Слагат "Ало, ало" на всяка магистрала
03 Юли 2017, Понеделник, 23:57 ч.
Наредба на регионалното министерство изисква и радиовръзка на всеки аутобан
„Осигуряване на радио- или телефонна връзка по автомагистралите и скоростните пътища, планира регионалният министър Николай Нанков. Изискването ще важи за в бъдеще - при нови магистрали или реконструкция на стари пътища.10-метрова зона за безопасност и изграждане на пътни трасета предимно през пустеещи земи, са другите правила, залегнали в проектонаредбата за проектиране на пътища, изготвена от работна група към Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Преди време министър Николай Нанков пое ангажимент за осъвременяване на нормите за проектиране на пътища и съоръжения по тях. В момента то се прави по остарял модел, текстовете не са актуални и в тях липсват важни раздели, отнасящи се до проектиране на пътни възли и кръгови кръстовища, на зони за отдих, за обхват и съдържание на пътните проекти, припомнят от МРРБ.
Според проекта на нормативния акт пътищата трябва да отговарят на екологични изисквания, поради което трябва да се избягва преминаване през вододайни зони и природни резервати. За изграждането им трябва да се използват преимуществено наличните необработваеми и слабо продуктивни земи, като могат да преминат само по границите на земеделски земи с трайни насаждения.
Регламентираната в проекта на наредбата безопасна зона започва от края на активната лента за движение, чието предназначение е да се предотвратят или намалят последствията от пътнотранспортни произшествия при напускане на платното за движение. Тя варира от 1,5 м за третокласни и местни пътища и скорост по-ниска от 60 км/час до 10 м при автомагистрали и скоростни пътища.
Функционалните, проектните и транспортни характеристики на републиканските пътища са приведени към изискванията на Закона за движение по пътищата и по-специално с максималната допустима скорост от 140 км/час. Актуализираните габарити, осигуряващи зоната необходима за протичане на движението, са съобразени с проектната скорост и са създадени условия за осигуряване на възможност за проектиране и изграждане на автомагистрали при тежки теренни условия.
Въведени са нови видове кръстовища и са подобрени параметрите на полето за видимост на водачите както от главното, така и от второстепенното направление.
Въведени са и нови видове кръгови кръстовища, като се предвижда те да могат да бъдат изграждани на места, където се пресичат повече от четири клона и/или направленията сключват остри ъгли на пресичане, както и в места, където обикновеното кръстовище ще бъде със сложна геометрия.
Според наредбата такива съоръжения са подходящи и при ситуация, в която разликата в прогнозната интензивност на движението по основното и второстепенното направление на движението е не повече от 30%, практически е трудно да се установи кое е главното направление и въвеждане на път с предимство не би отговаряло адекватно на транспортната интензивност.
При проектиране на пътища да се прилагат принципите за пространствено развитие на пътя и зрително ориентиране на водачите на моторни превозни средства, предвижда още проектът на наредбата. Според него разполагането на пътните кръстовища и възли, на аварийни площадки, паркинги и др. трябва да бъде удобно и безопасно, а възможностите за създаване на условия за изпреварване трябва да се използват максимално.
В проекта на наредбата се предвижда и осигуряване на паркинги, предназначени за спиране на автомобили, превозващи опасни товари. Предвижда се радио- или телефонна връзка да може да се осигурява при доказана техническа и икономическа целесъобразност и за други пътища, освен магистрали и скоростни.
В проектонаредбата се предвиждат технически средства за организация и регулиране на движението и предпазни и направляващи устройства и осветителни устройства в участъци със сложни условия на движение. Подобрени са изискванията за отводняване на наземното тяло, с които се регламентира и осигуряването на условия за бързо отвеждане на повърхностните води встрани от пътното платно. Това е особено важно за осигуряване на пътната безопасност при екстремни климатични условия.
Тя предвижда още пътищата да осигуряват възможно най-добри транспортни връзки с административните центрове в района или с пътищата от по-висок клас, а свързаността между отделните райони и населените места да се осъществява по възможно най-краткия път.
Проектът на наредбата може да бъде намерен на интернет страницата на МРРБ в раздел "За обществено обсъждане", както и на Портала за обществени консултации.
Автобус и тир се удариха на "Хемус"
Бавачката на децата им ги съди
Тази тайна съставка ви спасява косата
Национален екофонд набиране предложения за финансиране по Инвестиционна програма „Минерални води“
Ние се борим за Аллах: Какво пише в имейлите с бомбени заплахи до училищата
Бавачката на децата им ги съди
22/01/2025, Сряда 13:40
0
Непал рязко вдига таксата за изкачване на Еверест
22/01/2025, Сряда 13:20
0
Когато детските градини у нас бяха по 3,6 лева на месец
22/01/2025, Сряда 13:05
3
Ние се борим за Аллах: Какво пише в имейлите с бомбени заплахи до училищата
22/01/2025, Сряда 13:00
1
Евтин десерт без печене, желатин и яйца, топи се в устата! Много вкусно и бързо
22/01/2025, Сряда 12:40
0
Плащаме 20% ДДС при продажба на нов имот! Ще се случи ли?
22/01/2025, Сряда 12:20
1
САЩ забраниха издигането на ЛГБТ+ и БЛМ знамена
22/01/2025, Сряда 12:19
3
Идва страшен грип
22/01/2025, Сряда 12:00
3
Втрещи с визия
22/01/2025, Сряда 11:50
3
Южното Черноморие най-изгодно за британците
22/01/2025, Сряда 11:40
3
Национален екофонд набиране предложения за финансиране по Инвестиционна програма „Минерални води“
22/01/2025, Сряда 11:36
0
Тя е новата шефка на НДК и е специалист по...отваряне на чакри
22/01/2025, Сряда 11:22
1