Автобусните превозвачи: Пътниците без колани също трябва да бъдат глобявани – дооправете закона!
Васил Пиронков (вляво) получи подкрепата на Владимир Тодоров - председател на Българска асоциация на пострадалите от катастрофи
10 Септември 2018, Понеделник, 12:40 ч.
Автор: Лъчезар ЛисицовАбсолютно несправедливо е да се въвеждат санкции само за шофьорите и за фирмата, казва шефът на браншова асоциация Васил Пиронков
Пътниците в автобусите, които не слагат предпазни колани, да бъдат глобявани. За това се обявиха неправителствени организации, свързани с автобусните превози и с безопасността по пътищата.
Пресконференция в БТА-София имаха председатели на няколко асоциации от транспортния бранш. Те възроптаха срещу въвеждането на продуктови такси за камиони и автобуси. Според тях това е нелогично и ще доведе до неоправдани загуби от 12 млн. лева годишно.
Те вече са обжалвали новата еконаредба в съда, като са готови да стигнат и до Европейския съд по правата на човека.
„Другото допълнително условие, което се нагнетява в случая и има проблем при превозвачите – това е с така наложените в момента предложения за промяна в закона, с което да бъдат задължени да се поставят колани за всяко място. Няма против, след като има законодателна инициатива и мярка, ние ще изпълним това. Друг е въпросът дали ще отговарят и дали ще имат тези качества тези колани да спасяват човешкия живот при определени случаи”, коментира Васил Пиронков – председател на Асоциацията на автобусните превозвачи, който след това добави: „Но категорично се противопоставяме върху това, че в проектозакона е изключително предвидено само и единствено глоба за водача и глоба за фирмата. Ми вие всички знаете в един автобус преди тръгване ще има обявени места, ако фирмата не е поставила колани или не е обозначила местата „моля поставяйте”, съгласни сме да има такива глоби. Т.е. не са изпълнени част от разпоредбите на закона. Втората гледна точка е, ако водачът не е предупредил при качването вътре, също сме съгласни да има. Но при условие, че са изпълнени всички тези критерии, които ще бъдат необходими и да се въвеждат глоби за водача и за фирмата, а за пътника – ползвателя, да няма, това смятам, че е абсолютно несправедливо.”
Пиронков попита и кой ще извършва последващия контрол.
„Сега всички знаеме, вижда се отдалече, гледат с бинокъла „Пътна полиция”, виждат, че си без колан, спират те или като те спрат, не можеш да го поставиш толкова бързо, вижда се, глобяват те. Как ще се осъществява това в автобуса? Значи тука има някои неща, които може би трябва да ги обсъдим впоследствие”, каза още шефът на Асоциацията на автобусните превозвачи.
Той получи подкрепа от Владимир Тодоров – председател на Българска асоциация на пострадалите от катастрофи.
Според него, в момента съществува юридическа празнота по отношение задължението на пътниците в автобуси да носят колани.
„Предпазните колани съгласно чл. 137а са задължителни за леките автомобили, но няма изрично задължение, включително и в новия проект, който се предвижда, т.е. предвижда се да се оборудват автобусите, но за пътниците в автобусите има празнота, която, надявам се, че народните представители ще изчистят. И за да имаме ефект от това ново задължение, което се съгласяваме, че няма да бъде евтино и да се приеме от всички еднозначно, но за да има ефект от въвеждането на предпазни колани, контролът, който трябва да се осъществява върху използването, и санкциите, според нас, трябва да бъдат персонални за пътниците, а не толкоз за фирмата-собственик на автобуса”, заяви Владимир Тодоров.
Той препоръча: „Такъв тип контрол става с физически контрол, със спиране, с проверки, с проверки по автогарите, с много разяснителна работа, кампании, медийни изяви. Знаете за принципа за тоягата и моркова, така че двете неща трябва да вървят ръка за ръка.”
В категории:
Политика
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
Модерната суперхрана
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути
22/11/2024, Петък 19:00
1
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли
22/11/2024, Петък 18:40
0
Русия превзе още територия в Източна Украйна
22/11/2024, Петък 18:20
3
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам"
22/11/2024, Петък 18:00
2
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово
22/11/2024, Петък 17:39
0
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
22/11/2024, Петък 17:18
1
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
22/11/2024, Петък 17:18
0
Модерната суперхрана
22/11/2024, Петък 17:12
1
Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас
22/11/2024, Петък 17:04
0
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември
22/11/2024, Петък 16:41
3
Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно
22/11/2024, Петък 16:39
7
Ето кои са първите проститутки в България
22/11/2024, Петък 16:24
4
тогава да говорят.
Все още има таксита без
колани на задните седалки...
Така ли Пиронков?
Ми мъжете по принцип имат колан на панталоните си.
По-добре спрете от движение
автобусите без колани