×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Защо заплатите в туризма не са 1400 евро и къде потъват приходите?


Защо заплатите в туризма не са 1400 евро и къде потъват приходите?
Персоналът по българското Черноморие взима 3-4 пъти по-ниска заплата от тази в чужбина
15 Юни 2017, Четвъртък, 10:05 ч.
Автор: Светлозария КИДЕРОВА

В Малта и Кипър цените на пакетите са същите като в България, но там служителите получават по 1400 евро заплата, а тук 320 евро
Родните хотелиери проплакаха от липса на качествен персонал, нещо, което създава сериозен проблем преди началото на сезона. Най-големите притеснения са, че може да саботира очакваното силно лято и това да нанесе тежки последствия върху българския туризъм. Хотелиери се шегуват, че девизът тази година е: "Назначавайте всичко, което мърда".

Това обаче е едната страна на монетата. Другата е, че заплащането е твърде ниско и голяма част от квалифицираните кадри в туризма или младите българи, предпочитат да работят в чужбина. Мнозина смятат, че хотелиерите не инвестират достатъчно в човешки ресурс, за да поддържат лъскав и скъп начин на живот. Колегите им в чужбина правели точно обратното - живеели скромно, но се грижили хората им да са най-подготвените и да получават отлични заплати.

Анализите преди сезона показваха, че са необходими около 25 хил. души персонал. Очакваше се тази бройка да се запълни с работници от чужбина, но до този момент са наети твърде малко, въпреки облекчените условия за издаване на работна виза до 90 дни. 

В момента имаме наети около 1000 чужденци, а до края на сезона тази бройка може да достигне до 1500 души, но все още е под очакванията, коментира за Флагман. Бг Румен Драганов, директор Института за анализи и оценки в туризма.

По думите му трябва да се мисли и работи сериозно как да се повишат заплатите в туристическия сектор, за да е конкурентноспособен и привлича качествените кадри, а не да ги оставя да изтичат към чужбина и дестинации, които са от същия ценови клас и се борим с тях за всеки турист.

Този проблем беше разглеждан още миналата година и дадохме 10-годишен хоризонт, за да направим всичко възможно средната заплата в туризма да бъде конкурентноспособна. Какво означава това –заплатата трябва да бъде 1400 евро, колкото е средната заплата в нашите конкурентни дестинации, обясни Драганов.

Той препоръчва да бъдат взети мерки в различните сфери на туризма, а  именно:

увеличаване на  полетите към дестинация Българи от всички самолетни компании, легитимиране на ваучери за здравна превенция или ваучери за почивка към българските работници, за да могат те да се възползват от системата на българския туризъм, ред мерки свързани с осветляване на икономиката, включително системите за туристическа информация, както и всички необходими мерки за бизнеса-българските ресторантьори и хотелиери да получат едно ново представителство чрез национална хотелиерска и ресторантьорска организация, включваща всички категоризирани до момента в закона лица, които да могат да членуват в европейските структури и желаните организации, съответно приемане на тяхната звездова система, промени в закона на туризма, свързани с регулации на други дейности  и да се съсредоточи към управлението на публичните атракции и паметниците на културата, за да може те да бъдат маркетингово показани и така да бъде рекламиран българският туристически продукт.

Експертът смята още, че лицата, завършили туристическо образование в България биват разпознати като добър персонал в конкурентноспособните места на държавата ни и получават заплати по  1400 евро. Същите тези хора, със същите тези качества в България са оценявани 3-4 пъти по-ниско.

Цената на туристически продукт в Кипър за една седмица се продава на немския пазар за 465 евро. При абсолютно сравнимите показатели се продава продуктът на Малта отново за 465 евро. По съшия начин се продава и българският продукт за 465 евро. Но работникът в Кипър и Малта взима 1400 евро, а този в България - 320 евро. Т.е. имаме сериозен проблем и трябва да намерим къде е!”, категоричен е директорът на Института за анализи и оценки в туризма.

Той смята още, че проблемите не са свързани само с хотелиерите и заплатите. „Не може да използваме звездова система на Балкантурист от 1962 година, ние имаме твърде архаична представа за това как трябва да изглеждат българските места за настаняване от гледна точка на категоризацията… и това трябва да се промени”, каза още Румен Драганов.

