Становището всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно
31 Август 2018, Петък, 11:46 ч.
Източник: БНРСтановището всички автобуси да имат колани е неправилно и некомпетентно. В един момент може да се окаже, че „тези колани, поставени по неправилен начин, биха застрашили живота на хората повече, отколкото ако ги няма“.
Това заяви в предаването "Преди всички" Магдалена Милтенова, председател на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта и представител на Националното сдружение на автобусните превозвачи. По думите ѝ, подмяната на седалките в по-старите автобуси, в които няма обезопасяващи колани за пътниците, означават конструктивно изменение. Когато по-старите автобуси са произвеждани, са правени съответните изпитания за тежестта на седалките и отстоянието между тях, обясни тя и допълни, че няма как да се установи "кой автобус е бил произведен с колан и кой не“.
Новите автобуси от 2008 година насам са оборудвани с колани, но в Европа всички автобуси отпреди 2008-а продължават да се движат, посочи още Милтенова, според която "вероятно ще бъдем първата държава в Европа, която ще иска задължително поставяне и монтиране на нещо, което не е фабрично произведено".
Предложението всички автобуси да се оборудват с предпазни колани дойде след тежката катастрофа край Своге.
"Надяваме се, че отговорността наистина ще се понесе и тя няма да бъде поета изцяло и само от водача на автобуса, защото в такива ситуации водачът винаги е уязвим", каза още Магдалена Милтенова. Тя определи скоростта на движение на автобуса преди трагедията като умерена. "53 км/ч е съвсем умерена скорост и това, че от АПИ са поставили знак „40“ съвсем не решава проблема", смята Милтенова, която даде пример със свое преживяване и разказа, че с личния си автомобил се е преобръщала с 20 км/ч на необезопасен участък. "10 км над поставеното ограничение не са фаталните", категорична бе тя.
Милтенова коментира още, че варовикът, който бе открит в асфалтовите смеси в участъка на катастрофата, се шлифова, става хлъзгав и не създава условия за сцепление.
"Да има участъци в Кресненското дефиле, разрешени за изпреварване, е абсурдно, защото там няма никаква видимост или видимостта е с много малък периметър", отбеляза още Милтенова в анализа си на условията за пътна безопасност в страната.
В категории:
Животът
Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас
Урсула фон ден Лайен: България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
Три неща, които "изтриват" няколко години от ЕГН-то
Европрокуратурата разследва финансова злоупотреба при реставрация на българска църква
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово
22/11/2024, Петък 17:39
0
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
22/11/2024, Петък 17:18
0
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
22/11/2024, Петък 17:18
0
Модерната суперхрана
22/11/2024, Петък 17:12
0
Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас
22/11/2024, Петък 17:04
0
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември
22/11/2024, Петък 16:41
2
Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно
22/11/2024, Петък 16:39
4
Ето кои са първите проститутки в България
22/11/2024, Петък 16:24
2
Ако си мислиш, че си играч - стани змийски дояч
22/11/2024, Петък 16:20
2
Смени си зъбите за 160 000 долара
22/11/2024, Петък 15:54
2
Три неща, които "изтриват" няколко години от ЕГН-то
22/11/2024, Петък 15:40
0
Канят пак Зуека за водещ в Капките?
22/11/2024, Петък 15:31
0