Половината коли в България с червен картон за Европа
06 Април 2018, Петък, 23:02 ч.
Според статистиката на „Пътна полиция“ най-много са автомобилите у нас, които са на възраст над 20 години
Половината коли, които са регистрирани у нас, няма да могат да се движат в поне 50 града в Европа. Това са около 2 милиона автомобила, които нямат катализатори, замърсяват въздуха и не отговарят на никакви съвременни евростандарти, пише "Монитор".
Българските шофьори няма да могат да пътуват с трошките си в едни от най-посещаваните европейски дестинации като Париж, Мадрид, Атина, Брюксел, Антверпен, Гент, Мехелен, Щутгарт, Лион и др. Там освен старите автомобили в част от градовете са забранени и дизеловите коли.
Според статистиката на „Пътна полиция“ най-много са автомобилите у нас, които са на възраст над 20 години – 1,8 млн. Това ще рече, че те са били произведени около 1996 година, когато и влизат първите возила с катализатори в Източна Европа. Така сметката показва, че 1,8 млн. автомобила никога не са имали катализатори.
Останалите пък са дизелови, които вече са забранени в редица европейски градове или просто не отговарят на никакви евростандарти. "Движението на по-стари коли не се забранява от самата държава, а от общината на съответния град.
Така редица общини взеха решение да не допускат на територията си по-стари автомобили, каквито са основно в България, за да не замърсяват въздуха. Особено големи глоби не са предвидени, тъй като има пропусквателни пунктове и колите просто не се допускат.
Ако все пак обаче някой успее да пробие, то го чака санкция от 100 до 1000 евро за повечето европейски градове", обясниха международни експерти, занимаващи се със законодателството, касаещо българските шофьори в чужбина.
В категории:
Животът
Побеля и остаря
Арест след тик-ток заплаха
Поморие ще посрещне 2025 с концерт на Стефан Илчев и оркестър Славяни
Раду от "Игри на волята" хвърли страшна бомба за жените в неговия живот
Няма да се оправим без внос на работна ръка, смята министърът на туризма
Това е новата звездна двойка
23/12/2024, Понеделник 17:21
0
Арест след тик-ток заплаха
23/12/2024, Понеделник 17:00
0
Няма да се оправим без внос на работна ръка, смята министърът на туризма
23/12/2024, Понеделник 16:41
3
Поморие ще посрещне 2025 с концерт на Стефан Илчев и оркестър Славяни
23/12/2024, Понеделник 16:21
0
Дъщерята на президента получи нервна криза
23/12/2024, Понеделник 16:00
3
Гълъбин Боевски: От олимпийски шампион до защитен свидетел на DEA
23/12/2024, Понеделник 15:48
3
Потвърдиха интереса на унгарската МОЛ към Лукойл Нефтохим Бургас
23/12/2024, Понеделник 15:41
0
Откриха морска мина в Черно море
23/12/2024, Понеделник 15:20
1
Раду от "Игри на волята" хвърли страшна бомба за жените в неговия живот
23/12/2024, Понеделник 15:00
0
Албания забранява "ТикТок" за една година заради убийството на тийнейджър
23/12/2024, Понеделник 14:55
0
Почина звезда от Умирай трудно
23/12/2024, Понеделник 14:25
0
Почина известна българка
23/12/2024, Понеделник 14:11
0
3, катализатор е нужен , но слага се в бариерата на вноса това, а старите постепенно се изчистват , друг път няма .
Айде стига глупости! Какъвто ние стандарта,такива са ни и колите!