В категории: Бизнес , Бургас


Флагман.БГ Обра точките на 73 години Обра точките на 73 години 26/11/2024, Вторник 21:20 0
Проговори за Ивка Бейбе
Проговори за Ивка Бейбе 26/11/2024, Вторник 20:21 0
Стана 108 кила
Стана 108 кила 26/11/2024, Вторник 20:00 0
Флагман.БГ Майката на Атижа прогони Петър Майката на Атижа прогони Петър 26/11/2024, Вторник 19:40 0
"Казармата е загуба на време"
"Казармата е загуба на време" 26/11/2024, Вторник 18:21 19
93
Коментара по темата
93.
До 90. Облекчения за бизнеса да има високи заплати
19.06.2017 04:03:47
0
2
За това ли ви е цялото реване през два дни?Облекчения искате? После сигурно и субсидии ще поискате да ви дава държавата, понеже по документи винаги сте на загуба? Почнете да работите почтенно и законно и Ще ВИ ОТПАДНАТ РАЗХОДИТЕ ЗА РУШВЕТИ.
92.
Do biznesa 57
18.06.2017 10:16:05
0
1
Пич пожелавам ти го от все сърце да работиш с такива пакистан,бангладеш негри и всякви такива.тогава ще ревеш от кеф като мен аз точно с такива работя родих се открих златната формула на успеха за най бързо сасипан бизнес
91.
Do90
18.06.2017 09:51:23
0
1
Като не си съгласен си работи сам за тея пари бастун прост
90.
Облекчения за бизнеса да има високи заплати
18.06.2017 08:42:58
4
0
Не съм съгласен ! Да облекчат бизнеса. Аман от изисквания,такси и проверки. Какви високи заплати като за рушвети не стигат само бастуни. Недейте открива сезони ами елате работете един сезон рамо до рамо гъз до гъз с работодателите и ще видите какво им се пече колко са вложели като финанси и сато труд и усилия е с малки изключения то навсякъде има.
89.
Флагман пита-
17.06.2017 11:44:13
2
7
1.Защо заплатите в туризма не са 1400 евро и 2.къде потъват приходите? Аз отговарям -1.Заради алчността на работодателите и- 2 .В бездънните им джобове.
88.
kenefa na europe
16.06.2017 22:27:36
0
7
бугаристанеца само е чувал за бизнес и как се прави успешен такъв. ами като гледам и чета как ревете за работници ми е ясно какви бизнесмени сте. с тия чужди работници само ще си забавите фалита, но той ще дойде понеже както писах по-горе само сте чували как се прави успешен бизнес. Просто сте се провалили отвсякъде. Продукта който пробутвате на туристите е лайнян и хората усещат, че сте фалшиви, затова никой не повтаря ваканцията си тук. Догодина очаквам да се обърнете за работници не към 3-ти държави ами към 3-тия свят. То освен някоя прегладняла маймуна друг ще ви прави ли кефа да работи за жалки подаяния, пумияри
87.
релано
16.06.2017 11:00:49
0
13
Аз продавам труда си, естествено питам какви са условията на работа, ти предлагаш работа, интересуваш се аз какво мога. Трябва да има пресечена точка, а не едностранно както вие искате- само работа и за заплата и условия да не се пита. В крайна сметка аз не идвам да работя заради самата работа, аз продавам уменията си срещу които искам пари. И да не са 1400 евро, 1400 лева да са пак ще имате бол кандидати.
86.
Gotti
16.06.2017 08:50:36
0
0
http://flagman.bg/files/149755306412009.jpg
85.
Бизнесмен -изгряваща звезда
16.06.2017 02:30:55
0
5
Звездата-
леле кво станааа... кажи кво стана!
Копеле кво стана... бе кажи кво стана!
Нема кинти, нема нема кинти
Скоро нема да си взимам Бентли...
84.
Господа "работодатели" -да ОБОБЩИМ
16.06.2017 02:08:18
0
5
В заключение-ЗА ТОЛКОВА ПАРИ, ТОЛКОВА И ТАКИВА КАНДИДАТИ.СВИКВАЙТЕ ИЛИ СВИВАЙТЕ ЗНАМЕНАТА.
83.
Де юре. -до 11
16.06.2017 02:04:37
0
3
Четеш ли, пич? ДОГОВОРИТЕ,ДОГОВОРИТЕ, там е КЛЮЧА ЗА БАРАКАТА!!!
82.
Професионалист до 8. 123213
16.06.2017 01:42:42
0
8
По отношение на това,колко пари прибират туроператорите и колко остават за хотела -ами размърдайте се малко, само така не става :ВЗИМАМ КРЕДИТ -ХОП ХОТЕЛЧЕ,ХОП-ТУРОПЕРАТОРИТЕ МИ ГО ПЪЛНЯТ, НЯКАКВИ ШМАТКИ ТАМ -ДА БАЧКАТ БЕЗ ДА ПЛАЩАМ И ГОТОВО -завършен "бизнесмен" съм.СЪЗДАЙТЕ СИ РЕАЛНО РАБОТЕЩА ОРГАНИЗАЦИЯ -ДА ХОДИ ПО ИЗЛОЖЕНИЯ, ДА ВИ ПТЕЗЕНТИРА,ТЪРСЕТЕ ДИРЕКТНИ ВРЪЗКИ С КЛИЕНТИТЕ (заобикаляте туроператорите),ТЪРСЕТЕ ДРУГ ТИП ТУРИСТИ-НЕ само традиционните, СЪЗДАЙТЕ АТРАКЦИИ,ВКЛЮЧЕТЕ ИСТОРИЧЕСКИ ЕКСКУРЗИИ В ПАКЕТА СИ. С две думи -РАЗМЪРДАЙТЕ СИ ЗАДНИЦИТЕ!!!
81.
Професионалист до 8. 123213
16.06.2017 01:28:37
0
5
Напротив може и точно това трябва да пита -работно време и заплащане. Относно това какви задължения и квалификации няма, какво да те питат-професионалистите си ги имат и знаят.Повтарям -НЕ ТИ КАКВИ СИ ГИ МИСЛИШ, ЧЕ ТРЯБВА ДА БЪДАТ, а реално СПОРЕД ПРОФЕСИЯТА. ТОВА, ЧЕ ОЧАКВАТЕ ЕДИН ДА ВЪРШИ ЗАДЪЛЖЕНИЯТА НА ТРИМА И ДА РАБОТИ ДВОЙНИ СМЕНИ, са си някакви ваши блянове.
80.
до 57 и 59
16.06.2017 00:36:20
0
4
За 57 - Ти пък сигурно имаш супер качества да си "ръководиш "бизнеса, щом си ги назначил тези служители? за 59- Няма, какво да се чудиш и марш,НАЗНАЧАВАЙ ВЕДНАГА РОДНИНИ И ПОЗНАТИ, Я КАКВИ" ОТЛИЧНИ "УСЛОВИЯ ПРЕДЛАГАШ!
79.
до 74. най-простият бЪЛГАРИН. Хайде
15.06.2017 21:24:18
4
9
