Хибрид или електромобил - кое е по-изгодно за шофьорите
07 Октомври 2018, Неделя, 16:34 ч.
Недостатъкът на хибридните автомобили е високата им цена
Сега съществуват три вида автомобили, които в една или друга степен се движат с помощта на електричество. Това са хибридните коли, автомобилите Plug-in Hybrid и електромобилите. Всеки от тях има своите предимства и недостатъци, пише auto.blitz.bg.ХИБРИДНИ АВТОМОБИЛИ
В хибридните автомобили основният източник на енергия е обичайният бензинов двигател. Той се допълва от електромотор. Чрез електрическия мотор такива автомобили могат да изминат определен брой километри. Електрическият мотор се захранва от акумулатор.
Икономията на гориво в хибридите може да бъде много различна в зависимост от модела. Лидерите в това отношение са например Hyundai Ioniq и Toyota Prius. Разходът на хибридния Ioniq в града е 3.4 литра на 100 километра, а на магистралата - 3.6 литра на 100 километра.
Недостатъкът на хибридните автомобили е високата им цена.
PLUG-IN ХИБРИД
При този вид коли (Plug-in Hybrid Electric Vehicle, PHEV) батерията се зарежда от външен електрически източник. Веднага след като батерията бъде разредена, PHEV се превръща в обикновен хибриден автомобил, при който електрическият мотор помага на бензиновия двигател.
Автомобилите PHEV имат увеличен запас на изминаване с електродвигател в сравнение с обикновените хибридни автомобили. Toyota Prius Prime PHEV може да измине 25 мили на електрически мотор, а Chevrolet Volt може да достигне 53 мили.
Автомобилите PHEV са по-скъпи от обикновените хибриди, но в много страни има отстъпки за тях. В САЩ например Prius Prime струва с $ 3800 повече от Prius Hybrid, но за автомобилите PHEV има федерална отстъпка в размер от $ 3,600 до $ 7,500. В допълнение, в някои щати на САЩ има допълнителни отстъпки за такива коли.
ЕЛЕКТРОМОБИЛИ
Електромобилите не замърсяват въздуха, тъй като работят на електрически двигател. Енергийният резерв на повечето електрически автомобили сега варира от 100 до 125 мили в зависимост от капацитета на литиево-йонната батерия. Smart ForTwo Electric с едно зареждане на акумулатора изминава 59 мили, а Tesla Model S - 335 мили.
Електромобилите при определени обстоятелства може при едно зареждане на акумулатора да измине по-малко от официално обявеното. Високата скорост, студеното време, експлоатацията на оборудването (например климатик) оказват неблагоприятно въздействие върху резерва от енергия.
Електромобилите са по-скъпи от хибридите или автомобилите PHEV. Така например Ford Focus Electric се предлага с $ 11,000 повече от версията с бензинов двигател. Но трябва да се отбележи, че в много страни има различни отстъпки за купувачите на електрически автомобили.
Повечето производители на автомобили вече обявиха плановете си да разширят линията на хибридите и електромобилите. През следващите години ни очакват много "зелени" нови коли.
В категории:
Животът
Стара народна рецепта за постна погача за Бъдни вечер
Не правете секс на дивана, защото...
18 пъти по-богат от крал Чарлз
4-те зодии, които имат ангелски души
Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем
Украйна заменя пехотата с ултрамодерна техника
23/12/2024, Понеделник 07:56
0
Белгия се готви за война
23/12/2024, Понеделник 07:34
0
Не правете секс на дивана, защото...
22/12/2024, Неделя 22:00
3
Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви
22/12/2024, Неделя 21:40
1
4-те зодии, които имат ангелски души
22/12/2024, Неделя 21:20
0
Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие
22/12/2024, Неделя 21:00
0
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея
22/12/2024, Неделя 20:40
0
Иска да се върне при бившия си
22/12/2024, Неделя 20:20
4
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита
22/12/2024, Неделя 20:00
2
Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем
22/12/2024, Неделя 19:40
0
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
22/12/2024, Неделя 19:20
0
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
22/12/2024, Неделя 19:00
0
Товарния им автомобил е с такава батерия, а Тесла ес е с 100 квт батерия. С нея има жувичест около 300 км., или до София ще ти трябва зареждане. Тя се зарежда за 40 минути, а 460 квт и трябват 3-4 часа. Има и много зависимости, с колко заряд, колко километра можеш да минеш.Проблемът тук е и в емисиите СО2, които се отделят за направата на една такава батерия освен мръсотиите от АЕЦ и ТЕЦ за електричество.
За мен лично хибридът е технологията, и то хибридът на Тойота. Няма да се впускам в потробности, но щом и Дания обяви, че до 2035 и хибридите трябва да бъдат спрени в държавата им, значи разбирате, че алтернатива за тока, произвеждан и възбуждан в батериите на хибрида от ДВГ не трябва да има. Трябва всеки да зависи САМО от електричеството. Страшно ще става хора.
Искам да бъда разбран правилно. Не говорим за предимства и недостатъци, пиша за зависимости. Иначе ел двигателя е съвършения двигател, но факта, че мобилноста му в автомобилите се осигурява САМО чрез батерии, го прави силно уязвим и доста ограничен откъм възможности. Иначе какъвто въртящ момент може да създаде един ел двигател, друг ДВГ трябва да се измъчи доста в кубатура и развъртане. Просто няма сравнения, но до тук.
Кой и как реши, че електричеството е чиста енергия и не замърсява въздуха ? Една съвършена Тесла изминава с един човек 400 км. с пълно заредена батерия. Батерията им е с капацитет 460 kW. Ако направим съотношение към мощност в конски сили, то тези 460 квт са близо 626 конски сили. Сами може да прецените, че 4 часа път до София са 105 конски сили в час. За тежка и пълна кола, разпределени на 105 конски сили ще ни дадат една мощност, като да се движиш с 100 км. по магистралата за да ти стигне зарядът до София. Ако натискаш повечко педалчето може и на Пловдив да си разредил батерийката и тук вече става интересно. Какво правиш после ? Логично е да си помислиш, че ще зареждаш и така трябва, само че до този момент най-бързата зарядна станция създадена за такива условия ще ти отнема минимум 40 минути за пълен заряд и максимум 70 минути за него. Да, ама на пътя няма да си сам. И следва да си помислите, че зарядните станции ще бъдат много. Да така ще е, ще ги има поне на 10 км., но колкото повече са, толкова повече ток трябва да акумулират и съответно продадат. Ако сметнем, че 460 квт. са средното потребление на ток само за едно домакинство през летните месеци, задавали ли сте си въпроса, какво ще се случи, ако 2,6 млн. автомобила у нас изменават средно по 30 км. на ден ( това са близки данни от едно проучване), колко ток и енергия ще са нужни на България ??? А знаете ли, какви са всичките ни мощности от ВЕЦ, ТЕЦ и АЕЦ ? Точно толкова, колкото да задоволят сегашното ни потребление без електро - зависимите ни автомобили. Ще си кажете, ами ще строим Белене. Да, ама не ще ви кажа аз. Когато си затворихме реакторите под давлението на Европа и с "помощта" най-вече на Франция, хората си го имаха този сценарий. Просто бяхме подготвени и сервирани на масата за консумация. Ние бяхме направени зависими под предлог, че АЕЦ ни е опасен, а останалите ни мощности напълно задоволяват потребностите ни. И така, черната боя в розовата картинка, която ни чертаят не свършва само с това. При сегашна цена на тока София-Бургас - София с 620 квч. и две зареждания на батерията ще ни струват точно 142 лв., или 71 лв. в посока. При сегашни цени на дизел ( който осигурява и по-висок въртящ момент и мощност) за автомобил с 105 к.с ( виж по-горе защо с него сравнявам) при скорост с 100 км/ч ще са ми нужни 40 литра нафта за отиване и връщане до София. Или на сегашни цени - това са си 82-85 лв. Или разликата между нафтовия и електрически автомобил е 60 лв. в полза на...нафтовия. Преди да ме оспорите, пак прочетете горе, защо правя точно такива сравнения. И с бензинов/газов автомобил нещата няма да са по-различни. Всеки може да сравни със собствения си автомобил и конски сили. И такаааа. Да си дойдем сега и на думата за чистотата на въздуха. Всеки е виждал, какво бълва един ТЕЦ и един АЕЦ при производството на единица енергия. Оказва се, че отровите поради усилената работа и близо сто - кратно увеличаване на мощностите ще замърсяват въздуха в пъти повече от сега. Няма да пиша за рециклирането и производството на батерии за автомобилите, какви отрови ще "реализираме" на природата, но пък със сигурност държавенца, като нашата ще станат зависими от ДЪРЖАВИ, като Франция, Великобритания и Германия, които имат мощности да захранят цяла Европа с ток. Мощности, които незнайно защо никой не озаптява така, както озаптиха нашите АЕЦ, унгарските, чешките и румънските такива. И все пак, нека не изтриваме от уравнението и Русия, чиито мощности също не са за пренебрегване. И докато тук ни пускат теменужки за ел. автомобилите, големите сили около нас вече потриват ръчички и са ни подредили на трапезата си, само че там се плаща и се плаща толкова, колкото те решат. Тук ще ме опонирате и ще кажете: То и сега сме зависими от горивата...И щяхте да сте прави, ако разликата не е съществена. Тук хора става вече дума за една стока, която я ползваме и в нашите ДОМОВЕ, стока която може да бъде компрометирана вече от друг основен и много важен фактор - транспорта. Бъдете умни и мислете. Не че нещо може да променим, но не чакайте чистия въздух, чакайте новите ни господари.
