ВАС: "Кауфланд" мами клиентите си с цените на продуктите
27 Април 2017, Четвъртък, 18:48 ч.
„Кауфланд България” ЕООД е прилагала нелоялни търговски практики при обявяването на цените на хранителни продукти, които е предлагала за продажба в своите обекти. Това се посочва в решения на Върховния административен съд, които потвърждават заповеди на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за наличието и забраната на въпросните практики, съобщиха от ведомството на Димитър Маргаритов.
В единия от случаите се касае за разминаване между посочената върху опаковката препоръчителна цена на производителя и продажната цена в магазина, при което не е ясно коя от двете се прилага. Когато клиентът види върху опаковката на продукта поставените от производителя цени съответно за единица мярка и за количеството в разфасовката, той би решил, че това е цената на стоката. Продажната цена в търговските обекти на веригата обаче в общия случай е по-висока от препоръчителната с от 4 ст. до 1,20 лв., показаха проверки на КЗП.
Например, препоръчителната цена за „сурово-пушена шунка” е 7,79 лв., а продажната в магазина е 8,99 лв. Цената на производителя на „Прошуто Крудо” е 8,99 лв., а в търговския обект може да бъде закупена за 9,29 лв.
Освен това, търговската верига е посочила на етикета само цената за единица мярка, но не и за количеството на продукта в опаковката. По такъв начин, дори потребителят да забележи, че има две различни цени – препоръчителна и продажна, ще му се наложи да извърши изчисления, както за да ги сравни, така и за да разбере колко ще заплати за съответната разфасовка.
Втората нелоялна практика се изразява в това, че търговецът е посочвал върху етикетите в магазините и в рекламните си брошури цените на стоките за количество от 100 грама със значително по-голям шрифт от този, с който е изписвал цената за единица мярка. По такъв начин клиентите остават с впечатлението, че цената за 100 гр. продукт е реалната цена за предлаганата стока. В хода на проучването на случая експертите на КЗП са установили и това, че потребителят се отказва от покупка след като разбере истинската цена на продукта. Този факт обосновава извода, че без използването на заблуждаващата търговска практика той не би бил привлечен от предложението за покупка.
В категории:
Бизнес
Купуваме закуски от вечерта за следващия ден заради намаления
Мед с виагра залива пазара
Опитни домакини накисват тоалетна хартия в оцет и…
Кметът на Царево с приемен ден и в селата, ще представи бюджета за 2025 г.
Хора срещу роботи на бегаческо състезание в Китай
88-годишна жена и 43-годишен мъж отпразнуваха 20 години брак! Съпругът споделя, че...
27/01/2025, Понеделник 18:36
0
Кметът на Царево с приемен ден и в селата, ще представи бюджета за 2025 г.
27/01/2025, Понеделник 18:20
0
Хора срещу роботи на бегаческо състезание в Китай
27/01/2025, Понеделник 18:00
0
Финансови успехи застигат тези 3 зодии до края на януари
27/01/2025, Понеделник 17:40
0
Опитни домакини накисват тоалетна хартия в оцет и…
27/01/2025, Понеделник 17:20
0
Шоколад, карамел и опияняващ вкус: Бърка се за 5 минути, а най-трудното е да го изчакаш да попие
27/01/2025, Понеделник 17:00
0
Месец на женската профилактика започва в университетска болница „Дева Мария“
27/01/2025, Понеделник 16:40
0
Факултетът по класически и нови филологии на СУ разширява дейността си в бургаския филиал
27/01/2025, Понеделник 16:20
1
Офиси на НАП „Оборище“ и „Надежда“ в София се вливат в офис „Сердика“ от 1 февруари 2025 г.
27/01/2025, Понеделник 16:10
0
Сложих само една лъжица и умиращата орхидея пощуря от нови корени и бурен цъфтеж!
27/01/2025, Понеделник 16:00
1
Баба ми от с. Маджаре правеше този уникален зелник с кисело зеле и месо
27/01/2025, Понеделник 15:40
0
Разкри любимата си поза
27/01/2025, Понеделник 15:20
2