Одобрявате ли тази идея? Пренаредиха паветата на ул."Васил Левски", за да запазят духа на Стария Бургас
05 Октомври 2017, Четвъртък, 15:59 ч.
Автор: Иван КОЛЕВПравилно поставени паветата са далеч по-устойчиви от асфалта, а и предават по-различна атмосфера на комплекса
Една от знаковите улици в бургаския ж.к.”Възраждане” – ул.”Васил Левски” е ремонтирана по изключително интересен начин, съобщиха читатели на Флагман.бг.За разлика от другите улици, които се обновиха с пълно асфалтиране, то архитектурното решение за ул.”Васил Левски” е по-различно – да се подмени дренажът и да се пренаредят паветата.
Това предизвика множество коментари. Мнозина приветстваха идеята на Общината и отбелязаха, че по този начин се запазва автентичния дух на Стария Бургас.
Експерти са категорични, че паветата са далеч по-устойчиви от асфалта и ако са правилно поставени с добра основа може да издържат 50 години.
За справка повечето павета в централната градска част и ж.к.”Възраждане” са поставяне в края на 30-те и началото на 40-те години, когато това все още е било слабо населена зона с едноетажни къщи.
Други обаче категорично възроптават и недоумяват защо се е налагало пренареждане на паветата, а не асфалтиране.
От Община Бургас уточниха, че ул.”Васил Левски”, в участъка от ул.”Уилям Гладстон” до ул.”Дебелт”, се възстановя по спечелен проект по Оперативната програма „Региони в растеж”. Проектанти и архитекти са предложили паветата да бъдат пренаредени, за да се запази духът на Стария Бургас.
На ул.”Васил Левски” са въведени и редица иновации. Изградени са линейни потоци за отвеждането на дъждовната вода, цялата улица е на едно ниво, има клетки за паркиране, сменена е подземната инфраструктура, поставено е и изцяло ново осветление.
Това е отводнителната система за дъждовната вода, около нея се нареждат паветата
Флагман.бг узна, че кметът Димитър Никилов лично е ходил няколко пъти, за да провери качеството на нареждането на паветата и е останал доволен от работата на изпълнителите.
Възстановяването на ул.”Васил Левски” в този вид е пилотен проект. Засега не се предвижда да се използва на тази методика при следващите по ред улици – ул.”Пробуда” и ул.”Любен Каравелов”, които ще се ремонтират по класическия начин.
Обновяването на ул.”Македония” ще започне, след като ВиК Бургас подмени водопровода и канализация. Общината е подготвила работен проект и е подаден по Оперативната програма „Региони в растеж”. Чака се държавното дружество ВиК да подмени подземната инфрастуктура.
Тротоара и пътя са на едно ниво, а за да се предпази пешеходната зона ще бъдат монтирани паркинг колчета
В категории:
Бургас






Мария Бакалова открива 23-тия „София филм фест на брега“ тази вечер в Културен дом НХК
20/03/2025, Четвъртък 16:00
0



Полицията щурмува апартамент в Бургас
20/03/2025, Четвъртък 15:21
0

Таван на ученически подлез рухна във Варна
20/03/2025, Четвъртък 15:00
0

Чужди служби по петите на Божков. Афера с антики за 5 млн. долара
20/03/2025, Четвъртък 14:40
0

Когато отивам при леля, винаги хапвам вкусната салата „Бяло гнездо“
20/03/2025, Четвъртък 14:20
0





3 зодии, които ще намерят сродната си душа тази пролет
20/03/2025, Четвъртък 13:40
0

Запечатаха сградата на БОК, Стефка Костадинова обяснява защо
20/03/2025, Четвъртък 13:20
1

Катастрофа на АМ „Тракия“! Млад шофьор се заби в камион
20/03/2025, Четвъртък 13:10
0


Бил спечелен проект - кой го спечели с този малоумен план? Толкова ли могат архитектите? Язък ви за образованието...
Вместо дървета, направиха жлеб за паркоместа, на които ще паркират точно толкова коли, колкото ако го нямаше и на негово място имаше дървета...
Да не говорим, че при първия по сериозен дъжд и от Дебелт надолу ще се издавят, справка преди две години, когато поне имаше бордюри да спират малко водата, сега вече им желая успех.
Хората да си направят застраховки, и после общината да плаща като поп с парите на останалите „будни” граждани, дошли от Странджата и Сунгурларско.
Проета ви е същия боклук като подземната улица и мижавите фонтанчета....
Тая настилка няма да изкара и година...
ЧАНКЕЕЕЕЕЕ, ОСТАВКААААА...
И с 40 си трака по паветата прилично, както и вътре си друса. Аз досега на павета да са тихи над 10-15 км не съм минавал, и не говоря само за Бургас.
Жените с токчета ще минават като някоя тиква запуши тротоара, това при нас е национална черта. :)
Това за умерения пояс го видяхме миналата зима. :)
Задължете всяка сграда да събират по 70 лева на човек месечно!!!!!
Сега да ви питам освен стиловото недоразумение, как ще чистете тази улица зимата? Жените ви ще се потрошат с токчетата, колите ви ще са през месец в сервизите за тампони и накрайници. И когато идват чужденци предлагам обиколката да,започне от ул. Левски - за,да видят духа на стария Бургас. Аз го виждам всеки ден на други улици - Патриарха, Пробуда, Каравелов - нека да ги оставят така за да запазим духа.
П.п. - да ви видя сега къде ще си паркирате колите, които бяха вечно абонирани по пешеходните зони.
Сега да видим паветата:
- при преминаване има голям шум, а и возенето е некомфортно.
- по-бавно се спира (пример: изскочило дете на пътя)
- зимата не се чисти добре от снега.
И сега единственото предимство:
+ естествен материал, по-красиво седи на пътя.
НО същественият въпрос е как ще се справят с нареждането - моля се да сме попаднали на фирма и хора, които си разбират от работата!
Иначе - язък за иновацията, ако утре след първия дъжд станат същите хендеци!