Благодаря, че ме изчетохте.
Кой и как реши, че електричеството е чиста енергия и не замърсява въздуха ? Една съвършена Тесла изминава с един човек 400 км. с пълно заредена батерия. Батерията им е с капацитет 460 kW. Ако направим съотношение към мощност в конски сили, то тези 460 квт са близо 626 конски сили. Сами може да прецените, че 4 часа път до София са 105 конски сили в час. За тежка и пълна кола, разпределени на 105 конски сили ще ни дадат една мощност, като да се движиш с 100 км. по магистралата за да ти стигне зарядът до София. Ако натискаш повечко педалчето може и на Пловдив да си разредил батерийката и тук вече става интересно. Какво правиш после ? Логично е да си помислиш, че ще зареждаш и така трябва, само че до този момент най-бързата зарядна станция създадена за такива условия ще ти отнема минимум 40 минути за пълен заряд и максимум 70 минути за него. Да, ама на пътя няма да си сам. И следва да си помислите, че зарядните станции ще бъдат много. Да така ще е, ще ги има поне на 10 км., но колкото повече са, толкова повече ток трябва да акумулират и съответно продадат. Ако сметнем, че 460 квт. са средното потребление на ток само за едно домакинство през летните месеци, задавали ли сте си въпроса, какво ще се случи, ако 2,6 млн. автомобила у нас изменават средно по 30 км. на ден ( това са близки данни от едно проучване), колко ток и енергия ще са нужни на България ??? А знаете ли, какви са всичките ни мощности от ВЕЦ, ТЕЦ и АЕЦ ? Точно толкова, колкото да задоволят сегашното ни потребление без електро - зависимите ни автомобили. Ще си кажете, ами ще строим Белене. Да, ама не ще ви кажа аз. Когато си затворихме реакторите под давлението на Европа и с "помощта" най-вече на Франция, хората си го имаха този сценарий. Просто бяхме подготвени и сервирани на масата за консумация. Ние бяхме направени зависими под предлог, че АЕЦ ни е опасен, а останалите ни мощности напълно задоволяват потребностите ни. И така, черната боя в розовата картинка, която ни чертаят не свършва само с това. При сегашна цена на тока София-Бургас - София с 620 квч. и две зареждания на батерията ще ни струват точно 142 лв., или 71 лв. в посока. При сегашни цени на дизел ( който осигурява и по-висок въртящ момент и мощност) за автомобил с 105 к.с ( виж по-горе защо с него сравнявам) при скорост с 100 км/ч ще са ми нужни 40 литра нафта за отиване и връщане до София. Или на сегашни цени - това са си 82-85 лв. Или разликата между нафтовия и електрически автомобил е 60 лв. в полза на...нафтовия. Преди да ме оспорите, пак прочетете горе, защо правя точно такива сравнения. И с бензинов/газов автомобил нещата няма да са по-различни. Всеки може да сравни със собствения си автомобил и конски сили. И такаааа. Да си дойдем сега и на думата за чистотата на въздуха. Всеки е виждал, какво бълва един ТЕЦ и един АЕЦ при производството на единица енергия. Оказва се, че отровите поради усилената работа и близо сто - кратно увеличаване на мощностите ще замърсяват въздуха в пъти повече от сега. Няма да пиша за рециклирането и производството на батерии за автомобилите, какви отрови ще "реализираме" на природата, но пък със сигурност държавенца, като нашата ще станат зависими от ДЪРЖАВИ, като Франция, Великобритания и Германия, които имат мощности да захранят цяла Европа с ток. Мощности, които незнайно защо никой не озаптява така, както озаптиха нашите АЕЦ, унгарските, чешките и румънските такива. И все пак, нека не изтриваме от уравнението и Русия, чиито мощности също не са за пренебрегване. И докато тук ни пускат теменужки за ел. автомобилите, големите сили около нас вече потриват ръчички и са ни подредили на трапезата си, само че там се плаща и се плаща толкова, колкото те решат. Тук ще ме опонирате и ще кажете: То и сега сме зависими от горивата...И щяхте да сте прави, ако разликата не е съществена. Тук хора става вече дума за една стока, която я ползваме и в нашите ДОМОВЕ, стока която може да бъде компрометирана вече от друг основен и много важен фактор - транспорта. Бъдете умни и мислете. Не че нещо може да променим, но не чакайте чистия въздух, чакайте новите ни господари.
Благодаря, че ме изчетохте.
1 . Енергията трябва да се произведе от ТЕЦ , която замърсява достатъчно .
2 . След края на живота на батерията (5 - 7 г.) , какво правим с нея .