×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко

На 26 март празнуват всички с имената Гавраил, Гаврил, Гавраила, Гаврила, Габриел, Габриела, Габи

НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Плюс или недостатък са повечето предавки на автоматика и колко са прекалено много?


06 Май 2017, Събота, 23:18 ч.
Източник: auto.offnews.bg

Ние европейците не обичаме особено автоматиците, но истината е, че двата педала имат своето предимство. Ръчните трансмисии са по-прости като устройство, по-надеждни и по-лесни за ремонт, както и помагат на колата да пийва една идея по-малко гориво, това е така. Но пък удобството от автоматичните скорости не е за пренебрегване. Има и друг фактор - извън света на "Бързи и яростни" ръчните скоростни кутии са с 6, най-много 7 предавки. Това може и да се усеща достатъчно за повечето шофьори, но на теория колкото повече предавки има, толкова по-лесно двигателят ще работи в оптималните си обороти. И ако преди години автоматиците разполагаха с по 4-5 предавки, с 6 и 7 само при луксозните возила, вече дори при що-годе общодостъпни коли се стига до 10-скоростни трансмисии. Въпросът е доколко увеличаването на броя на предавките е плюс и има ли такова нещо като прекалено много скорости?

Защо са необходими толкова скорости?

Основната причина за внедряването на скоростни кутии със все повече предавки е, че така може да се постигне едновременно подобрение на динамиката и иконимичността на автомобила, обяснява шефът по трансмисиите на FCA Марк Шампайн за AutoGuide.

"Разпределението на предавателните числа помага двигателят да бъде поставен в най-ефективния работен диапазон", казва той. С други думи така се постига оптимална гъвкавост в работата на автомобила и той може едновременно да ускорява бързо при необходимост и да пести гориво когато скоростта не е приоритет. В гамата на FCA се стига до 9 предавки, но съществува вариант за дори по-широк диапазон от предавателни числа - CVT трансмисиите.

Ами безстепенните кутии и тези с два съединителя?

Тъй като ниският разход на гориво засилва значимостта си като фактор при избор на автомобил, на производителите им се налага да обмислят различни алтернативи за задвижването. Безстепенните скоростни кутии се явяват като различно решение на въпроса с предавките. Според Шампайн обаче CVT кутиите работят добре само при малките мотори, а големите и по-мощни агрегати просто надскачат възможностите им. FCA са изоставили вариаторите именно заради неспособността им да се справят с висок въртящ момент, уточнява ръководителят.

В света на автоматиците има и друг вариант - кутиите с два съединителя. До не особено отдавна те бяха резервирани най-вече за спортистите, но в днешно време конфигурацията намира място във всевъзможни коли. Голям брой клиенти обаче се оплакват от непостоянството в работата им при ниски скорости, където смяната на предавка може да е далеч от плавна. Американските пътни власти съобщават, че са залети от оплаквания относно трансмисии с два съединителя и поради тази причина традиционните автоматици, но с повече предавки, са предпочитани от клиентите.

Повече предавки = по-ненадеждни трансмисии?

Тук стигаме и до въпроса за надеждността, който споменахме в началото. В крайна сметка колкото повече усложнявате дадено устройство, толкова повече стават елементите, които да поддадат. Шампайн спокойно заявява, че от страна на Fiat Chrysler не съществуват опасения за надеждността или дълголетието на автоматиците и единствената разлика е, че те извискват обстойни тестове.

Малко производители могат да си позволят да създадат собствена скоростна кутия и всъщност 8- и 9-степенните автоматици на FCA са базирани на кутия на ZF с 8 предавки. Германската компания снабдява големите имена в бизнеса, сред които BMW и Honda, а на автомобилните фирми им остава да калибрират трансмисията според нуждите си.

Колко предавки са прекалено много?

А дали има такова нещо като прекалено много предавки? Шампайн твърди, че в един момент ще се стигне до изравняване на бройката на предавки в автоматиците, но е малко вероятно да бъде прескочено над 10.

"Колкото повече предавки има, толкова по-сложна става архитектурата на трансмисията. Когато това се случи, се получават повече загуби от триене и като резултат се губят позитивите за ефективността", казва експертът. С други думи да, има момент, в който "колкото повече, толкова по-добре" спира да важи и се стига до влошаване на работата.



В категории: Пътна обстановка


Коментари
Отнесе глоба
Отнесе глоба 26/03/2025, Сряда 22:00 0
Много е опасно
Много е опасно 26/03/2025, Сряда 21:30 1
Горят фланелките му
Горят фланелките му 26/03/2025, Сряда 21:10 0
Отново скандализира
Отново скандализира 26/03/2025, Сряда 20:37 0
Избра ЦСКА пред Манчестър
Избра ЦСКА пред Манчестър 26/03/2025, Сряда 19:49 0
Получава смъртни заплахи
Получава смъртни заплахи 26/03/2025, Сряда 19:24 1
Флагман.БГ Сгафи зад волана Сгафи зад волана 26/03/2025, Сряда 19:03 1
Отново се събраха, но...
Отново се събраха, но... 26/03/2025, Сряда 18:41 0
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Скандалът с европрокурора ни се разраства, магистрати от ЕС ще я разследват заради Пепи Еврото Скандалът с европрокурора ни се разраства, магистрати от ЕС ще я разследват заради Пепи Еврото Преди седмици беше разпространен запис на предполагаем разговор между нея и бившия директор на Столичната следствена служба ПП-ДБ в капан, светът им се срутва, а социолог ги сравни с комунист по време на перестройка ПП-ДБ в капан, светът им се срутва, а социолог ги сравни с комунист по време на перестройка Пред цяла България се прегръщаха с Пеевски покрай Зеленски, а сега им е голям дразнител, но млъкват, чуят ли за Путин, коментира Андрей Райчев Жените в науката и бизнеса с нова мисия за развитие на страната, а БАН даде старт на тур от срещи в Бургас Жените в науката и бизнеса с нова мисия за развитие на страната, а БАН даде старт на тур от срещи в Бургас Представители на академията и на бизнеса обсъдиха каузата на учените за една по-модерна България Съдът с решение относно скандалния казус с пребитото 5-годишно момче Съдът с решение относно скандалния казус с пребитото 5-годишно момче Част от мъченията са заснети с телефон от Петър Чернев Избра ЦСКА пред Манчестър Избра ЦСКА пред Манчестър Нога вярва в "червените" Кой печели от театъра с вота на недоверие? Депутатите от ПП-ДБ умуват дали да го подкрепят Кой печели от театъра с вота на недоверие? Депутатите от ПП-ДБ умуват дали да го подкрепят Андрей Цеков твърди, че правителството е на Пеевски, но не иска да го бута Отново се събраха, но... Отново се събраха, но... За участие Трамвай дерайлира и се удари в стълб в София Трамвай дерайлира и се удари в стълб в София Няма пострадали Интересно културно събитие в Бургас на 27 март Интересно културно събитие в Бургас на 27 март Балетна гала в Държавната опера Депутатите избраха нов шеф на КЕВР Депутатите избраха нов шеф на КЕВР Младеновски заема поста
Станислав Балабанов Станислав Балабанов Отдавна са им спестяванията на депутатите от "Възраждане" в евро Виц на деня Виц на деня - Ало, обаждам се само да ти кажа, че те обичам!
- Господине, объркали сте номера! Ние сме фабриката за ракия...
- Знам...!
Виц на деня Виц на деня - Асане, наеш ли английски?
- Да!
- Какво означава 7 days?
- Курасан...
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Когато една жена спре да яде след 18.00, в 19.00 почва да гризе съпруга си!
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори