×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Големи промени за малките лодки


Големи промени за малките лодки
Промените ще обхванат и водните атракциони, обясни кап. Живко Петров (вдясно) пред "лобистите" Петър Кънев и Димитър Бойчев
27 Април 2018, Петък, 19:59 ч.
Автор: Лъчезар Лисицов

Пакет от нормативни поправки трябва да оптимизира контрола и да облекчи моряците, плаващи със съдове до 12 метра


Изпълнителна агенция „Морска администрация” (ИАМА) и Министерството на транспорта разработват пакет от промени в наредби, свързани с лодки с дължина до 12 метра и водни атракциони. Това стана ясно на изслушване в парламентарната Комисия по икономическа политика и туризъм в сряда.

Изпълнителният директор на ИАМА капитан Живко Петров разкри пред депутатите в какво ще се състоят проектопромените. Те се очаква да бъдат публикувани за обществено обсъждане следващия месец.

Председателят на икономическата комисия Петър Кънев обясни, че той и Димитър Бойчев са лобисти за рибарите от техния избирателен район – Бургас. В комисията дошло писмо от тях с въпроси, което довело и до поканата за изслушване на кап. Живко Петров.

Кънев и Бойчев припомниха, че държавата работи за по-добър бизнес климат и попитаха как може да се облекчат рибарите.
„Искам първо да благодаря лично на г-н Петров за отпадането на ангажиментите по корабните дневници. Истината е, че от две години водим една битка за прословутите рибарски дневници и корабни дневници. За рибарските дневници най-накрая с една дерогация на ИАРА чак в Брюксел стигнахме до положително решение. Морска администрация реши проблема и с корабните дневници”, каза Петър Кънев.

Той обясни, че доста е направено, но много има и да се свърши за рибарите и попита какви са плановете на държавата в тази посока.

Шефът на „Морска администрация” отговори, че предстоящите промени няма да важат само за рибарите и техните лодки, но и за хората, които се занимават с т. нар. лодки за спорт, туризъм и развлечения, както и за  водноатракционните бази.
Пакетът промени ще обхване Наредба 1 – за вписване в регистъра на корабите, Наредба 5 – за корабните документи, Наредба 11 – за прегледите на кораби и корабопритежатели.
Готви се и изменение в Разпореждане 68 – за техническите изисквания към корабите, непопадащи в обхвата на международните конвенции.


„Целта на промените в този пакет документи е да се намали наистина административната тежест върху собствениците на риболовни кораби с дължина до 12 метра от местно плаване. Защо до 12 метра? Защото съгласно един регламент на Европейския съюз 508 от 2014 г., касаещ фонда за подпомагане на рибарството, корабите под 12 метра, неизвършващи риболов с т. нар. влачещи риболовни уреди, т.е. риболовуващи с въдици или с мрежи, се смята за дребно мащабен риболов. И има възможност всяка държава да погледне малко по-толерантно по отношение на изискванията към тях”, заяви кап. Живко Петров.

Една от промените е, че за тези кораби техническите прегледи ще се извършват вече на всеки три години, а не ежегодно, както е в момента.

Друга група промени е свързана с техническите изисквания към плавателните съдове. Целта е да се облекчат правилата и терминологията за малките кораби до 12 метра. Сегашните били съотносими към тези за големите кораби, което затруднявало притежателите на лодките.

Ще преразгледаме и изискванията по отношение на оборудването на тези плавателни съдове, като изрично определим кое оборудване е задължително в зависимост от района на плаване и годишния сезон и кое е само препоръчително”, каза още кап. Петров.
Ще се изисква задължително само минимално оборудване за лична безопасност.

„Искаме да създадем и една по-ясна нормативна уредба за т.нар. самостоятелна постройка на лодки. Става дума за тези малки плавателни средства, построени с личните усилия на техните собственици, единствено за лична употреба”, обясни Живко Петров.

Това бил смисълът на европейските правила за тези съоръжения – да има различни изисквания за тях. В момента в България нямало такава ясна регламентация.