Моля да не се обиждаме на тема народност.ЛИЧНО АЗ СЕ ГОРДЕЯ С ТОВА ,ЧЕ СЪМ БЪЛГАРИН.НЯМА ДА ИЗБРОЯВАМ ФАКТИТЕ ,КОЙТО ОБУСЛОВЯТ ГОРДОСТТА МИ -МНОГО СА.Но специално по отношение на доблестта и да ми цитираш Чърчил не знам ти или той , кой не е запознат с историята ни?По скоро си ти ,Чърчил със сигурност е знаел фактите само че нему са изнасяли.Да ти кажа и на теб, кой колко ДОБЛЕСТ ИМА много добре са разбрали при ДОЙРАНСКАТА ЕПОПЕЯ,господа англичаните.Там генерал Владимир Вазов им е сипал яко,ама много яко.Двадесет години след това още им е държало- „ Свалете знамената! Минава ген. Вазов – победителят от Дойран! “
- лорд Милн. О неразумни юроде поради що се срамиш...........
78.
do IT specialistite
15.06.2017 19:41:20
5
5
otivaite da bachkate servitiori
77.
do 76
15.06.2017 18:15:57
5
3
Чакай малко бе,ти коментара ми прочете ли го ? Осмисли ли го,точно това ти казвам и аз,че е срамота за нас,че искат едни сервитьори и рецепционисти да прибират 1400 евро и че ако те заслужават толкова,то ние колко заслужаваме?
76.
do 44. IT
15.06.2017 17:59:33
0
17
И аз съм в ИТ сектора и да ти кажа, че аман от такива като теб. Ако ти на 2000 лв си доволен, то аз съм работил и в България и в чужбина и ти казвам, че тука е пладнишки обир. За същата работа навън получавах 5000 евро чисто. Тука всички са прецакани със заплатите.
75.
12
15.06.2017 15:23:30
0
30
Тази държава се превърна в държава за пенсионерите, циганите и недъгавите! Никакви стимули за младите хора, които с всеки изминал ден намалят, защото или нямат работа (местата са заети от пенсионери) или получават жълти стотинки! Ще дойде време и хиляди да предлагате, но никой няма да се върне да ви работи, защото просто няма да има трудоспособни хора живеещи тук! Държавата бавно, но славно загива от простаци на ръководни длъжности и "бизнесмени" в кавички!
74.
най-простият бЪЛГАРИН
15.06.2017 15:12:25
13
9
бЪЛГАРИНЪТ-НАЙ-НИСКИЯТ ЕКОЛОГИЧЕСКИ ВИД В ЕВРОПА С ИЗКЛЮЧЕНИЕ НА АЛБАНЦИТЕ,НО ПО ДОБЛЕСТ СТОЯЩ ДАЛЕЧ СЛЕД ТЯХ---------------уинстън чърчил---------------------MAZEL TOV
73.
Киртак хотелиер
15.06.2017 15:00:06
5
5
Ай стига мрънкайте, ами отивайте да търкате лайната в кенефа, че замириса във фоайето!!!
72.
до 57 и 59
15.06.2017 14:57:12
1
15
След като давате толкова добра заплата , защо нямате работници. Намерете си работници от Гърция Кипър или Малта. там взимат по малко отколкото при нас.Не следва да вадите разрешително за работа , няма и други ограничения на пазара на труда.Ама не знам кой ще дойде да ви работи,като ви знае организацията на работа. За повишаване на възнагражденията в туризма се иска увеличаване на минималния осигурителен праг в размер не по малко от 750 лева.
71.
pidal
15.06.2017 14:56:52
0
15
Проблема с осигуровките и реалната заплата е за цяла България не само в сферата на ресторантьорството.Г-жи и г-да работодатели почнете да осигурявате работещите на реалните заплати които давате.Хем в държавата ще има повече пари за разпределяне(надявам се не за крадене),хем работниците които доживеят пенсионна възраст ще имат по-добра пенсия.А на всички които си търсят работа им казвам чуят ли че това което им предлагат(примерно 1000 лв)се разминава с това което ви осиигуряват(500лв примерно)не се хващайте не всички работодатели са такива има много и все повече стават които спазват Българското трудово законодателство
70.
pidal
15.06.2017 14:43:05
0
3
67 мен не ме мисли и да не работя гладен няма да остана
69.
до 59
15.06.2017 14:41:18
0
3
ти в джобса можеш и 5 хил. да напишеш
68.
Кроки
15.06.2017 14:40:45
0
2
До 57.Ако всички са лъжливи ,мързеливи и т.н.помисли си,май ти не ставаш.
67.
do Pidala
15.06.2017 14:40:03
3
1
Пидал ..ти няма да се хванеш на никаква работа щото си мързелив
66.
до 63
15.06.2017 14:39:57
0
7
Чудесно пишете г-н работодател, само мога да си представя как провеждате и интервютата си. Интересно като сте читав работодател защо отново си търсите човек за тази така примамлива позиция.
65.
pidal
15.06.2017 14:39:55
0
6
казваш по 8 часа на ден което е много добре ама неказа на какви осигуровки са?Качи тука обявата за работа може и да намериш съвестни работници
64.
pidal
15.06.2017 14:36:50
0
11
аз лично не бих се хванал да работя за някой който ми обещава 1200 лв заплата а ме осигурява на 500 казвам му на интервюто за работа(ако се стигне до такова)че ми губи времето и си тръгвам.БГ работодателя в този бранш трябва да се научи да спазва трудовото законодателство това че даваш 2 почивни дни(36 часа е междуседмичната почива) добре но да не ги караш да работят по 14-15 часа на ден защото мисля че максималното позволено е 52 часа на седмица
63.
до 60
15.06.2017 14:35:08
12
4
Малоумник по всичко личи че си прост пиян мендил!! Кой да назнача бе глупак като никой не му се работи и само неграмотни кандидати.
И работата е 8 часа с 2 почивни дни в седмицата !!! заплата 1200
ГМО поколение уроди неграмотни
62.
pidal
15.06.2017 14:31:18
1
8
59 даваш 1200 лв,а на колко ги осигуряваш?трябва да е на около 1500лв?
61.
pidal
15.06.2017 14:29:32
1
3
55 e прав
60.
До 58 голУемия "бизнесмен"
15.06.2017 14:29:10
2
8
Защо си назначил хора, които не искат да работят? Твой ли е проблема или техен, че са назначени? Колко пари си обявил за тези места и с какви качества си търсел хората? Мислиш ли, че за тези пари хората отговарящи на критериите ще ти работят 30 дена по 12 часа?
59.
до 58
15.06.2017 14:28:33
9
4
Какви 600 лв бе глупако?? Имам обява в Jobs bg давам 1200 заплата плюс осигуровки и осигурена квартира!! Няма никакви кандидати !! А работата е на смени с почивки и не е тежка
58.
капиталистите е
15.06.2017 14:18:52
2
79
капиталистите на Запад от БГ и БГ капиталистите от Царство БГ което го нема вече, имаха принцип закон -една заплата храни едно семейство ,при социализма принципа бе всички в семейството работят и изхранват семейството тоест минимум две заплати в семейство ,ся със заплата от 600 лева днес може ли да се храни семейство в БГ или ?
57.
bisnesa
15.06.2017 14:18:43
83
9
Помяри ще работите за стотинки ,като роби докато се научите какво е отговорност!! Още на първия ден почвате да мрънкате за пари . Аз имам 40 човека сезонен персонал и заявявам най-отговорно ,че всички са мързеливи ,неграмотни и лъжливи .Добре ,че са турците в тая държава да има кой да работи !
Спешно трябва да се вкарат работници от чужбина!
Предпочитам да работя с пакистанци и негри от тея наркомани и помяри тука!!
Гадно поколение неграмотно и пиянско
Ае чиба да берете аспержи в Англия да ви дойде акъла
56.
.....
15.06.2017 13:29:18
0
29
акули ...вълци ... джипове ..нарко трафик.. чистачката Фатме.......аре давайте по нататък че стана интересно
55.
Bizona
15.06.2017 13:26:06
0
72
С работодатели цървули и хотилиери Бай ганьовци - толкоз! Мизерни туристи и умрял туристически продукт! Това е положението ... цървулите тъпи оставят по баровете и заведенията 500 лв и повече на вечер, но нямат пари да вдигнат поне с 300 - 400 лв мизерните заплати, а предпочитат да вият на умряло да ги съжалят управляващите и да им дадат да вкарват чужденци опростено. Те пък идват на почивка тука и не се бъхтят да бачкат по 10-12 часа като баламите българи и цървулите-хотелиери и ресторантьори пак се прецакаха от тънки сметки. Мила родна картинка ... Ама свиквайте по-хубаво няма да става - народа избяга на вън, а чужденците дето се излъгаха да почиват тука, втори път няма се върнат! Като се нормализират нещата в Турция, Египет, Гърция само ще го сънувате бума на туристи лайнари такива.
54.
голямо удоволствие
15.06.2017 13:24:44
1
41
Изпитвам като чета това заглавие скоро проблема ще е и в другите сектори мишки нещастни нали от Украйна щяха да идват работници да,ама не кой ще си зареже дома за 300 евро на месец такива заплати има и там
53.
ха -ха. Не ме разсмивайте-лукс
15.06.2017 13:23:36
0
42
заведения в BG.Такива няма ,по - скоро има снобарски мислещи се за.....МАЛКО ФАКТИ-Звeздитe нa Mишлeн ce дaвaт нa нaй-дoбpитe зaвeдeния пo cвeтa .
Eднa звeздa -"мнoгo дoбъp pecтopaнт в cвoятa ĸaтeгopия", двe зa "oтличнa ĸyxня и oбcлyжвaнe". Tpитe звeзди ca зa "изĸлючитeлнa . Днec, звeздитe нa Mишeлин ce paздaвaт в 23 cтpaни, нo Бългapия вce oщe нe e cpeд тяx.ЗАЩО ЛИ ?
52.
До 49 "акулата"
15.06.2017 13:21:54
0
27
Пич, стана ясно че се правиш на интересен- акула бил не копърка, вълк бил не се плашел от глада и същевременно седнал да пише коментарчета във флагман. Колко от сериозните ти колеги с лъснатите джипове и дебелите кореми са седнали като теб. Гледал бил на камерите как се справят служителите- тоест имаш камера в в кенефа на хотелската ти стая и гледаш Фатме дали търка с препарат или без??? Смешко!
51.
до 44. IT
15.06.2017 13:07:11
3
25
Около 35 000 -50 000 британски паунда годишно в Англия,за тук не знам.
50.
Koko
15.06.2017 13:06:59
1
1
Tipi bg kidesa tez cujdenci.1400 Vero triccc
49.
Хотелиер работодател
15.06.2017 13:02:46
63
26
Колко харчи джипа ми и колко давам за вечери в лукс заведения не е твоя работа. Рискувал съм всичко и съм печелил много, докато ти си се оплаквал. Дори продължаваш да сипеш пумия под формата на коментари.
Хайде кажи в какво си добър и каква е желаното от теб заплащане? Какво си готов да дадеш, за да получиш?
48.
SS
15.06.2017 12:59:54
11
34
TI DA VIDISH , KAK OT NARKO TRAFIKANT SE STAVA TOP HOTELIER . BASII OTVORKOTO . VEERNO LI VE ???
47.
до 39. Хотелиер работодател
15.06.2017 12:58:20
15
62
Хайде да посмалиш малко "рибата" ,какво ще кажеш а? Цитирам те-" Имам служител от 6 години, беше на заплата 350 лв".Този твой служител да не би да е открил начин,как се оцелява на ФОТОСИНТЕЗА ? Или може би е пълен АСКЕТ ? Изобщо имаш ли някаква реална представа на един нормален човек ,колко са му режиините разходи на месец ?Без да ти ги изброявам-минимум 500 лв,само за най-неотложнонеобходимите неща !За в бъдеще, като седнеш да пишеш небивалици изсмукани от пръстите,попитай някой от служителите ти ,кое колко струва.Към нас тука ,въпреки че със сигурност сме по-образовани от теб то се вижда ,че нямаш никакво уважение-взимаш ни за егати лапнишараните,ама поне имай малко уважение към лъжата бе пич!
46.
ooo
15.06.2017 12:58:15
10
1
avtora na tozi paskvil si izmislq nqkakvi cifri bez da dokazva nishto..kakvi paketi..dai link da vidime dali sa edni i sushti, dai link kude kolko vzimat kakvi zaplati aman ot psevdo jurnalisti.
45.
n
15.06.2017 12:56:44
3
4
ако вдигнат заплатите в туризма толкова ,то тогава и другите сектори ще искат , банкери, учители,таксиметрови шофьори и т.н. ,няма как само в един сектор да има повишение голямо , а в друг почти мизерно заплащане...
44.
IT
15.06.2017 12:52:33
25
5
Завършил съм софтуерно инженерство и в момента работя по специалността си и взимам около 2000лв. заплата. Само човек учил това,знае колко безсънни нощи ,труд,нерви хвърля човек за да натрупа нужните знания и опит,ако един 18 годишен пикльо отиде на морето и поиска заплата от 1400 евро и ако я получава,то аз и колегите от нашия сектор съответно за знанията и квалификацията ни какви пари трябва да взимаме?
43.
сл.бряг
15.06.2017 12:48:50
59
23
Сезона си е супер а тея само където пишат да го духат имаме си хора за всичко стига с тея глупости 1500-2500заплата къде ги взимате бе на полето или в цеховете за кренверши аре духаите смешници първо трябва да дадеш и тогава да искаш а всички искате без да давате за това ще си бъркате в носа и само ще гледате а ние ще си вадим парички тъпаци
42.
жух;л;
15.06.2017 12:44:16
0
48
Няма какво да анализирате и да се вайкате. Отидете в Сл.Бряг и попитайте кои са хората контролиращи хотелите и съпътстващите услуги и всичко ще ви се изясни.
Ретро соц.простаци и мутри, повсеместно, без изключени е. Тези парвенюта никога няма да се променят. Единственият начин е да бъдат оставени без ресурс, тоест никой да не им работи и туристите да им избягат. Само така, по най-естествен(пазарен) начин ще дойдат хора които имат познанията и възможностите да работят и управляват и най-вече да инвестират собствени средства и да им е мило. Еснафите които в момента се правят на мениджъри в голямата си част са откраднали или получили наготово държавна собственост в мътилката на безкрайният преход....
41.
до 37
15.06.2017 12:42:49
1
2
Като ми цитирате диалога между Бай Ганьо и Константин Иречек,си мислите,че аз съм невеж и не знам кой е Алеко Константинов така ли ? Запознат съм с българската литература,но следващия път може да ми цитираш Димитър Димов,някак си по-сериозно бих ви взел.
40.
Булшит е изказването на Драганов
15.06.2017 12:42:31
5
21
След като Рагин се "пенсионира" дойде ред да го замести следващия велик анализатор. Цитиране на средна заплата в туризма от 1400 евро в Кипър е меко казано несериозно. Местните може и да им се дава толкова, но една българска камериерка, сервитьор или кухненски работник не взимат повече от 800 евро, при това работят минимум 10 часа дневно и максимум с 2 почивни дни общо в МЕСЕЦА. Господа анализатори, направете си елементарна справка в обявите от чужбина.
Втори бъг в анализа е уж умни хора да сравняват приходите на Кипърски хотел с дължина на сезона от минимум 6 месеца и български с 2 месеца е евентуално една половина. Категорично не защитавам и местния псевдобизнес понеже да дадеш на максимум 10 ключови човека по 300лв. отгоре за да докараш една прилична заплата ще ти струва точно 10-на хиляди лева разход за целия сезон. А сега ми кажи г-н Собственик на хотел колко пари даваш за гориво за личния си джип и да тъпчеш личния си корем в лукс заведения през този период?!
39.
Хотелиер работодател
15.06.2017 12:31:51
35
28
Аз моя хотел го построих с пари от наркотрафик. Ако някой си мисли, че е лесно нека се пробва. Заплата давам толкова, колкото заслужава всеки. Наблюдавам работата на всички служители. Имам 70 камери и следя постоянно дали всеки си изпълнява задълженията. Според това как ги изпълнява получава и съответното заплащане (900-1700 лв.). Ако някой има проблем винаги може да ме намери и да решим проблема. Коментиращите тук, не искат да работят, а само да взимат заплата. Това не ви е СОЦ.. да се подпирате цял ден, да чакате заплата и да напълните хладилника със салам, а апартамента да е подарък от държавата. Всичко става с труд.
Колкото до тези с аритметичните сметки, първо научете простата математика, а след това се изказвайте за аритметиката. Имам служител от 6 години, беше на заплата 350 лв. сега е управител на 2200 лв., а тази година ако е добър сезона ще има и бонус. Момчето ги заслужава. За останалите готовани, вероятно ще има и глоби. Но човек или е акула, или е просто копърка.
Където коментирате пък голегите със заеми, че щяли да фалират... не можеш с глад да изплашиш вълка. Единствените фалирали сте вие, тези които стоите без работа.
38.
Георги
15.06.2017 12:29:43
0
61
Докато има будали да работят за толкова пари,ще има и такива работодатели.Кой ненормалник ще предложи 1500лв заплата,като знае,че има хора,които ще работят за 600-700лв.
37.
до 8. 123213
15.06.2017 12:29:26
0
34
Всички.Ще ти цитирам Алеко,не че знаеш кой е-"Всичките са маскари"
36.
до 29
15.06.2017 12:21:50
2
39
Не да робуваш ,да РАБОТИШ.И не чакат специално нас ,а НЯКОЙ КОЙТО МОЖЕ И РАБОТИ за да му ЗАПЛАТЯТ АДЕКВАТНО ЗА ТРУДА.Ако имаш проблем с това ,че ЩЕ РАБОТИШ по -добре родължавай със самооправднията си и намирането на причини да останеш в сегашното си положение
35.
Министерски Съвет
15.06.2017 12:21:15
0
38
От следващия сезон ще се наемат и мигранти талибани
34.
до 26
15.06.2017 11:44:03
0
5
Хм, ами то морето им е наблизо-да взимат по един камък и да плуват докъдето могат
33.
33-долния коментар беше до
15.06.2017 11:39:00
0
1
29.
do 25
32.
До 30 Започваш от минимум
15.06.2017 11:37:30
10
25
8 евро на час.ПОВТАРЯМ НА ЧАС - НЯМА тинтири минтири. С повишаване на квалификацията-курсове и прочие,ставката ти се вдига.
31.
до 22. опа И аз също
15.06.2017 11:31:16
2
84
Примерно може даже и като репартер под прикритие да пратят някой и след първия месец да видим кой кум,кой сват........Ех, мечти -това предполага сериозна журналистическа работа по -лесно е да дадем трибуна на гладните хотелиери,те пари за заплати и се свидят,ама за нашите репортажи нали имат.....
30.
ввввв
15.06.2017 11:29:35
0
48
Преди години да се уредиш на Слънчев бряг на работа ти трябваха връзки, защото се изкарваха мнооооого добри пари, които нямаше как да изкараш на постоянна работа. Тогава наистина можеше да работиш 3-4 месеца и с изкараното да живееш до следващия сезон. Сега тази дестинация стана като нарицателна за ниско платен труд с лоши условия.
29.
do 25
15.06.2017 11:27:37
33
6
Братле,и аз съм си мислил да замина за чужбина,ама кажи ми колко ще искарваш,ако си с висше образование и то хубаво,съм съгласен и си абсолютно прав,ама ако идеята е да идеш без никакви квалификации? Да им робувам на чужденците и за какво? Той германеца,или австриеца или англичанина чака специално нас българите,за да ни направи богати ли хаххаха
28.
до 26
15.06.2017 11:26:29
1
43
пич, направо ме разплака, рИва, ако ще се мъчиш до 2030г и ще мъчиш и хората, които работят за теб- продай го тоз хотел, аз ще го купя, много съм добър в изплащане на ипотечни кредити, продай го и ела да бачкаш после за мен- за 600 лв
27.
фак
15.06.2017 11:24:00
0
64
може ли да ми кажеш, как аджеба 2007 на слъчака вземах 1000 лв заплати чисто с реален трудов договор, а 2017 ми предлагат 600 лв, с минимален договор и условия, които са далеч от законовите, не изобщо не сте си плюли в устите всичките
26.
.....
15.06.2017 11:19:27
1
8
на ден по 20 пъти гледат погасителния план и на края като видят 2030 г. последна вноска .... направо им се насълзяват очичките
25.
23
15.06.2017 11:19:20
0
73
Скъпи хотелиери, хайде сега ми обяснете на мен защо трябва да дойда да ви работя за 600-700 лв. за три месеца след като и в моето населено място си ги получавам същите пари целогодишно. За да бъда на измислени осигуровки, да си сменям жилището или да се скапя от път за няма нищо. Няма да отварям дума ако замина за чужбина колко ще изкарам! Трябва да давате тройни заплати, за да дойде някой! Проста аритметика.
24.
до 11
15.06.2017 11:17:36
4
19
Направи си договорите срочни с клауза за изплащане на 50% от възнаграждението,останалите 50% след изтичане на срочния договор.Отделно неустойка в размер=трикратното възнаграждени е за целия период на договора и ЗА ДВЕТЕ СТРАНИ.Да видим тогава как ще те напускат,АМА МАЙ НЕЩО НЕ СИ СИГУРЕН,че ще СПАЗИШ КЛАУЗИТЕ ОТ ТВОЯ СТРАНА. Повтарям-КОЙТО ИСКА ДА НАПРАВИ НЕЩО НАМИРА НАЧИН,КОЙТО НЕ ИСКА ТЪРСИ ПРИЧИНА.Като не знаеш как ,бръкни се в джоба плати -има там едни хора,това работят те ще ти изготвят необходимите ти договори,юристконсулти се наричат,повечето уважаващи е компании даже си имат назначени.МАН ОТ ХИТРЕЦИ В ТАЗИ ДЪРЖАВА
23.
до 20
15.06.2017 11:15:43
0
50
споделете условията които предлагате на вашия персонал
ако може
22.
опа
15.06.2017 11:14:54
0
52
искам Флагман да напише статия за условията на работа в слънчака, стига само да чета за хотелиерите, дайте и другата страна на проблема
21.
681
15.06.2017 11:12:55
0
36
хахааа, от такъв чорбаджия с кредити и гладен далеч, те в Слънчака не ги ли изплатиха вече тия хотели, за кога още с кредити се носите смяяяяяхххххх
20.
до 15
15.06.2017 11:12:12
29
3
Е добре,с удоволствие бих се срещнал с вас,за да видите,че всичко си е изрядно,аз на първо място съм човек,не по-различен от теб и останалите,само,че в туристическия бранд,хора всякакви,за това вие си мислите,че аз искам да ви излъжа ,щото сякаш ще ми е много готино на хората които работят да им е кофти,стига несериозно е това
19.
кккк
15.06.2017 11:11:13
1
68
Що не кажете, че даже реални трудови договори не давате и не спазвате кодекса на труда, ами само ревете, че нямало кадри? Колко пари укривате и печелите само то това, че не си плащате данъците.
18.
Филю
15.06.2017 11:09:15
0
8
Нищо не пишете за шведът ралф днес май ще го пуснат тихомълком и никой нищо няма да отрази
17.
санава бич
15.06.2017 11:08:50
6
11
само едно нещо ще ви кажа тука на всички разбирачи.
90% от хотелиерите са по гладни и от персонала си
не си мислете че като има хотел и скъпа кола е много богат БОГАТ Е АМА НА КРЕДИТИ !!!
16.
до 14
15.06.2017 11:08:16
26
3
Добре,явно си начетен и ги разбираш нещата,като ми напишеш смях голям,по никакъв начин не ме оборваш нито си защитаваш тезата. Може до утре сутринта да се джафкаме,да си пишем смях голям,смях малък,смях среден,колкото искаш смехове,ама е факт,че не може да се сравнява сезонен със целогодишен туризъм,пък колкото искаш се смей ти.
15.
до 11
15.06.2017 11:07:17
2
73
Приятельо, в курортен, в курортен хотел говорим. За напълно алтернативна ситуация на Слънчев бряг. Не са правете на умрели лисици. И стига с това- напуснал работникът в разгара на сезона. Ако договорите ви са изрядни, слагаш три месечно предизвестие и няма как да напусне в разгара на сезона. Ама там е работата, че и договори не им давате.
14.
до 11
15.06.2017 11:04:40
0
21
...персонала изчезвал..
хахахахахахаха смях голям
13.
.........
15.06.2017 11:04:34
1
51
Има един стар слънчевбрягски лаф- Най-трудно се работи с гладен и крадлив чорбаджия..
12.
Решенито на проблема им може
15.06.2017 11:02:05
2
46
да го даде държавата ,като се намеси -на толкова местен хотел,заведение и всякякъв тип там работодатели се направи следното:За толкова места трябва да имаш еди колко си щат,за да можеш да работиш .Дай да видим ,колко си назначил на договор -5дена по 8 часа.Я ,ама те работните графици нещо не излизат нямаш нужния брой служители,май нещо ЕКСПЛОАТИРАШ РАБОТНИЦИТЕ- ,хайде събирай чаршията и като си попълниш щата зaповядай пакще си патрон.ТОВА Е НУЖНО - ПРЕВАНТИВЕН ДЪРЖАВЕН КОНТРОЛ,само че тогава сегашното им недоволство ще звучи,като бебешко хленченена фона на РЕВА НА УМРЯЛО МАГАРЕ ,КОЙТО ЩЕ НАДАДАТ.-три пъти повече служители на реален договор= осем пъти по-голям разход за фонд заплата+осигуровки ,за "бизнесмените".
11.
do 10
15.06.2017 11:00:06
23
8
Приятелю,в Германия за какъв хотел говорим,летен,или целогодишен? Защото ако става въпрос за целогодишен,нещата са много по-различни,там нямаш сезонен персонал,който ти идва само за да изкара някой лев за 3-4 месеца и след това изчезва,там си търсиш хора ,които да работят години наред,и когато виждаш,че работата върви,екипът ти е добър,аз лично няма да имам никакъв проблем,да им давам такива заплати,дори бонуси,щото хората ще се стараят,ще са сигурни,а не да ти каже в разгара на сезона,ми аз си събрах тука 1000-1500 лева,не ми се бачка повече,и да напусне,и ти да се чудиш август месец какво да правиш.
10.
do 8. 123213
15.06.2017 10:55:28
2
58
Айде пък ти ми обясни как аджеба в Германия един хотел със същия оборот дава тия заплати, а в България, дето целият Слъчнак е в сивия сектор, не ги дава.
Работих на Слънчев бряг 2007г. и тогава даваха по 1000 лв заплати на кухненски персонал. Сега как се промениха нещата, че сме с милион претенции, оборотите им са с пъти по-високи, а заплатите ги няма, м?
9.
кольо
15.06.2017 10:51:26
0
65
Във всички сектори е така. Българските банки печелят даже повече, от европейските, но заплатите са с 3-4 пъти разлика. Да не говорим за хранителната промишленост, дето тука ни пробутват ниско качествени боклуци на цени, за които в Европа можеш да си купиш истински качествен продукт, а заплатите и в този сектор са далеч от европейските. Ама там, чорбаджията не сменя возилото всеки сезон с последния модел и зная, че най-важното нещо са служителите му, защото разбере ли се, че не дава заплати или подбива заплатите, никой, ама никой няма да му стъпи във фирмата даже добър ден да му каже. Така, че тия нашите пак да се радват, че все още намират някой да им работи за 300 евро.
8.
123213
15.06.2017 10:51:04
56
7
До номер 4,ей пич,я малко слез на земята,кой чорбаджия няма да ти дава 1000-2000 лева,ако прибира по 2-3 милиона в края на сезона,и ти въобще наясно ли си изобщо колко са на брой хотелите в комплекса,които могат да си позволят такава чиста печалба? Не може първото нещо което всички да питат е колко пари ще взимам и колко ще почивам,и някъде там в далечината из между другото,какво трябва да правя,какви са ми задълженията,какво трябва да знам и какви квалификации трябва да имам. Отделно Наясно ли си туристическите брандове,като Balkan Holidays ,Landis etc. какви цигании правят и колко уговорки трябва за да има вдигане на цените дори с 1 евро/паунд и то това е веднъж на 4-5 години. Ти искаш да пребираш 2000 лв,заплата при положение,че хотелът прибира 1/3 от парите дадени за почивка,другите 2/3 отиват в гушата на тур. оператора. Значи,айде мислете малко по-прагматично.
7.
лллл
15.06.2017 10:45:48
3
49
Бизнесмен, който иска да спечели от персонала си с ниски заплати и кирливи условия трябва да бъде вкарван в затвора! Егати простите цървули! Бачкайте си!
6.
писна ми на к....
15.06.2017 10:38:43
3
55
през два дена да ги слушам тия ,как реват като вдовица за х.....Как пък не излезе една статия със заглавие РАБОТНИЦИ СЕ ОПЛАКВАТ ОТ НИСКО ЗАПЛАЩАНЕ И МАСОВО СТОЯТ БЕЗ РАБОТА ?Няма и да излезе,защото КОЙТО ИСКА ДА НАПРАВИ НЕЩО НАМИРА НАЧИН,КОЙТО НЕ ИСКА ТЪРСИ ПРИЧИНА.Това е -трудещите се хора си намериха АЛТЕРНАТИВА.
5.
до 3
15.06.2017 10:28:09
6
41
доста глупости си написал в коментара си !!!
4.
....
15.06.2017 10:20:56
2
62
Ama ne moje shibaniq chorbadjiq da vzema 2-3 miliona pechalba v kraq na sezona i da dava po 400-500 zaplata na personala i da im vika che bakshishite im bili dostatachni
3.
Бай Х..
15.06.2017 10:19:28
86
20
1. Трябва да се "изчистят" от този бизнес псевдохотелиерите /кой крадна лев от някъде и направи хотел/! Халхабер си нямат от този бизнес и яко свалят цени за да си напълнят хотелите! С Ол инклузив за 30 лв няма как да станат нещата!
2. Тоя разбирач и другите като него с 200 да изчезват! Нашата база е 100 пъти по-добра от тази в Испания, Франция и т.н. Който е ходил в Испания и др. знае за каква база става въпрос.
3. Като стане цената на стаята 100 евро, тогава и заплатите могат да станат 1400 евро! Мисленето на персонала също трябва да се промени, защото масово мисленето е "Той ме лъже, че ми плаща, аз го лъжа че работя..."
2.
Лесно е да филодсофстваш
15.06.2017 10:13:26
76
17
"Работникът в Кипър взима 1400 евро, работникът в Малта взима..."
Този е лъжец. Имам приятел в Кипър-сервитьор взема до 900 евро на месец, работи нон стоп от сутрин до вечер.
Нужни са умни съвместни мерки на държавата и работодатели.
"не става само с ядене, нужен е и акъл"
1.
*********
15.06.2017 10:06:22
0
12
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Тази вечер е подходяща за чувствен и бавен секс Тази вечер е подходяща за чувствен и бавен секс Периодът е благоприятен, само трябва да контролирате емоциите и желанията си Валери Божинов и Благой Георгиев измислиха как да излезем от политическата криза Валери Божинов и Благой Георгиев измислиха как да излезем от политическата криза Двамата може би ще основат нова партия ПАК - „Патриоти в атака и контраатака”. Става и с „Футболисти”, ама с патриоти звучи по-тежко При проблеми с акумулатора или стартирането на двигателя: Причината може да се крие в алтернатора При проблеми с акумулатора или стартирането на двигателя: Причината може да се крие в алтернатора Основната причина за подобни повреди обаче може да се крие в алтернатора - устройство, което презарежда акумулатора и управлява електрическото оборудване по време на шофиране Защо Николета Лозанова си крие лицето? Защо Николета Лозанова си крие лицето? Плеймейтката се омъжила тайно за Ники Михайлов бременна в 5-ия месец Проговори за Ивка Бейбе Проговори за Ивка Бейбе Евгени Генчев с ласкави думи за инфлуенсърката   В "Гала вечер на лауреатите на Бургас" гледайте  успелите в различните изкуства през годината - входът е свободен В "Гала вечер на лауреатите на Бургас" гледайте успелите в различните изкуства през годината - входът е свободен Личности, прославили България и Бургас през годината, ще направят общ спектакъл Майката на Атижа прогони Петър Майката на Атижа прогони Петър Родителката на брадърката нахока бившия съквартирант на щерка си Meteo Balkans: Снежна виелица блокира половин България, метър сняг ще натрупа до часове Meteo Balkans: Снежна виелица блокира половин България, метър сняг ще натрупа до часове Около обяд в петък от запад на изток облачността да се увеличава и в Западна и Северозападна България ще започнат нови валежи "Казармата е загуба на време" "Казармата е загуба на време" Твърди известният актьор Станимир Гъмов БАБХ: Има фалшив зехтин по българските магазини БАБХ: Има фалшив зехтин по българските магазини Към този момент гръцките компетентни власти не са отбелязали България като страна, която е канал за разпространение на фалшив зехтин
При проблеми с акумулатора или стартирането на двигателя: Причината може да се крие в алтернатора При проблеми с акумулатора или стартирането на двигателя: Причината може да се крие в алтернатора Основната причина за подобни повреди обаче може да се крие в алтернатора - устройство, което презарежда акумулатора и управлява електрическото оборудване по време на шофиране Обра точките на 73 години Обра точките на 73 години Сиймур сякаш не старее Създадоха спагети, по-тънки от човешки косъм Създадоха спагети, по-тънки от човешки косъм Спагетите са от нишестени нанофибри Стана 108 кила Стана 108 кила "Джоуи" е в тежка депресия 61-годишна жена роди първото си бебе 61-годишна жена роди първото си бебе Майката и бебчето са в общо стабилно състояние, хубавата вест идва от Скопие, РСМ   "Увеличете помощта за Украйна" "Увеличете помощта за Украйна" Зове Рюте Хотелиери с групови дела срещу Booking Хотелиери с групови дела срещу Booking Платформата ги лишава от право да продават на желани от тях цени Те бяха близки приятелки, а днес са кисели, с фалшиви усмивки и  напълно се игнорират Те бяха близки приятелки, а днес са кисели, с фалшиви усмивки и напълно се игнорират Мегaн Маркъл билa „ядoсaнa“ зaрaди шoутo нa Виктoрия Бекъм, тъй кaтo през следвaщaтa гoдинa и тя ще стaртирa кулинaрнa пoредицa в стрийминг плaтфoрмaтa Изневери на жена си, но после... Неверният съпруг бил публично унизен и накаран да носи срамни табели в оживен мол Загинал, бягайки от хотелската си стая Загинал, бягайки от хотелската си стая Балконът бил неговия изход
Бойко Борисов Бойко Борисов Не желая вече да съм премиер и да се занимавам с разбита държава Виц на деня Виц на деня Баба към внучето:
"Хайде баби, хапни ги тия пет кюфтета, че да мия тавата!"
Виц на деня Виц на деня - Бабо, влюбен съм в нея, но тя не ме харесва.
- Така е, като не ядеш!
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Едно време хората правели различни ритуали и заклинания за дъжд. Сега е достатъчно само да си измиеш колата...

Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори