Шефът на „БургасБус” Петко Драгнев разби на пух и прах твърденията на опозицията за фалит на дружеството
29 Август 2017, Вторник, 10:00 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимка: Иван КОЛЕВГодишните приходи на общински превозвач са над 25 млн.лева, 800-те хил.лева кредит са за валидатори на тролеите и маршрутките, поясни Драгнев
Шефът на „БургасБус” Петко Драгнев разби на пух и прах твърденията на опозицията за фалита на общинския превозвач.Преди няколко дни председателят на ОбС Бургас Костантин Луков внесе докладна записка, с която се искаше разрешение„БургасБус” да поеме кредит от 800 хил.лева. Този ход бе разчетен от опозицията в местния парламент като сигнал за сериозни проблеми на дружеството, дори фалит. Съветници настояха за извънредна сесия, на която да се коментира финансовото състояние на „БургасБус”.
Черният сценарий за фалита на общинския превозвач бе развенчан от директора Петко Драгнев, който подробно разясни за какво са необходими 800-те хил.лева кредит – за валидатори за тролейбусите и маршрутките, които са закупени по други проекти, извън този за Интегрирания градски транспорт.(с обща стойност 120 млн.лева)
В последните няколко години „БургасБус” обнови целия си автопарк, след като спечели финансиране по всички възможни европейски проекти – „Околна среда”, „Региони в растеж” и други.
„Идеята на новата транспортна схема беше малко на брой автобуси с прикачване да стигаш до всяка точка на града. Бургазлии не го припознаха, заради което въведохме Б11 и Б12, които свързват ж.к. „Меден рудник” със „Славейков” и ж.к.”Изгрев”. Това са дълги линии – от край до край на града. На места те дублират със съществуващите, но няма какво да направим, защото липсват валидатори на тролейбусите и маршрутките и не можем да осигурим безпроблемно прекачване с един билет ”, обясни пред Флагман.бг инж.Петко Драгнев.
Той подчерта, че след закупуването на тези устройства разходите на общинския превозвач ще се оптимизират.
„В момента сме наситили Б11 и Б12 с автобуси, защото в автобусите има електронно таксуване, а в тролейбусите няма. Там става с хартиени карти. Ясно е, че пътуването така е несъвместимо. Въртим по 70 хил.километра повече на месец, заради това, че трябва да осигурим добра свързаност на бургазлии. Когато монтираме валидаторите в тролейбусите, ще дадем възможност да се оптимизира схемата. Няма да пътуват по 7 автобуса по линия, а например по 4-5. Това ще намали нашите разходи”, обобщи Петко Драгнев.
По думите му разходите в последните месеци са повече, приходите се върнали на старите нива, след като в първите три месеца на годината имало сериозен спад. Приходите на „БургасБус” са 25 млн.лева на година и финансовото състояние е много добро, категоричен бе Петко Драгнев.
ПОВЕЧЕ ПО ТЕМАТА ОЧАКВАЙТЕ ИНТЕРВЮ С ПЕТКО ДРАГНЕВ ВЪВ ФЛАГМАН.БГ
В категории:
Бургас
Тежки думи за България
Отиде си сценаристът на „Вчера“, Владимир Даверов издъхна след мъчително боледуване
Притеснителна новина за София
Той е фрашкан с пари
Правя крем карамел само по тази рецепта, трябват ви само малко мини кроасанчета (ВИДЕО)
4 съвета за дълъг секс
08/01/2025, Сряда 21:58
0
Пламъците в Лос Анджелис погълнаха сгради, има жертви, но Панагюрско златно съкровище било защитено
08/01/2025, Сряда 21:57
1
Шок в бургаската морга! Близките на загиналите 17-годишни младежи разпознаха телата им
08/01/2025, Сряда 21:56
1
Масов протест срещу високите цени на тока
08/01/2025, Сряда 21:55
7
Средната пенсия в Русия е...
08/01/2025, Сряда 21:48
2
Била е близо до смъртта
08/01/2025, Сряда 21:20
0
Притеснителна новина за София
08/01/2025, Сряда 20:56
0
Разтърсващо твърдение за Путин
08/01/2025, Сряда 20:48
2
Много му върви
08/01/2025, Сряда 20:25
0
Разказа за Рен
08/01/2025, Сряда 19:57
1
Замърсяването на въздухът в София е два пъти над нормата, а от СЗО заговориха за мор на българите
08/01/2025, Сряда 19:50
7
Отиде си сценаристът на „Вчера“, Владимир Даверов издъхна след мъчително боледуване
08/01/2025, Сряда 19:50
6
Бургасбус не е на солидна печалба дори сега, когато получи всички транспортни средства като подарък и те са още в гаранция, следователно няма разходи по обслужването им. Давате ли сметка какво ще стане след година, когато всички ремонти ще бъдат за сметка на дружеството. Когато всички тези транспортни средства се амортизират и имат нужда от постоянни скъпи ремонти. Когато всички други безполезни елементи по проекта започнат да се амортизират и отпадат един по единт просто защото няма пари за поддръжката им. Тогава ще светне мащаба на тази кражба.
Тогава ще има отново "оптимизация" на транспортната схема и тя все повече ще се доближава, до първончалния и вид, от който толкова много искаха да избягат.