При удар с 50 км/ч и без колан нараняванията на пътника са като падане от петия етаж
04 Май 2018, Петък, 19:11 ч.
Източник: Дарик95% от пътниците на задните седалки и в автобусите продължават да не използват колани
Между 200 и 300 души загиват годишно, защото са били без предпазен колан, заяви Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, която заедно с "Пътна полиция" проведе информационна акция на Централна автогара в София.25 деца загиват, тъй като родителите им не са ги сложили в детски столчета, изтъкна той и добави, че 95% от пътниците на задните седалки и в автобусите не използват колани. А не случайно триточковият колан е сред десетте най-велики открития на миналия век, той е спасил милиони животи, посочи Тодоров.
Преди началото на голямото пътуване за Гергьовден Владимир Тодоров иска да напомни на пътниците в междуградските автобуси, че използването на предпазни колани е задължително и най-важното животоспасяващо. 50 лева е глобата за пътник без колан, както за водача на автомобила, но не това е най-силният аргумент на той.
"При 50 км/ч и непоставянето на колан нараняванията, които получава пътникът, са равнозначни на падане от петия етаж. Но всеки съвсем спокойно се качва в автобуса и забравя са си сложи колана", обясни Тодоров.
Сравнението е впечатляващо, сподели една от пътничките на Централна гара в столицата, която вече беше прочела листовката на "Асоциацията на пострадалите при катастрофи". "Така, сравнявайки удара със скачане от петия етаж, те кара да се замислиш", коментира тя, но призна, че не винаги е изрядна в употребата му.
Около 30% от пътниците използват предпазни колани, каза шофьорът на автобус Иван Георгиев. "Първоначално слагат всички и после почват да ги махат. Казвам им на всяка спирка, но пак не слушат", споделя наблюденията си той.
Някои вече са убедени, че трябва да използват колани, други са скептични, голяма част от пътниците казват, че автобусите колани няма.
300 живота щяха да бъдат спасени в България за една година и 3000 души щяха да избегнат тежки травми, ако шофьорите и техните спътници бяха с предпазни колани, а поставянето им отнема само 7 секунди. Владимир Тодоров се надява, че с новия Закон за движение по пътищата оборудването с коланите ще стане задължително за всички междуградски автобуси, а "Пътна полиция" и "Автомобилна администрация" ще контролират спазването му.
В категории:
Животът
„За“ и „против“ прошката след изневяра
Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните?
Късмет за Стрелеца, пари и любов за Скорпиона
Разследващ журналист твърди, че Ружа Игнатова е жива, крие се в Русия
7 нездравословни храни, които да избягвате
Загинал, бягайки от хотелската си стая
26/11/2024, Вторник 11:00
0
Разследващ журналист твърди, че Ружа Игнатова е жива, крие се в Русия
26/11/2024, Вторник 10:51
0
Аржентински страсти в Дом на НХК
26/11/2024, Вторник 10:41
0
Експерт: Изпращаме годината в несигурна за бизнеса обстановка
26/11/2024, Вторник 09:33
0
19-годишен се вряза с колата си в ограда на къща
26/11/2024, Вторник 08:30
1
Има ли изход от парламентарната криза? БСП инициира разговори с пет групи
26/11/2024, Вторник 08:10
0
Ще бъде ли издадена Европейска заповед за арест на Стоян Мавродиев?
26/11/2024, Вторник 07:47
2
Късмет за Стрелеца, пари и любов за Скорпиона
26/11/2024, Вторник 04:02
0
Шокиращо: Твърдят, че първата съпруга на Димо Алексиев го зарязала заради...
25/11/2024, Понеделник 22:30
2
Предизвикан е на бой
25/11/2024, Понеделник 22:20
8
"Взриви" телевизията
25/11/2024, Понеделник 22:10
5
Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните?
25/11/2024, Понеделник 22:00
1
А градските автобуси трябва ли и те да имат, щом се изискват при леките автомобили?