×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Вижте как фалирал рибар стана милиардер


04 Юли 2017, Вторник, 17:55 ч.

Продажбата на артикули от ежедневието на хора, които търсят изгодни покупки, превърна основателя на най-голямата верига от дискаунт магазини в Япония в милиардер, пише profit.bg. Хиротаке Яно, основател и президент на непубличната компания Daiso Sangyo Corp., която се определя като “Японската страна на чудесата за пазаруване”, е един от първите търговци в страната, който налага модела с една цена и използва тази стратегия, за да натрупа състояние, което, според индекса на милиардерите на Bloomberg, възлиза на 1.9 млрд. долара. “Времето, което Яно избира, за да излезе на пазара, е идеално,” казва Паскал Мартин, партньор в OC&C Strategy Consultants.

“Той отваря първия магазин, в който всичко се продава на цена от 100 йени, през 1991 г. - няколко години след спукване на балона в японската икономика, което налага голяма промяна в културата на японските потребители.” Яно, който в момента е на 74 г., е отказал да обсъжда състоянието си, според говорител на Daiso. Пътят на Яно към предприемачеството не е лек. След като се дипломира от университета Чуо в Токио, той се захваща с различни неща. Една от работите му била да ръководи рибарския бизнес на своя тъст, докато той не фалира, според уебсайта на Daiso.

Яно започва да продава различни стоки направо от камион през 1972 г. и така се заражда идеята да предлага всичките си артикули на цена от по 100 йени, за да си спестява време за поставянето на различни таблеки с цените. Той основава Daiso през 1977 г., чието име се превежда от японски като “да създадеш нещо голямо”. В последните десетилетия стагниралите заплати и проблемите в икономиката водят до фундаментална промяна в нагласите на потребителите, карайки ги да търсят по-голяма стойност за парите си. Това се оказва истинска бонанза за индустрията на дискаунт магазините, чиито годишни приходи са в размер на около 600 млрд. йени (5.4 млрд. долара), пише UBS Group AG в уведомление до своите клиенти през 2016 г. Daiso, която е най-голямата компания в тази индустрия, разполага с над 3 150 магазина в Япония и 1 800 извън страната. Приходите на базираната в Хирошима компания възлизат на 420 млрд. йени за финансовата година, приключила през март 2017 г. За сравнение, те са в размер на 81.8 млрд. йени през 1999 г.

Цената на акциите на Seria Co., втората най-голяма верига дискаунт магазини, скача с 39% от началото на годината, което увеличава стойността на 37-процентния дял на Хиромицу Кауай и неговата фамилия до 1.3 млрд. долара. Кауай, който основава своята компания през 1987 г., предаде контрола над нея на своя племенник Ейджи Кауай, който се присъединява към компанията като управляващ директор през 2003 г. През юни 2014 г. той бе избран за президент на Seria. Daiso продава в магазините си около 70 000 артикула от ежедневието - странен асортимент, който включва глави на манекени, фалшиви пари, дрехи за домашни любимци, чорапи за столове и чанти за съхраняване на комикси. Приходите на компанията нарастват с 6.3% за финансовата 2017 г., в сравнение с 11% ръст за Seria. Яна отдава успехите си на проницателното подбиране на доставчици за продуктите си, което позволява на Daiso да предлага висококачествени артикули, заедно с причудливи неща, които хората искат да си купят, като всичко е на цена от 100 долара за стока, или приблизително 1 долар.

От компанията преговарят директно с производителите и поръчват големи количества на ниски цени - стратегия, подобна на най-голямата компания за търговия на дребно в света - щатската Wal-Mart Stores Inc. Въпреки че японската икономика се съживи, отчитайки ръст в пет поредни тримесечия, което е най-дългата печеливша серия от десетилетие насам, желанието за изгодни покупки остава дълбоко вкоренено в съзнанието на потребителите. “Японците искат да спестяват повече в днешно време,” казва Коусуке Нарикьо, анализатор в Nomura Holdings Inc. “Те няма да се откажат от навика си да купуват евтини стоки, който развиват през последните 20 години.”


