Слагат "Ало, ало" на всяка магистрала
03 Юли 2017, Понеделник, 23:57 ч.
Наредба на регионалното министерство изисква и радиовръзка на всеки аутобан
„Осигуряване на радио- или телефонна връзка по автомагистралите и скоростните пътища, планира регионалният министър Николай Нанков. Изискването ще важи за в бъдеще - при нови магистрали или реконструкция на стари пътища.10-метрова зона за безопасност и изграждане на пътни трасета предимно през пустеещи земи, са другите правила, залегнали в проектонаредбата за проектиране на пътища, изготвена от работна група към Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Преди време министър Николай Нанков пое ангажимент за осъвременяване на нормите за проектиране на пътища и съоръжения по тях. В момента то се прави по остарял модел, текстовете не са актуални и в тях липсват важни раздели, отнасящи се до проектиране на пътни възли и кръгови кръстовища, на зони за отдих, за обхват и съдържание на пътните проекти, припомнят от МРРБ.
Според проекта на нормативния акт пътищата трябва да отговарят на екологични изисквания, поради което трябва да се избягва преминаване през вододайни зони и природни резервати. За изграждането им трябва да се използват преимуществено наличните необработваеми и слабо продуктивни земи, като могат да преминат само по границите на земеделски земи с трайни насаждения.
Регламентираната в проекта на наредбата безопасна зона започва от края на активната лента за движение, чието предназначение е да се предотвратят или намалят последствията от пътнотранспортни произшествия при напускане на платното за движение. Тя варира от 1,5 м за третокласни и местни пътища и скорост по-ниска от 60 км/час до 10 м при автомагистрали и скоростни пътища.
Функционалните, проектните и транспортни характеристики на републиканските пътища са приведени към изискванията на Закона за движение по пътищата и по-специално с максималната допустима скорост от 140 км/час. Актуализираните габарити, осигуряващи зоната необходима за протичане на движението, са съобразени с проектната скорост и са създадени условия за осигуряване на възможност за проектиране и изграждане на автомагистрали при тежки теренни условия.
Въведени са нови видове кръстовища и са подобрени параметрите на полето за видимост на водачите както от главното, така и от второстепенното направление.
Въведени са и нови видове кръгови кръстовища, като се предвижда те да могат да бъдат изграждани на места, където се пресичат повече от четири клона и/или направленията сключват остри ъгли на пресичане, както и в места, където обикновеното кръстовище ще бъде със сложна геометрия.
Според наредбата такива съоръжения са подходящи и при ситуация, в която разликата в прогнозната интензивност на движението по основното и второстепенното направление на движението е не повече от 30%, практически е трудно да се установи кое е главното направление и въвеждане на път с предимство не би отговаряло адекватно на транспортната интензивност.
При проектиране на пътища да се прилагат принципите за пространствено развитие на пътя и зрително ориентиране на водачите на моторни превозни средства, предвижда още проектът на наредбата. Според него разполагането на пътните кръстовища и възли, на аварийни площадки, паркинги и др. трябва да бъде удобно и безопасно, а възможностите за създаване на условия за изпреварване трябва да се използват максимално.
В проекта на наредбата се предвижда и осигуряване на паркинги, предназначени за спиране на автомобили, превозващи опасни товари. Предвижда се радио- или телефонна връзка да може да се осигурява при доказана техническа и икономическа целесъобразност и за други пътища, освен магистрали и скоростни.
В проектонаредбата се предвиждат технически средства за организация и регулиране на движението и предпазни и направляващи устройства и осветителни устройства в участъци със сложни условия на движение. Подобрени са изискванията за отводняване на наземното тяло, с които се регламентира и осигуряването на условия за бързо отвеждане на повърхностните води встрани от пътното платно. Това е особено важно за осигуряване на пътната безопасност при екстремни климатични условия.
Тя предвижда още пътищата да осигуряват възможно най-добри транспортни връзки с административните центрове в района или с пътищата от по-висок клас, а свързаността между отделните райони и населените места да се осъществява по възможно най-краткия път.
Проектът на наредбата може да бъде намерен на интернет страницата на МРРБ в раздел "За обществено обсъждане", както и на Портала за обществени консултации.






Това са най-самотните зодии
25/03/2025, Вторник 15:40
0

Първо място за учениците от Свети Влас на общинския кръг на националната викторина по безопасност на движението
25/03/2025, Вторник 15:30
0

Вече правя само бъркана с лъжица баница, друг метод и рецепта не признавам
25/03/2025, Вторник 15:18
0

Слънчево затъмнение в Овен на 29 март: Кои зодии трябва да внимават
25/03/2025, Вторник 15:00
0



Пътничка скри кокаин за 2 милиона лева в куфар, хванаха я на летището в София
25/03/2025, Вторник 14:40
1

Защо на Благовещение се пробиват ушите на момиченцата
25/03/2025, Вторник 14:00
1

Дунав мост при Русе ще бъде затворен за движение на 27 март
25/03/2025, Вторник 13:40
0

Любовта идва като буря за тези 5 зодии
25/03/2025, Вторник 13:20
0

Наследих тази рецепта за козунак на конци от баба
25/03/2025, Вторник 13:00
0

Погрешка: Представители на правителството на Тръмп добавиха журналист към чат група с военни планове
25/03/2025, Вторник 12:40
0

Шофьор „прелетя“ с 200 км/ч и се похвали в социалните мрежи (ВИДЕО)
25/03/2025, Вторник 12:20
0