Фондът за въздушни връзки ще удължи туристическия сезон и насърчи бизнеса
Моделът е работещ и го доказа Община Пловдив, която през 2010 година създаде подобен фонд и привлече 350 хил.пътници, отбеляза Живко Табаков
07 Декември 2016, Сряда, 23:47 ч.
Автор: Иван КОЛЕВЦелогодишно само една редовна линия до летище „Бургас” ще генерира 60 хил.пасажери, а тук имаме потенциал да направим три линии
Живко Табаков е общински съветник от „Движение България на гражданите“ и съветник на министъра по туризма Николина Ангелкова. През лятото той обедини всички 13 общини от Бургаска област в Организацията за управление на туристически район „Южно Черноморие”и създаде туристическия клъстер „Бургас“. Кметовете, независимо от техните политически възгледи, започнаха да мислят в една посока и да търсят начин общините им да се допълват, а не да се конкурират. Една от идеите на Организацията е свързвана и със създаването на Регионален фонд за въздушни връзки. Т.е. - всяка община да заделя определен ресурс, с който да се субсидират авиокомпании да кацат в Бургас извън активния летен сезон. Първите крачки в тази посока са направени. Ще може ли от следващата година този Фонд да заработи, разговаряхме с Живко Табаков.-Г-н Табаков, с какво Регионалният фонд за въздушни връзки, ще допринесе за развитието на туризма в Бургаска област?
-Идеята на подобен фонд е много ясна – удължаване на туристическия сезон, запазване на сезонните работни места и създаване на нови. Ако имаме добре развити транспортни връзки, ще се повиши и конкурентноспособността на местния бизнес. Вие знаете, че още в началото на лятото започнахме активна работа по създаването на Организацията за управление на район „Южно Черноморие” с цел да превърнем областта в целогодишна туристическа дестинация и разпознаваем за туристите бранд. По време на срещите с неправителствените организации и кметовете на общини създаването на Регионален фонд за въздушни връзки бе сред обсъжданите теми и механизми за добре развиващ се туризъм. Въпросът с финансирането обаче остана висящ, тъй като не всяка община може да си позволи да задели голям ресурс. Коментираха се два варианта както за финансиране на Организацията, така и за финансиране на Фонда – на база на събиран годишен туристически данък или въз основа на легловата база.
-Какъв ресурс е необходим, според вас, за първите 2-3 години от работата на Фонда?
-По изчисления на концесионера на аеропорта “Фрапорт” една потенциална нова целогодишна редовна линия от и до Летище Бургас ще генерира около 60 хил. пътници на година. Финансовата подкрепа, която ще бъде необходима на някои от водещите авиопревочвачи, за да оперират целогодишно по една нова линия с 4 полета седмично, е в рамките на 100-150 хил. евро на година. Ако Община Бургас, Созопол, Поморие и Несебър отделят по 20 % от туристическия си данък на година, както предлагат от Фрапорт, това прави около 400 хил. евро. Сумата може да бъде инвестирана в 3 нови линии от и до Летище Бургас. Говорим за увеличение на полети в началото и края на туристическия сезон, т.нар „крила на сезона”.
Ако Фондът има повече членове-общини, годишният му бюджет съответно ще се увеличи значително. Вложените суми от общините за членство във Фонда ще им се възвърнат под формата на по-голям брой реализирани нощувки, най-малко.
-Разяснете философията на този инструмент за насърчаването на туризма?
Философията не е никак сложна. Прави се следното – фондът, чиито членове са общините до този момент, договаря с авиокомпании определени стимули и ги насърчава да започнат да изпълняват полети до съответното летище. Обикновено такива споразумения се случват с нискотарифни авиокомпании и населението в съответния регион получава възможност да пътува по-евтино, като по този начин се дава възможност за развитие на туризма.
-А ще може ли Бургас да привлече нискотарифните компании като Уизеър и Райънеър?
Защо не, след като има заявено желание от „Фрапорт” и ние сме го подкрепили. Това не се прави за първи път у нас. Още през 2010 г. Летище Пловдив създаде Фонд по абсолютно същия модел. В момента там има открити 3 редовни линии, обслужвани от Райънеър и повече от 350 хил. пътници за период от 5 години.
-Кои линии според вас трябва да са приоритетни и как да таргетираме туристите, кацащи в Бургас, извън активния сезон?
-Нека не се поставя акцент само върху туристите, които ще ползват тези линии. Идеята на този подход е да се насърчат и облекчат и бизнес пътуванията. До момента са поканени четири общини Бургас, Созопол, Поморие и Несебър, а през Организацията за управление на туристическия район ще се включат и повече, защото този разговор вече е проведен. Доколкото ми е известно Фондът е отворен за всеки, поне такава е практиката по други места. Кой бяга от подобряване на инвестиционната среда и привличането на чуждестранни и български инвеститори?
-Ще бъде ли достатъчно обаче само финансирането на този фонд? Не е ли необходима по-сериозна стратегия и последователни стъпки – примерно реклама на региона в таргетираните туристически групи.
-Разбира се, че нищо на парче не може да бъде достатъчно. Затова създаваме Организацията за управление на туристически район „Южно Черноморие”, където подобен тип стратегии ще бъдат заложени и както вече казах са обсъждани, като част от цялостната визия за развитието на туризма в региона. Вече сме на финалната права с обединението на всички 13 общини и туристическите сдружения на нашата територия, изчакваме само две общини, които все още не са взели решение през Общинските си съвети, но и това ще случи.
В категории:
Политика
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея
Вашата пералня може да суши дрехи! Всяка има тази практична функция, но трябва да знаете този трик
9-годишно момче и 4 жени са жертвите на атаката на коледен базар в Германия
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита
Не правете секс на дивана, защото...
22/12/2024, Неделя 22:00
0
Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви
22/12/2024, Неделя 21:40
0
4-те зодии, които имат ангелски души
22/12/2024, Неделя 21:20
0
Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие
22/12/2024, Неделя 21:00
0
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея
22/12/2024, Неделя 20:40
0
Иска да се върне при бившия си
22/12/2024, Неделя 20:20
2
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита
22/12/2024, Неделя 20:00
1
Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем
22/12/2024, Неделя 19:40
0
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви
22/12/2024, Неделя 19:20
0
Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона
22/12/2024, Неделя 19:00
0
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с
22/12/2024, Неделя 18:40
5
Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген
22/12/2024, Неделя 18:20
3
за PR публикации в сайта www.flagman.bg
Хедлайн
Първи вариант - 400 лева - 12 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
Втори вариант - 490 лева - 24 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
Интервю
Първи вариант - 450 лева - 24 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
Втори вариант - 550 лева - 48 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
Публикация в рубриката „Ас на деня“
Първи вариант - 100 лева - 12 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
Втори вариант - 130 лева - 24 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
За видеорепортаж към статията или интервюто с продължителност 60 секунди – 150 лева. Цената включва заснемане, изработка, монтаж и излъчване.
Институционални обяви и реклами – 500 лв. на публикация.
Кризисен ПР - 50 % надбавка
Платено отразяване на предизборна кампания (PR публикации) * :
Хедлайн
Първи вариант - 800 лева - 12 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
Втори вариант - 900 лева - 24 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
Интервю
Първи вариант - 850 лева - 24 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
Втори вариант - 950 лева - 48 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
Публикация в рубриката „На светло“
Първи вариант - 400 лева - 12 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
Втори вариант - 500 лева - 24 часа на първа страница, след това преминава на вътрешна.
За видеорепортаж към статията или интервюто с продължителност 60 секунди – 350 лева. Цената включва заснемане, изработка, монтаж и излъчване.
*Отразяване на предизборна кампания се осъществява след подписване на договор за информационно обслужване.
За отразяване на социални, културни и образователни дейности – 30% отстъпка от актуалните цени.
А сега сериозно.Целта е да се създаде един фонд в който се наливат пари и съответно да се краде от него.Това са най-лесните за крадене пари.Няма почти никаква отчетност.
http://burgasdream.com/portreti-bg/13696-konstantin-bachiiski-ako-iskame-da-razvivame-ikonomicheski-nashiya-region-ni-tryabvat-tzelogodishni-poleti-do-letishte-burgas
Защо самолета от Варна до София е в 0845ч, а този от Бургас в0420 и каца в София, когато и кокошките спят. Като се отговори на въпроса, ще стане и ясно какво му трябва и на летището и кой да го финансира.