Михаил Попов: Буферните паркинги няма да намалят трафика в Бургас, трябва да се спре презастрояването
Според него обществените обсъждания няма да дадат резултат, щом решението вече било взето
Ключови думи:
михаил попов, буферни паркинги, пътна безопасност, флагман, бургас, безопасни улици от валя
06 Май 2017, Събота, 05:47 ч.
Автор: Емел МАХМУД, снимка: ТопновиниИдеята е хубава, но кой ще остави колата си в началото на града, като паркинги има и в центъра, пита специалистът по пътна безопасност
Големият проблем на Бургас е презастрояването. Оттам се получават големите задръствания в града. Ако от един комплекс преди години са излизали 5 хиляди коли, сега са 10 хиляди. Това е точно заради строителството на нови сгради, а не защото хората имат по 2-3 коли. Това каза пред Флагман.бг специалистът по пътна безопасност и секретар на фондация „Безопасни улици от Валя” Михаил Попов.Той бе потърсен, за да коментира идеята на Община Бургас за буферните паркинги, които целят намаляването на трафика в града (ВИЖ ТУК). Гостите на Бургас ще могат да оставят колите си на определени места и да ползват градски транспорт. Системата е въведена вече в София и е удобна за хората, които влизайки в столицата, могат да паркират автомобилите си и да се качат на метрото.
Според Михаил Попов идеята за буферните паркинги е добра, но е за многомилионни градове и няма да проработи в Бургас.
„Например някой идва от друг град, ще си остави ли колата в началото на Бургас, за да се качи в автобус, при положение, че в центъра на града също има големи паркинги. Не мисля, че ще го направят, за да спестят 1-2 лв”, каза той.
Попов смята, че в София също няма ефект от буферните паркинги. Задръстванията в столицата с всяка изминала година ставали по-непоносими, въпреки метрото.
„Причината пак е презастрояването. Мнението на столичани е същото. Като толкова много искат да строят, да го направят извън градовете. Всяка една сграда генерира много коли. За да покажат от Общината, че искат да се промени обликът на града по отношение на трафика и колите, веднага трябва първо да спрат презастрояването, а след това да се мисли в друга посока. Иначе полза от тези паркинги няма да има. Презастрояването отнема жизнени пространства не само чрез самите сгради, а и чрез колите, които генерират", коментира той.
Според Попов обществените обсъждания няма да дадат резултат, дори и мнението на бургазлии да е отрицателно. „Каквото са решили – това ще направят. Аз нямам намерение да присъствам. Достатъчно се тормозех 5 години да давам идеи за пътната безопасност, но спрях, защото видях, че няма резултат”, добави в заключение той.
В категории:
Бургас
Канят пак Зуека за водещ в Капките?
Урсула фон ден Лайен: България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам"
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути
22/11/2024, Петък 19:00
1
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли
22/11/2024, Петък 18:40
0
Русия превзе още територия в Източна Украйна
22/11/2024, Петък 18:20
3
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам"
22/11/2024, Петък 18:00
2
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово
22/11/2024, Петък 17:39
0
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
22/11/2024, Петък 17:18
1
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
22/11/2024, Петък 17:18
0
Модерната суперхрана
22/11/2024, Петък 17:12
1
Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас
22/11/2024, Петък 17:04
0
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември
22/11/2024, Петък 16:41
3
Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно
22/11/2024, Петък 16:39
7
Ето кои са първите проститутки в България
22/11/2024, Петък 16:24
4
По цял свят партерните зони в централните част са търговски помещения но там на всяко жилище не се падат по 2 автомобила. Да караш автомобил в центъра е скъпо удоволствие навсякъде а жилището се избира като си преценят хората възможностите и ограниченията на района.
И набийте си го най-после в простите глави, че ако всички партерни помещения в центъра и Възраждане бяха гаражи, успоредното паркиране по улиците щеше да е забранено целодневно. През деня хората ще са с колите на работа, гаражите празни но не можеш да паркираш и на улицата защото запушваш входа на гаража.
Буферните паркинги са поредната куца идея за усвояване на средства и не решават никакви проблеми.
П.П. А!И да не забравите отново да си го изберете,че батко ви от Банкя много ще ви се разсърди!
До тук добре ама кмета от къде ще краде не знам!