Каската ли е най-добрата защита при пазаруване в мол „Галерия”

Един съвет - ако ходите в мол Галерия си вземете каска, за да не падне нещо на главата и гумени ботуши, за да прекосите спокойно през локвите
14 Септември 2017, Четвъртък, 17:05 ч.
Автор: Емел МАХМУД, снимка: Светлозария КИДЕРОВАКолко често и как РДНСК проверява най-големия търговски център в Бургас
Днешният ден беляза нов инцидент в един от най-големите молове в Югоизточна България – „Галерия”.Таван се срути на втория етаж, предизвикан от спукана тръба. Едва ли обаче това е новина за бургазлии. Откакто е пуснат в експлоатация – през май 2012 г., търговският център постоянно има проблеми. За щастие този път инцидентът се размина без жертви и пострадали.
За разлика от 3 май 2012 г., когато работник по довършителните дейности падна от скеле и загина
Дни преди официалното откриване на мол „Галерия” бояджията Десислав Чакъров си загуби живота при трудова злополука. Той работил в „Компас–КП” ООД. Фирмата е подизпълнител на „Амит Кънстракшънс ООД”, ангажирана с довършителните дейности. За инцидента управителят на „Компас–КП” ООД Тодор Гърненков бе осъден на три месеца условно с тригодишен изпитателен срок от Бургаския окръжен съд, както и да заплати по 10 хил. лв. обезщетение на децата на загиналия работник.
Въпреки инцидента голямото откриване предизвика фурор в Бургас, тъй като бе единственият търговски център в града, докарал световни марки
И вторият инцидент обаче не закъсня, месец по-късно – в края на юни 2012 г. части от окачения таван на магазин „Андрюс“ се изсипаха върху продавачка и техник, които бяха откарани в болницата с „разкъсно-контузни рани“ по ръцете. Тогава от мола се оправдаха с това, че всеки магазин наема фирма-подизпълнител за довършителни дейности и те нямат вина за инцидента.
И този случай бе забравен след няколко дни, без да има сериозни проверки и санкции от страна на отговорните институции. Молът не беше затворен дори за ден, въпреки че опасностите дебнеха отвсякъде
И така – не закъсня и следващият инцидент. Няколко месеца по-късно още един магазин затвори за известно време врата. На 9 август следобед гипсокартонът и вентилационните системи на дрогерии „Лили” паднаха, докато той бе пълен с клиенти. Единствено стелажите със стоки успяха да задържат огромната маса да не затисне някой от посетителите. Магазинът отвори врати след три месеца заради ремонта и претърпя огромни загуби.
А за пожарите, превърнали се в ежедневие в мол „Галерия”, има ли смисъл да споменаваме?
Няколко пъти пожарната бе вдигната на крак заради огнен ад в Сръбската скара, причинен от ел.инсталацията. Веднъж дори пламна и един от ескалаторите на търговския център. Пожарите не бяха сериозни, но предизвикаха суматоха сред клиентите, които по най-бързия начин бяха евакуирани.
Защо всеки път мол „Галерия”?
Големите градове в България има толкова много търговски центрове. В нито един от тях обаче не сме чували да се случвали инциденти, не и толкова често. И сме длъжни да зададем въпроса: „На какво се дължи?”, „Толкова ли е некачествено строителството в модерния търговски център”.
Някои дори шеговито казват, че този мол е прокълнат от конкуренти.
Проверка на Флагман.бг показа, че строител на мола е консорциум с водеща фирма „Планекс” ООД.
Молът, в който трябва да влезем с каски
И това не е шега! Флагман.бг предлага на управата на търговския център да раздава каски още на входа на обекта, защото утре може таван да падне на нечия глава и да е фатално.
Питаме Регионалната дирекция за национален строителен контрол (РДНСК) ще извърши ли най-накрая проверки, този път обаче реални...
В категории:
Бизнес










47-годишен мъж от Средец измами баба, а полицията...
25/03/2025, Вторник 09:00
0











Сериозно земетресение в...
25/03/2025, Вторник 07:38
0



Може да ослепеете, ако...
25/03/2025, Вторник 07:30
0

Трагедия в Плевен
25/03/2025, Вторник 07:21
1