ВАС: "Кауфланд" мами клиентите си с цените на продуктите
27 Април 2017, Четвъртък, 18:48 ч.
„Кауфланд България” ЕООД е прилагала нелоялни търговски практики при обявяването на цените на хранителни продукти, които е предлагала за продажба в своите обекти. Това се посочва в решения на Върховния административен съд, които потвърждават заповеди на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за наличието и забраната на въпросните практики, съобщиха от ведомството на Димитър Маргаритов.
В единия от случаите се касае за разминаване между посочената върху опаковката препоръчителна цена на производителя и продажната цена в магазина, при което не е ясно коя от двете се прилага. Когато клиентът види върху опаковката на продукта поставените от производителя цени съответно за единица мярка и за количеството в разфасовката, той би решил, че това е цената на стоката. Продажната цена в търговските обекти на веригата обаче в общия случай е по-висока от препоръчителната с от 4 ст. до 1,20 лв., показаха проверки на КЗП.
Например, препоръчителната цена за „сурово-пушена шунка” е 7,79 лв., а продажната в магазина е 8,99 лв. Цената на производителя на „Прошуто Крудо” е 8,99 лв., а в търговския обект може да бъде закупена за 9,29 лв.
Освен това, търговската верига е посочила на етикета само цената за единица мярка, но не и за количеството на продукта в опаковката. По такъв начин, дори потребителят да забележи, че има две различни цени – препоръчителна и продажна, ще му се наложи да извърши изчисления, както за да ги сравни, така и за да разбере колко ще заплати за съответната разфасовка.
Втората нелоялна практика се изразява в това, че търговецът е посочвал върху етикетите в магазините и в рекламните си брошури цените на стоките за количество от 100 грама със значително по-голям шрифт от този, с който е изписвал цената за единица мярка. По такъв начин клиентите остават с впечатлението, че цената за 100 гр. продукт е реалната цена за предлаганата стока. В хода на проучването на случая експертите на КЗП са установили и това, че потребителят се отказва от покупка след като разбере истинската цена на продукта. Този факт обосновава извода, че без използването на заблуждаващата търговска практика той не би бил привлечен от предложението за покупка.
В категории:
Бизнес






Нова мода в имотите и защо панелките поскъпват
04/03/2025, Вторник 13:40
0

Лунен календар за март 2025 г: Внимавайте какво правите на тези дати
04/03/2025, Вторник 13:20
0

Никога не правете това с нови дрехи, за да не привлечете неприятности и беди в живота си
04/03/2025, Вторник 13:00
0

Ако имате един картоф, добавете само още 2 съставки и ще сготвите нещо божествено
04/03/2025, Вторник 12:40
0

Папа Франциск назначи монахиня за царица на Ватикана
04/03/2025, Вторник 12:20
0

Безпрецедентен успех за три зодии през март
04/03/2025, Вторник 11:58
0

Цената на кафето по света достигна исторически връх, на какво се дължи
04/03/2025, Вторник 11:40
0

Как да избелим белите дрехи
04/03/2025, Вторник 11:20
0

Потребители следят за фалшиви касови бележки
04/03/2025, Вторник 11:00
0

Останах в шок, когато видях, че свекърва ми глади сол, а се оказа толкова полезен трик
04/03/2025, Вторник 10:40
0



На 4 март имен ден има почитано българско име
04/03/2025, Вторник 10:20
0