Дали да спрем "Фрапорт" за концесията на летище "София"? Ще гарантираме равен достъп на всички участници
Ивайло Московски е категоричен, че трябва да се намери вътрешен ресурс в системата на транспорта, за да се покрият дълговете на БДЖ
11 Май 2017, Четвъртък, 13:16 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ, снимки: Иван КОЛЕВКонцесията е абсолютно нормален икономически инструмент, използван в целия свят
Новият-стар транспортен министър Ивайло Московски днес бе в Бургас, за да открие официално една от мащабните инвестиции в пристанищната дейност - тази на БМФ Порт Бургас(ВИЖТЕ ТУК) След церемонията Московски разговаря с репортер на Флагман по актуалните теми в сектора - концесията на летище София, бъдещите дейности в бургаския порт и съставянето на екипа си в условията на коалиционното споразумение. -Г-н Московски, съобщихте, че в Пристанище Бургас ще се инвестират 30 млн.лв., но бихте ли пояснили какво ще се направи с тези средства?
-Инвестицията е от страна на ДП „ Пристанищна инфраструктура”. По Закон те са длъжни да поддържат акваторията в залива, налага се да се извършва удълбочаване, което да бъде в полза на всички оператори. Това вложение, плюс Конгресния център, е на обща стойност 30 млн.лева.
-Какво се случва с концесията на летище „София”?
-Ще стартираме отново процедурата. Изключително нелогично ми се струва това, което направи служебният кабинет. Нашият основен приоритет е концесионната политика – абсолютно нормален икономически инструмент, използван в цял свят. Това е начинът, по който се съвместяват интересите на държавата и на частните оператори. А индустрията е нещото, което може да даде икономически растеж, както и високата добавена стойност. Длъжни сме да подкрепяме тези инициативи. За летище „София” основно имахме две цели. Първата бе да намерим вътрешен ресурс за системата на транспорта и да покрием дълговете в БДЖ, тъй като заемите, които са теглени от тези, които спряха концесията. Не забравяйте, че същите те, правителствата на БСП, оставиха БДЖ с 800 млн.лева дългове. Те не са държавно гарантиране и нямаме моралното основание да вземем от данъците на хората, за да ги платим. На второ място – частните оператори на летищата, ако вземете за пример Варна или Бургас, се справят много по-добре от държавата.
-Ще потърсите ли процедури, за да ограничите от участие „Фрапорт” в концесията, за да не се окажат стопани на трите най-големи български летища?
-Има си закони, има си принципи за конкуренция. Всичко ще бъде прозрачно и ще гарантираме равен достъп на всички участници.
-Готов ли е екипът, с който ще работите, както и ръководителите на агенции?
-Още седмица и ще бъде окончателно готов.
-Да очакваме ли бившият бургаски депутат Иван Вълков в екипа ви – като зам.-министър или директор на агенция, защото засега, той изглежда неглижиран?
-Да, аз бих работил с Иван Вълков. Той беше един от най-активните членове в транспортната комисия в парламента. Оказвал ми е изключително голяма помощ, съвместно сме работили, но все още не съм преценил къде бих могъл да използвам неговите качества. Моето мнение е, че е нормално да намери място в екипа ми.
В категории:
Политика
Мама ме научи: Вече не купувам масло. Свинската мас винаги е в хладилника ми
Те бяха близки приятелки, а днес са кисели, с фалшиви усмивки и напълно се игнорират
Получиха си парите
40% от участниците във Vivacom Техническа Академия остават на постоянна работа или платен стаж в компанията
Тати носи, мама меси: БГ младежите най-мързеливи в ЕС
Гаджето на Гого проговори
26/11/2024, Вторник 17:02
0
Трагедия! Внезапно почина знакова личност
26/11/2024, Вторник 17:00
0
Не изхвърляйте сока от киселите краставички
26/11/2024, Вторник 16:42
0
Съдът разреши издаване на Европейска заповед за арест на Стоян Мавродиев
26/11/2024, Вторник 16:20
3
Алея на народните будители е създадена в несебърското училище
26/11/2024, Вторник 15:59
0
40% от участниците във Vivacom Техническа Академия остават на постоянна работа или платен стаж в компанията
26/11/2024, Вторник 15:48
0
Ипотечните кредити растат въпреки мерките на БНБ
26/11/2024, Вторник 15:40
0
Мама ме научи: Вече не купувам масло. Свинската мас винаги е в хладилника ми
26/11/2024, Вторник 15:20
1
Хотелиери с групови дела срещу Booking
26/11/2024, Вторник 15:00
1
Намереният мъртъв в Огоста Весимир Илиянов е бил убит
26/11/2024, Вторник 14:40
1
Тати носи, мама меси: БГ младежите най-мързеливи в ЕС
26/11/2024, Вторник 14:40
3
"Капките" се завръщат!
26/11/2024, Вторник 14:22
0
А за флагман изобщо не искам да коментирам колко поръчкова изглежда статията. Интересно ми е турците колко пари са ви платили, за да ги защитавате и да прокарвате протурската, проердогановата и прототалитарната си пропаганда?
" ... частните оператори на летищата,.... се справят много по-добре от държавата." Но за това не е виновна държавата, а безнаказаността на чиновника, който я представлява, като се почне още от концесионирането тип БГ, последващ контрол и т.н. И явно ще продължава в този дух,щом се оказа,че този министър е несменяем, а резултати никакви, освен послушание. Това което става в транспорта е неизгодно и губещо за всички.
Ама вие сте поредните наредени мързеливи мишки!