В категории: Бизнес


Коментари
Изненада феновете си
Изненада феновете си 22/02/2025, Събота 11:24 0
Флагман.БГ Уникален "Ерген" в Бургас Уникален "Ерген" в Бургас 22/02/2025, Събота 10:00 1
Флагман.БГ Огромен проблем за родните хотелиери Огромен проблем за родните хотелиери 22/02/2025, Събота 08:38 6
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Невероятно ниски температури в България, термометърът падна до минус 25 градуса Невероятно ниски температури в България, термометърът падна до минус 25 градуса "Още 5-6 дни температурите ще останат минусови", обясни климатологът Симеон Матев Верижна катастрофа в страната Верижна катастрофа в страната На Подбалканския път до Казанлък, няма жертви Термометърът удари минус 23 градуса в... Термометърът удари минус 23 градуса в... Села в Североизточна България Бронзов паметник на Васил Левски грейва в Бургас Бронзов паметник на Васил Левски грейва в Бургас Известният творец от града Радостин Дамасков трябва да направи скулптурата, планира се тя да е много голяма Уникален "Ерген" в Бургас Уникален "Ерген" в Бургас Той пристигна в местния зоопарк, за да се срещне с Аманда и Марая Промяна в движението около гробищния парк в Бургас Промяна в движението около гробищния парк в Бургас Налага се заради отбелязването на Месопустна Задушница Бургазлия се спаси на косъм в "Един за друг" Бургазлия се спаси на косъм в "Един за друг" Митко и Ирина вече са считани за морални победители Какво се случва в столицата? Какво се случва в столицата? Непочистен лед в центъра... Огромен проблем за родните хотелиери Огромен проблем за родните хотелиери Не достигат работници от България Бургас посреща второто издание на „СОЛиСиМи“ Бургас посреща второто издание на „СОЛиСиМи“ Този уникален форум събира на една сцена млади таланти и утвърдени музиканти, за да предложи на публиката нов, вдъхновяващ поглед към класическата музика
Тръмп със знаково уволнение в САЩ Тръмп със знаково уволнение в САЩ Чарлз Браун вече не е председател на Съвета на началник-щабовете на въоръжените сили на страната Изненада феновете си Изненада феновете си Снима се в първия си сериал Украинци в САЩ с масови шествия Украинци в САЩ с масови шествия Броени часове до третата година от началото на войната Тръмп с ключов коментар за Зеленски и Путин Тръмп с ключов коментар за Зеленски и Путин Зове за преговори между Киев и Москва Мъск със смразяващи думи за Украйна Мъск със смразяващи думи за Украйна Отношенията между Вашингтон и Киев са много динамични, получи се разлив Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Тя ли е най-красивата блондинка в Калифорния? (СНИМКА) Колинс е модел Нападение с нож в Берлин Нападение с нож в Берлин Мъж беше намушкан при Мемориала на Холокоста Каза за Реал Мадрид Каза за Реал Мадрид Няма шанс Ямал да премине в "белия балет" Той не е виновен Той не е виновен Рефер отнесе санкция заради рядко виждана ситуация Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Може ли да има мир в Украйна без Европа в преговорите? Британският посланик шикалкави за искането на Путин Ще изпратим само мироопазващи сили и то в подходящ момент, уверява Н.Пр. Натаниел Копси, но Русия не ги ще там и може да се превърнат в пушечно месо  
Бойко Борисов Бойко Борисов Оказва се, че вратата на ПП не се отваря и затваря, а се върти Виц на деня Виц на деня Жена към мъжа си:
- Всички мъже сте еднакви...!
Съпругът:
- Ти пък всички ли си изпробвала!
Виц на деня Виц на деня - Тате, защо мама казва, че си прасе?
- Защото и ям буламачите!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Много е трудно да не правиш нищо, никога не знаеш кога си свършил.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори