2025, Събота 19:40
0
Борисов с много остра позиция! Какво се случва в България?
01/02/2025, Събота 19:28
22
Десислава Иванчева пак опитва да излезе от затвора, за да се лекува
01/02/2025, Събота 19:20
0
Почина известен бизнесмен
01/02/2025, Събота 18:48
1
Как се отрази по-високото ДДС на ресторанти и заплати
01/02/2025, Събота 18:40
2
Четирима загинали при атака на руска ракета по жилищна сграда в Полтава
01/02/2025, Събота 18:20
0
Горските пожари в Лос Анджелис са напълно овладени, след като горяха три седмици
01/02/2025, Събота 18:00
0