Удълбочават шест пристанища в Бургаския залив, археолози дебнат за находки по морското дъно
31 Март 2017, Петък, 18:38 ч.
Автор: Лъчезар Лисицов, снимка: nabrega.bgДрагажните дейности са на стойност 5,5 млн. лева и ще продължат три месеца
Шест пристанища в Бургаския залив ще бъдат удълбочавани в следващите три месеца, но това няма да засегне осезаемо корабния трафик и товаро-разтоварните дейности в района. Това става ясно от отговор на Държавно предприятие „Пристанищна инфрастуктура“ (ДППИ) след запитване на „Флагман”.
Припомняме, че миналата седмица Министерският съвет прие Решение за изпълнението на дейности, свързани с хидротехнически работи за постигане на проектни дълбочини на пристанищата в акваторията на Бургаския залив с моторен кораб „CHRISTOS XXVI”, плаващ под знамето на Сейнт Винсент и Гренадини.
Корабът тип „влекач“ ще извършва дейности в пристанищни терминали Бургас-изток-1, Бургас-изток-2, Бургас-запад, Росенец и Несебър от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас, както и в разположените в Бургаския залив пристанища за обществен транспорт с регионално значение „Порт България Уест“, „Кораборемонтен завод Порт-Бургас“, „Трансстрой-Бургас“ и „Бургаски корабостроителници Южен кей-Л“, рибарско пристанище „Порт България Уест“ и пристанище със специално предназначение „Бургаски корабостроителници“.
Драгажните дейности ще се извършват от консорциум „ГЕО-СПАН“ в изпълнение на сключен договор с ДП „Пристанищна инфраструктура“, чийто предмет е „Рехабилитация за постигане на проектни дълбочини на пристанищните терминали в района на действие на Териториално поделение-клон Бургас“. Разрешението е за срок до приключване на драгажните работи, но за не повече от 100 дни, считано от датата на постановяване на решението на Министерския съвет.
Хидротехническите работи в акваториите на пристанищни терминали Бургас-запад и Несебър от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас, както и на разположените в Бургаския залив пристанища за обществен транспорт с регионално значение „Кораборемонтен завод Порт-Бургас“ и рибарско пристанище „Порт България Уест“ ще се осъществяват под непрекъснато археологическо наблюдение в съответствие с изискванията на Закона за културното наследство, а преди започване на дейността в акваторията на пристанищен терминал Несебър ще се извърши и археологическо проучване.
От ДППИ увериха, че драгажните работи се извършват в условията на непрекъсната експлоатация на плавателните канали и акватории. Изпълнителят задължително съгласува писмено графика за извършване на драгажните работи с операторите на пристанищните терминали и с Дирекция „Морска администрация“ - Бургас.
Общата стойност на поръчката е 5 489 000 лв., без включен ДДС.
Драгажните дейности са започнали на 24 март и се очаква да приключат през юни, информираха още от ДППИ.
Какво е драгаж
Драгаж е вид хидротехническа дейност, която представлява изземване на земни маси от дъното на корабоплавателен канал или акватория посредством специализирана техника за загребване или засмукване и последващо натоварване на кораб за извозване до депо. В случай, че депото е в близост до мястото за драгиране, е възможно засмуканият материал да се изтласква по тръбопроводи или, когато е със загребване, да се подава към система от машини за непрекъснат транспорт, чрез които се пренася до мястото за депониране.
Майка на нападнато момиче в София: Банди ходят в мола за грабежи и изнасилвания
Главчев за Шенген: Финалното решение ще бъде взето декември, нещата вървят по план
ОДК-Несебър организира урок по добрина за малките ученици от СУ "Любен Каравелов"
Направете това, за да намалите разхода на гориво
С тази царска запеканка със зеле и кайма впечатлявам всички гости
Направете това, за да намалите разхода на гориво
22/11/2024, Петък 14:59
0
ОДК-Несебър организира урок по добрина за малките ученици от СУ "Любен Каравелов"
22/11/2024, Петък 14:40
0
Главчев за Шенген: Финалното решение ще бъде взето декември, нещата вървят по план
22/11/2024, Петък 14:26
1
С тази царска запеканка със зеле и кайма впечатлявам всички гости
22/11/2024, Петък 14:20
0
Европрокуратурата разследва финансова злоупотреба при реставрация на българска църква
22/11/2024, Петък 14:00
0
Световна сензация: Твърдят, че Ружа Игнатова е жива и се крие в...
22/11/2024, Петък 14:00
0
Зловещо: Момче задига номера от изгорялата кола на Гунди, ето какво се случва с него
22/11/2024, Петък 13:40
3
Разкриха тайната й
22/11/2024, Петък 13:20
1
Археологически музей ще бъде издигнат в Обзор
22/11/2024, Петък 13:00
0
Спортна България скърби
22/11/2024, Петък 12:46
0
Обесилият се полицай оставил предсмъртно писмо?
22/11/2024, Петък 12:30
1
Дари 20 милиона
22/11/2024, Петък 12:18
2
...или те излизат от дупките си само когато става въпрос за рибари ?!..
мижави дребни душици.
Като всички са тъпанари ти защо не "инженира" скутер или яхта?
Не са нужни умници като тебе, а хора можещи.
Чакай да ви питам?
Може ли някое дете да кара лодки и катери? Може ли да произвежда? Може ли да ги инженира? Защо не? Как можахте да затриете морското образование на децата?
Какви тъпанари сте?
Досега трябваше да водим в Европа по скутери и яхти и постоянно децата ни да пътуват сами с скутери до Грузия или Русия.