Възпитаникът на английската Иван Казмин - от медицината, през програмирането до пилот на Боинг 737 (СНИМКИ)
23 Април 2018, Понеделник, 12:45 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВЕксклузивно пред Флагман.БГ как става авиатор и какво е да летиш
Иван Казмин е на 27 години от Бургас, завършил е английската гимназия. Той е пилот и ежедневно управлява огромния Боинг 737 на стъпилата наскоро на Летище Бургас нискотарифна авиокомпания RyanAir. Той е пилотът, който докара и базира първия самолет на компанията на аеропорта в кв. Сарафово.Казмин е скромен като външен вид младеж, но любознателността и интелектът му бликат още в първите минути от общия ни разговор. Той е уравновесен и спокоен, някак твърде зрял за тая възраст – качества присъщи на летец.
„Завършил съм английската гимназия – училище, което много обичам. По това време започнах да се занимавам с компютри, да програмирам. Мечтата ми обаче беше да стана лекар. Медицината е много интересна наука, към която продължавам да проявявам интерес и чета доста медицинска литература. Един ден, докато сърфирах в интернет, попаднах на сайт за радиоуправляеми самолетчета. Бях в 9-и клас. И тогава, колкото и смешно, и по детски, да ви звучи, ме завладя летенето“, разказва младият бургазлия, който е племенник и носи името на чичо си д-р Иван Казмин - една от авторитетните фигури на бургаското здравеопазване, специалист по вътрешни болести и ревматология.
Бащата на умния ученик - Виктор Казмин, намира щкола по авиомоделизъм в Бургас (бел. а. - това е сглобяване на модели на самолети в умален размер – стендови и летящи), която бързо грабва интереса на ученика. Постепенно Иван се запознава с истински пилоти, техници и обслужващ авиоперсонал от летището, които му разкриват интересни детайли покрай летенето и самолетите като цяло.
Така започва редовно да ходи на авиошоута из България, за да бъде възможно най-близко до самолетите, в които се влюбва. Влюбва се и в мечтата някой ден да е горе сред облаците и да гледа света от птичи поглед.
Решението да загърби медицината на този етап и да стане пилот, идва към края на обучението му в гимназията. Пред осъществяването на мечтата му обаче има пречка – не само финансова, но и чисто логистична. Оказва се, че вероятността да стане летец е нищожна, държавата не стимулира подобна инициатива като професия.
27-годишният бургазлия преди поредния си полет
„След като всички български авиокомпании станаха частни, за държавата не е рентабилно да инвестира средства в скъпото обучението на пилоти. Единственият начин да получиш обучение е в специални частни школи, чиито курсове отговарят на европейски и световни стандартни и меко казано струват цяло състояние. Досега съм инвестирал близо 60 хил. лв. в обучението си – средства, за които съм теглил кредити, спестявал съм от заплати, получавал съм подкрепата от семейството ми, от приятелите ми...“, искрен е Казмин, който успява да завърши и получи сертификат, когато е само на 24 години.
„Денят, в които получих сертификата си е най-щастливия ден в живота ми. Но реалността се оказа твърде груба и набързо ме приземи", признава той.
Намирането на работа като пилот е десетократно по-трудна задача от курсовете, в които е инвестирал пари, ум, труд и храброст.
„За да работя, трябва да имам опит, но за да получа опит, трябва да работя. Омагьосан кръг. Обиколих всички български авиокомпании – всички ми отказаха. Отчаян, започнах да търся навън, въпреки че не исках да напускам родината си. Получих обаждане единствено от RyanAir”, споделя бургазлията.
Казмин (вляво) на официалното откриване на базата на RyanAir на Летище Бургас на 27 март т.г.
Съдбата обаче му слага бариера и тук, тъй като по това време работи като програмист в известна фирма в София и не може да се яви на интервюто си в уречения ден. Просто отказват да му дадат отпуск от един ден. От авиокомпанията влизат в положението на младия кандидат и му насрочват втора дата, около месец по-късно. След кратко интервю, той е нает и с радост разбира, че съвсем скоро след откриването на клона в София, компанията възнамерява да открие такъв и в родния му Бургас.
„Късмет, без който съм сигурен, че все още нямаше да съм пилот, но RyanAir повярваха в мен, довериха ми се и ми дадоха шанс, за което съм им безкрайно благодарен“, коментира Казмин, който вече 2 години работи за нискотарифната авиолиния, след като завършва задължителното си обучение и при тях.
Иван Казмин завършва обучението си в RyanAir през 2016 г. На снимката получава сертификата си за пилотиране на Боинг 737
А какво е летенето ли? Най-хубавото чувство на света.
„Не мога да си представя да правя нещо друго, но е и огромна отговорност. Спомням си един конкретен момент – по време на първия ми полет. След като достигнахме височина 12 000 метра, аз погледнах към командира, който четеше вторачен някакви документи в таблета си. Обърнах се назад към вратата на пилотската кабина и осъзнах, че зад мен има 180 човека, за чийто живот отговарям - в огромна машина, която се движи с 800 км/ч. Чувството наистина е неописуемо, дори на моменти плашещо“, казва Казмин, нескривайки емоцията си.
Несъмнено той е един от най-младите граждански авиатори в България и го очаква блестяща кариера в бъдеще.
Публична тайна е обаче, че Казмин в момента работи и върху „топ секретен“ проект, който ще разкрие съвсем скоро ексклузивно за Флагман.БГ. Засега редакцията ще се въздържи да споделя точно от какво естество е проектът, но само ще вметнем, че подобна идея в България досега не е реализирана.
Очаквайте подробности!
Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа
„Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО)
Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки
Жилищните кредити у нас растат с 26,5% до 24,1 млрд. лева
За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос
Вярно ли е, че хората във връзки всъщност са по-щастливи от необвързаните?
25/11/2024, Понеделник 22:00
0
Предизвикан е на бой
25/11/2024, Понеделник 21:48
1
„За“ и „против“ прошката след изневяра
25/11/2024, Понеделник 21:40
0
4-те зодии, които ще намерят нова любов
25/11/2024, Понеделник 21:20
0
За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос
25/11/2024, Понеделник 21:00
1
Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5%
25/11/2024, Понеделник 20:56
5
7 нездравословни храни, които да избягвате
25/11/2024, Понеделник 20:40
0
Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа
25/11/2024, Понеделник 20:20
0
„Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО)
25/11/2024, Понеделник 20:00
0
Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки
25/11/2024, Понеделник 19:58
3
Китайци луднаха по това място у нас
25/11/2024, Понеделник 19:40
0
Жена се закани да се изкъпе във ВиК
25/11/2024, Понеделник 19:20
0
"Постепенно Иван се запознава с истински пилоти, техници и обслужващ авиоперсонал от летището, които му разкриват интересни детайли покрай летенето и самолетите като цяло."
Така, че или тати и родата да изкарат декларцииките за доходи от последните 10 години назад и да докажат как са платили скъпото обучение или си е чист пилот тимаджия, всички знаем какео в Фрапорт, или какво не е, понеже те дори нямат идея какъв бизнес имат в България, понеже са сол-ташак на ТИМ.
Напише се ли се летището значи 2 неща: ТИМ + яки връзки (не е за случайни)
Евала на колегата, че е постъпил на работа в Ryan Air и, че е преминал през цялото обучение,за да стане пилот. Радвам се за него и му желая много здраве и успехи в бъдеще.
За огромно съжаление държавата ни не цени младите хора, които са избрали да бъдат пилоти и не финансира тази отговорна професия
Пожелавам на младия си колега винаги броя на излитанията да е равен на броя на кацанията и всяко едно излитане и кацане да бъде безаварийно
Напред колега!!!
За радост на всички нас
За радост на всички нас
Мале пък ти.
Как му била?
Ходи я пипне да знаеш.
Става ли твърда като се вдигаш и падаш?
Давайте лобирайте!!!
Защо Airbus не са при нас????
Кмета трябва да виси постоянно във офиса на Американския посланик и на Airbus!!!
Ако не те, тогава на Бразилците те имат една страхотна компания. Време е!!!
Тук заплатите да скочат на $5000 на месец!!!!!
Как така не плащате за подръжка на сградата и площа около нея?
Кой да ви я плаща?
Кмета не ви пипа защото го е страх че ще го изгоните ако ви направи закони за да ви задължи.
Разберете че мръсотията и безпорядъка е защото не плащате в фонд за сградите си!!!!!
Само живеете без да давате!!!!
Крадете от бъдешето на града.
В развитите страни собствениците на апартаменти плащат най малко $300 на месец подръжка!!!
Това включва всичко оправено красиво със перални и със пощи със градинки и поливане със изказвания!
Докога ще ни убивате без да си плащате???
Няма такъв филм да не плащаш месечна вноска.
Има пазар! Свържи столиците на всички Балкански народи. Давай! Ще ти намерим финансиране.
Пари бол. Идеята е важна!!!
Давай пилотско училище в Бургас.
Давай да правим самолети също!
Ще се наака Пути като ни види колко сме много по амбициозни!!!
Много ме радват умните деца.