Ще се търси баланс между облекчаването на административната тежест за малките лодки и опазването на морето от замърсяване. За целта щял да се увеличи броят на проверките при излизане и прибиране на плавателните съдове от морето.

Ще се коригира и наредбата за водно-атракционните бази, свързана с коридорите за джетовете, тегленето на парашути и т.н. Ще се премахне ежегодното съгласуване с администрацията за тези бази. Ще остане само уведомителен режим.
Съгласувателен режим ще има само при промяна на обстоятелствата – примерно нова база, нови средства, нов собственик и т.н.

Ще се разпишат и ясни правила за наем на лодки - за т. нар. почасово отдаване.
„В момента са приравнени към отдаването под наем на един търговски кораб – с договор, нотариална заверка, предварително обявление, запис в регистри…”, обясни Живко Петров. Това практически блокирало възможността за отдаване под наем на лодки.
Сега наредбата щяла да се опрости и щяла да стане „както колите се отдават под наем”. Така е по цял свят, а ние тук сме много изостанали, коментира кап. Петров.

Депутатът от „БСП за България” Петър Кънев попита на какво основание Гранична полиция и ИАРА проверяват документи, които се изискват от ИАМА.

Това е регламентирано със споразумения, а целта е да се използва взаимно административният капацитет, тъй като „Морска администрация” има ограничен ресурс, отговори шефът на ИАМА.

Кънев помоли да се облекчат максимално моряците, които се движат с лодки в едномилната зона и попита какво може да се направи конкретно за спасителното оборудване.
.
„Това, което е задължително като оборудване, това са личните предпазни средства. Значи спасителна жилетка  - задължително; пиротехника – да, в малко по-намален размер, но задължително, за да може да се подаде сигнал; огледало и свирка, светлини на лодките…”, отговори Живко Петров по отношение на предстоящите промени.
Наличие на плотове и други подобни изисквания стават само препоръчителни.

Спасителните жилетки обаче ще бъдат надписани с имената на корабчетата. Една от целите на тази мярка е при проверките да се спре използването на едни и същи жилетки от различни лодки с цел заблуда на инспекторите.

Депутатът от ГЕРБ Димитър Бойчев благодари за добрата комуникация с ИАМА.
По думите му обаче рибарите са натоварени с „невероятни административни тежести”. Според него голям проблем е липсата на разграничение между големи и малки риболовни кораби.

Бойчев имаше конкретен въпрос относно промяната на изискванията за спасителните ризи. Сега по наредба те имали светещи пръчки. Собствениците на лодки били притеснени, че по нова бъдеща наредба тези пръчки трябвало да бъдат заменени със светещи фарове.
„Не, няма такова нещо, тука има малко „загубени в превода””, отговори кап. Живко Петров. Всъщност промяната важала само за кораби с дължина над 24 метра.

Петър Кънев благодари на кап. Петров и го предупреди, че след шест месеца пак ще бъде поканен на изслушване в икономическата комисия - „да видим какво сте свършили”.

В категории: Бургас , Политика


Болна е от рак
Болна е от рак 23/03/2025, Неделя 17:42 0
10
Коментара по темата
10.
.
28.04.2018 14:40:29
0
3
molq iara burgas vsqka ve4er da izvar6vat proverki na qzovir mandra i vaq da vadqt kilometrite mreji pusnati ot brakonerite v razmnojitelniq period 4e sega brakonerite rabotqt spokoino i vadqt vsqkakav vid riba razbiha populaciite na riba vseki den puskat kilometri mreji v nai krasivite ni vodoemi i nqma ni6to ve4e v tqx vsi4ko e istraleno i uni6tojeno ot mreji i tok sramota iara deistvaite po seriozno i vsqka ve4er vadete mrejite na brakonerite i se qvqvaite na vseki signnal podaden ot obiknoveni ribari
9.
truestory
28.04.2018 10:40:38
0
1
Депутетата” дето преди 9 години си облекчиха завличането на лодките си до морето като направиха възможно тегленето на 11 тона с фиат пунто, ся ще си облекчат и плаването с малки съдове, да може някой дрогиран крадец лятото докато кара джета да мине през на някое лапе главата. Депутетата от ГРОБ, защо узаконихте потенциални убийци на пътя?
8.
Marinero
28.04.2018 09:18:34
0
0
За съжаление България не е морски ориентирана държава и няма утвърдени никакви морски традиции, иначе отдавна нещата в тази сфера щяха да са си нормални. В Англия има действащи морски закони създадени от преди 400 години.
7.
Marinero
28.04.2018 09:17:37
0
0
За съжаление България не е морски ориентирана държава и няма утвърдени никакви морски традиции, иначе отдавна нещата в тази сфера щяха да са си нормални. В Англия има действащи морски закони създадени от преди 400 години.
6.
Marinero
28.04.2018 09:16:36
0
2
За съжаление България не е морски ориентирана държава и няма утвърдени никакви морски традиции, иначе отдавна нещата в тази сфера щяха да са си нормални. В Англия има действащи морски закони създадени от преди 400 години.
5.
Петър
28.04.2018 07:10:39
1
5
Доколкото разбирам не става въпрос само за рибарски лодки, а за плавателни съдове до 12 м.!
Бих казал, че рибарите нямат нищо общо!
Колкото до корабния дневник, той е задължителен и не заради ЕС!
Колкото до техническия преглед, той трябва да остане ежегоден, но не и за малките рибарски лодки, който не съм убеден че в момента е задължителен!
Колкото до "лодките под наем"... за да развие нещо си Държавата, тя трябва да осигури възможност за развитие! Това развитие става с инвестиции, които няма, или Държавата "инвестира" в рибарски, а не пасажерски пристанища!
4.
Gocho
28.04.2018 03:34:18
3
12
Това не е дрьжава !
Мафиата е на всякьде на чело и рьководена от Боби Би !!!
Боби - мафиот #1 на Ьалканите.!!!
3.
Ok
28.04.2018 01:54:57
0
12
Иара освен да пази бракониерите на бяла мида друго не прави.Голямо шоу е като гледаш как се отчита дейност.Иначе в сайта им като влезеш ще си кажеш че наистина се върши нещо ама реалността е друга.Един го хванаха с трал и в съда акта падна заради това че е написан калпаво.Вече се трали не само в брега но се стигна и до 10 метра дълбочина.Всичко се изора, не знам просто за нашите деца какво ще остане от това море.
2.
fakundo montoq
27.04.2018 23:13:46
6
1
do 123


Mlykvai e p3d3r@s , nali sa si nashi tiq mreji,nali i nie pari trqa da vadim ,glupako !
1.
123
27.04.2018 23:12:14
0
9
iara flizaite vsqka ve4er v mandra i vaq 4e brakonerite tonove riba vadqt vsqka ve4er i prodavat razbiha populaciqta na riba kilometri mreji vsqka ve4er v mandra i vaq ne se sprqxa tez brakoneri
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
С 6.5 млн. лв. търсят кой да завърши „Митът за делфина“ в новата детска болница на Бургас С 6.5 млн. лв. търсят кой да завърши „Митът за делфина“ в новата детска болница на Бургас Това става дни, след като най-после държавата отпусна нужните за довършването на обекта средства Гафът на века: В Тото 5/35 се падна числото 41 Гафът на века: В Тото 5/35 се падна числото 41 "Да върнат парите на всички! Какво още чакаме – числото 100?", беснеят зрители Живко Богданов от "Несебър Мото" триумфира в Елхово в клас MX1 Живко Богданов от "Несебър Мото" триумфира в Елхово в клас MX1 Това е първото участие на Богданов за новия сезон и част от подготовката му за предстоящото начало на националния шампионат по мотокрос Миналата година Росен Желязков разцепи ДПС-то, но сега може да обедини двете ДПС-та Миналата година Росен Желязков разцепи ДПС-то, но сега може да обедини двете ДПС-та Влизането в еврозоната трябва да е начало на съществения мандат на това управление, а не краят му Министър обясни как се манипулират цените в магазините Министър обясни как се манипулират цените в магазините С една по-ниска надценка на вносните продукти, те са с осезаемо по-ниска цена от българските, на които се поставят високи надценки, обясни той Опасност за велосипедистите: Водачи на МПС-та паркират върху най-старата велоалея в България Опасност за велосипедистите: Водачи на МПС-та паркират върху най-старата велоалея в България Читател сигнализира за нарушения, застрашаващи безопасността на колоездачите Да си купите апартамент в панелка може да е много по-добро решение, отколкото си мислите Да си купите апартамент в панелка може да е много по-добро решение, отколкото си мислите Средни цени панелните жилища варират 1700 и 2300 евро/кв.м. в София - в зависимост от квартала и състоянието им Почина известна българка Почина известна българка Българското книгоиздаване и детски книги изгуби една от най-талантливите, фини, ерудирани и мъдри личности Ще се снима ли в Белият лотос Ще се снима ли в Белият лотос На премиерата на новия си филм „"Holland", Кидман отговори на въпрос на IndieWire дали иска да бъде гост на някой от луксозните хотели по света, където се развива хитовата поредица БФС с амбиции за модернизиране на спортна база в Бургас БФС с амбиции за модернизиране на спортна база в Бургас Целта е модернизация на терена и подобряване на спортната база чрез инвестиции от 900 000 лв
Мъж лежи безпомощно пред УМБАЛ-Бургас – няма кой да се отзове Мъж лежи безпомощно пред УМБАЛ-Бургас – няма кой да се отзове Обадих се два пъти на 112, отказаха да пратят помощ, твърди Николина Иванова  Уби съквартиранта си и го разчлени Уби съквартиранта си и го разчлени Тленните му останка са разпръснати на 6 места Експлозия в Рим, срути се жилищна сграда Експлозия в Рим, срути се жилищна сграда На място са пристигнали няколко екипа на пожарната и карабинери. Пострадалият мъж е транспортиран до СантЕуджени Болна е от рак Болна е от рак Райън разкри, че първоначално лекарят й е отхвърлил притесненията за рак, но тестовете показали, че бенката е "ранен меланом“ Мюсюлманин чужденец подал сигнал за зверствата на Габриела и Красимир Мюсюлманин чужденец подал сигнал за зверствата на Габриела и Красимир От август до миналата седмица двамата са наблюдавани от полицията, за да бъдат събрани доказателства срещу тях Лора Караджова заголи трътка на 42 Лора Караджова заголи трътка на 42 Това става кристално ясно от най-новия клип на певицата, където тя заголва идеално дупе, с каквото и много 20-годишни момичета не могат дас е похвалят. Номер едно сме по поскъпване в ЕС Номер едно сме по поскъпване в ЕС Хората са бесни заради спекулата на хипермаркетите  Разбиха мрежа за трафик на мигранти в Гърция Разбиха мрежа за трафик на мигранти в Гърция Полицейската операция е проведена в четвъртък (20.03.), след подадена информация и продължило месеци разследване Обеща нещо свято на жена си Обеща нещо свято на жена си „Винаги казвам на Джорджина, че това ще стане някой ден", подчерта той Рязък скок в цената на яйцата Рязък скок в цената на яйцата На какво се дължи?
Илия НАЛБАНТОВ, анализатор Илия НАЛБАНТОВ, анализатор Ще видим трайното завръщане на Путин на международното поле за преговори Виц на деня Виц на деня - Пиян ли си?
- Не съм!
- Кажи: Крал Карл и Кралица Карла крали крадени кларинети.
- Бааахти айдуците!
Виц на деня Виц на деня - Скъпи, имам страхотна новина!
- Каква е, слънчице?
- Ненапразно си платил каското на колата.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Най-страшният звяр в природата? Жена на диета, в цикъл, мъчейки се да спре цигарите и разочарована от мъжете...
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори