Никой няма да застане зад таксиметровите шофьори в Бургас – нахални са!
Димитринка Буланова е сред най-разпознаваемите съветници на Бургас, дългогодишен браншовик
Ключови думи:
таксиметрови, шофьори, бургас, димитринка, буланова, герб, общински, съветник, тарифи, такси
16 Май 2017, Вторник, 13:20 ч.
Автор: Георги РУСЧЕВ, Снимка: Архив Флагман.БГПрез 2014 г. приехме тарифите им при цена на горивото 1.81 лв., днес то е 1.27 лв., защо да ги подкрепяме за повишение на превоза?!
-Г-жо Буланова, Вие не сте най-популярният браншовик сред членовете на постоянната комисия по транспорт и морско дело в Бургас. От доста време има проблем с таксиметровите превозвачи. От тяхното Сдружение искат повишаване на тарифите за превоз на пътници. Община Бургас трябва ли да бъде на тяхна страна?- Не! По никакъв начин ние не можем да решим този проблем. Не е и редно Общината да се ангажира. Когато говорят за минимални тарифи трябва да говорят за минимални разходи и съотвено, когато става въпрос за максимални – да говорим за максимални разходи. По принцип методиката, която Общинският съвет на Бургас прие през 2014 г. за таксиметровите тарифи е за 8-годишен автомобил и не на лизинг - с включени всички други разходи.
- Оттогава минаха 3 години, не трябва ли да преразгледате това решение?
- Именно. И ви говоря за предложена стойност на горивото 1.81 лв. В момента горивото е 1.27 лв., а то е основният компонент за съставянето на статистика за разход при таксиметровите шофьори. Затова може някой да си позволи да кара под цената, визирам фирмите, които правят отстъпка от 20% при поръчка за лоялни клиентти. Това обаче по никакъв начин не означава, че се шофира под себестойност. Методологията, предложена от браншовата организация през 2014 г. е входирана още тогава с моя докладна записка - при първото определяне на минималните тарифи на пробег. Ако от въпросното сдружение си бяха направили труда да видят тази докладна, щяха да видят именно тази обосновка.
-Различните синдикални организации на таксиметровите шофьори в Бургас имат различни искания. Има ли възможност тези искания да бъдат удовлетворени в някакъв усреднен вариант от Общинския съвет?
-Новото сдружeние, което се роди от едно друго варненско такова, има няколко искания. Получава се така, че един път внасят подписка за повишаване до 90 стотинки, после със същата подписка искат до 1 лев. Ако реша да напиша докладна за това, аз кое от тези техни предложения да взема, при положение, че лично звънях на част от хората, подписани в тези списъци. Те ми казаха, че са съгласни на повишаване до 90 стотинки, но никой нищо не им е казал за 1 лев. Ако някой от колегите в ОбС се ангажира да напише докладна, чак тогава ще мислим и ще вземем решение. Въпросът е, че от декември 2016 г. се занимаваме само с едни такива претенции и никой колега не се е решил да напише докладна, защото са наясно, че действителността е друга.
-По думите на много таксиметрови шофьори месечният разход, който те плащат за такси, ремонти и гориво, възлиза средно на 600-700 лева. Според тях именно това е причината да се увеличат тарифите.
- Таксиметрови водачи, които ползват така наречените „централи” за връзка, плащат за тази възможност, плащат за заявки и имат много други странични разходи, най-вероятно тяхната себестойност е по-висока. Сигурно е толкова, колкото казват те. По тази причина обаче има и обявена максимална тарифа за превоз. Най-важно да се разбере от всички клиенти и таксиметрови превозвачи е това, че има долна граница от 75 стотинки и горна – от 1.20 лв., на която всеки може да си настрои апарата и да работи. Изхождайки от това, всеки може да започне, когато поиска да работи на 1.20 лв. на километър. Всичко останало е браншови проблем и голяма доза нахалство!
-Има ли байпасен начин, в случай, че наистина тарифите са ниски, таксиметровите превозвачи да могат да компенсират този проблем?
-Има такса за повикване. Когато човек се обажда да поръча такси, заплаща именно тази такса. В Бургас такава няма. Отделно, при изчисляването на споменатата вече себестойност не е включена и началната такса и престоя. Престоят можем да го забравим, но за това, че отваряте автомобила и сядате вътре, вече сте дали 99 стоинки. В този случай това са платени пари, от които няма амортизация, няма заплащане за гориво. Това е един буферен компонент, заедно с повикването и престоя, който де факто дава възможност тарифите да се повишат.
-Необходимо ли е уеднаквяване на цените?
-Не. Тогава става монопол. На всички тези хора сме правили срещи с КЗК, НАП, ДАИ и т.н. В момента дори се подготвят законодателни промени тази минимална тарифа да отпадне, защото за мен това е абсолютно нереално. Това е един вид геноцид. Защо примерно нямаме минимална тарифа на хляба? Смятам, че в Министерството на транспорта и в Автомобилната администрация ще се работи именно в тази насока.
Десислава Иванчева пак опитва да излезе от затвора, за да се лекува
Царевското село Кости посрещна празника Трифон Зарезан
Горските пожари в Лос Анджелис са напълно овладени, след като горяха три седмици
Почина известен бизнесмен
Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение
Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи
01/02/2025, Събота 22:00
0
Ще има ли мир скоро между Москва и Киев?
01/02/2025, Събота 21:31
4
Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение
01/02/2025, Събота 21:00
0
Напусна ни Румяна Карадимчева
01/02/2025, Събота 20:28
0
Мъж застеля украински военен
01/02/2025, Събота 20:00
3
Българският консул в Швеция посети екипажа на задържания кораб "Вежен"
01/02/2025, Събота 19:40
0
Борисов с много остра позиция! Какво се случва в България?
01/02/2025, Събота 19:28
22
Десислава Иванчева пак опитва да излезе от затвора, за да се лекува
01/02/2025, Събота 19:20
0
Почина известен бизнесмен
01/02/2025, Събота 18:48
1
Как се отрази по-високото ДДС на ресторанти и заплати
01/02/2025, Събота 18:40
2
Четирима загинали при атака на руска ракета по жилищна сграда в Полтава
01/02/2025, Събота 18:20
0
Горските пожари в Лос Анджелис са напълно овладени, след като горяха три седмици
01/02/2025, Събота 18:00
0
които не чуват и игнорират издигналите ги просто ще се върнат там откъдето са тръгнали. Тогава и да обещавате и да правите ще чуете народната мъдрост - Късно е либе за китка.
Майка ти да еба неграмотна. Щи скъсам гъза с кривия кур с големите топчета. Ей мишок ще те направя на салата с мачетето, въшлив мангал
А по темата, за гадните бакшиши, само лайна и пикня!
Да го духате олигофрени!
Клиента има право да избира дали ще плаща 60 ст. или 1.20
Цените да се движат според пазара, не според потни прости бакшиши.
Значи си признавате, че някой кара под минималната цена определена от Общинския съвет и вие вместо да ги санкционирате си затваряте очите?