Бул.“Тракия“ в бургаския ж.к.“Славейков“ най-после заприлича на булевард, вижте как изглежда днес
27 Ноември 2016, Неделя, 09:47 ч.
Автор: Гергана РАДЕВАСлед денонощната акция на „паяка“ в последните три дни няма нито един нарушител, не изглежда да има проблем с паркоместата
Булевард „Тракия“, известен като бившата улица „Разделителна“ в ж.к.“Славейков“ днес най-после изглеждаше на истински булевард – с четири ленти, без неправилно паркирали шофьори от двете страни, стесняващи платното до малка квартална уличка.След тридневното денонощно дежурство на бургаския паяк и десетки репатрирани нарушители бургазлии, живеещи в района, се дисциплинираха и премахната колите си от булеварда. Автомобилите днес бяха паркирани в междублоковите пространства и поне на пръв поглед не изглеждаше, че има проблем – дори напротив, бяха останали куп свободни места за паркиране.
Припомняме, че по бул.“Тракия“ от вчера се движи бързата автобусна линия, заради която бе забранено паркирането от двете страни на улицата.
В категории:
Пътна обстановка
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември
След сигнали за насилие: Уволниха учителка в детска градина
Модерната суперхрана
Канят пак Зуека за водещ в Капките?
Ето кои са първите проститутки в България
Кметът на Минерални бани остава под домашен арест
22/11/2024, Петък 19:30
0
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути
22/11/2024, Петък 19:00
1
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли
22/11/2024, Петък 18:40
0
Русия превзе още територия в Източна Украйна
22/11/2024, Петък 18:20
3
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам"
22/11/2024, Петък 18:00
2
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово
22/11/2024, Петък 17:39
0
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
22/11/2024, Петък 17:18
1
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
22/11/2024, Петък 17:18
0
Модерната суперхрана
22/11/2024, Петък 17:12
1
Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас
22/11/2024, Петък 17:04
0
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември
22/11/2024, Петък 16:41
3
Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно
22/11/2024, Петък 16:39
7
МРИ, КУЧЕ!
Бургазлии нареждат и попържват здраво кмета и родата заместниците му, та същите на 4-тия ден обявиха КАРДИНАЛНИ ПРОМЕНИ в схемата и връщане на основните трасета на бус 12 и 12а - тоест на 50% ВЪРНАХА СТАРАТА СХЕМА !??? И за какво тогава се ПОПИЛЯХА ЕДНИ 140 МИЛИОНА лева за новата схема (която за 4-ри дни доказа че е фарс) и не работи и ще си продължаваме с разработените но ОТМЕНЕНИ линии от старата схема !!!
Даже тези които преди ползваха автобусите а не колите си, от 26-ти си стегнаха личните автомобили и си ползват тях, а не искат да мръзнат по спирките и да вървят с по 600-1000 метра от една спирка до друга и още 2000м. до домовете си.
А, какво правят по въпроса общинарите ли !?? Ами, май ги боли оная работа за гражданите на Бургас !!! Защото администрацията НЕ ПОЛЗВА АВТОБУСИ и т.н. НОВА схема !
Те са заложили на сигурен автономен транспорт !!!
Кмета Николов и отрядника председател на Общ.Съвет-Бургас К.Луков си карат общински джипове - Мазда ХР-5, зам.кмета финанси Кр.Стойчев е с джип Ауди Q7, секретаря общината Б.Кънчев с джип Нисан Х-траел, шефа на УКОРС е с джип Тойота Раф-4, заместника му с джип Шевролет Каптива, зам.кметиците -Бояджиева, Ананиева и Коралска ги возят с Форд Мондео и Мерцедес Бенц, целият състав на УКОРС е качен на 24 седана Шевролет, директорите на общинските фирми и заместниците им всички са с общински коли Форд, Тойота,Нисан и Мерцедес....... За каква транспортна схема да мислят милите !?? Тях ги интересува да имат те далавера и пари от данъци, глоби и такси, за да си карат общинските коли КАТО ЧАСТНИ, да си возят с тях ЖЕНИТЕ и ДЕЦАТА по градините и училищата, по магазините и МОЛ-овете ..... А барабите, децата, жените и родителите им, да мръзнат по спирките и в автобусите, зер те са се набутали в предизборните лъжи и са избрали с 84% кмет 2015г. от ГЕРБ да ги мачка и унижават администрацията .....
Между другото, доста от инфото не го знаех, и така ми стана още едно такова хем благо, хем тъпо.....само си пропусна, че някой си позволи да нарече "бързата линия" "надземно метро"- ха-ха-ха....
*Всички снимки са направени на 26.11.2016г в град Бургас
Първо трябва да се извиня за заглавието, в което няма почти никаква истина. Но смятам , че след заглавия като „Санирането спря“ и „Зимните гуми вече са задължителни”, не мога да изненадам никой.
Първо не са 8 години. Да, вярно е че проекта „Интегриран градски транспорт“ е одобрен през 2008г, но много преди това този проект е бил разработван и естествено предаден за одобрение.
Второ – не са и 131 млн. Да, това е размера на сумата одобрена по този проект, но за развитието на транспорта в Бургас са ползвани още финансирания по оперативна програма "Околна среда", програма Джесика, финансиране чрез заеми извън планирания за Интегриран градски транспорт и естествено така популярните допълнителни/непредвидени/ разходи директно от бюджета на Община бургас, като например триенето на вече начертана жълта линия.
И накрая – шоуто не е започнало – то си тече отдавна.
И начало:
Началото е през 2008г, когато освен одобрението на проекта „Интегриран градски транспорт“ е сключена и първата сделка от новоизбрания кмет Димитър Николов, който наследи Йоан Костадинов след като последния изкара 4 мандата и 12 години на този пост.
Първата сделка не е обвързана с европейски програми и субсидии, които тепърва навлизат в България като източник за инвестиции. Финансирането е от кредитна институция, а целта е обновяване на автопарка в частта си тролейбуси.
През тази година – 2008 , новото ръководство на община Бургас купува 10 бр. тролейбуси Волво, произведени 1975г. и рециклирани 2000г. …
Мисля, че мълчанието е най-добрия коментар.
През 2009г , общината се заема и с обновяването на автобусния парк , който е предимно от автобуси „Икарус“ - издръжливи машини, но със заслужено вече право за пенсиониране.
Закупени са 10 нови автобуси марка „ТЕДОМ“. Това е може би и най-скандалната сделка, тъй като тогава още живата политическа опозиция в Общинския съвет успя да вдигне доста силен шум покрай нея.
Първо се оказа, че автобусите са без климатик и с оглед на климата в град Бургас, са свързани с много неприятни изживявания през 4-5 месеца в годината.
Второ бяха направени редица сравнения с цените на други возила от подобен вид, като разликата в цените варираше до няколко стотин хиляди лева. И то не в полза на реномираната марка „ТЕДОМ“. Още повече, че в няколкото месеца доставка между двете партиди, цената на автомобилите също се измени с няколко стотин хиляди лева и то отново нагоре!?!
2012 и 2013г започна истинското усвояване по програма „Интегриран градски транспорт“. За този период бяха закупени 29 дизелови и 39 метанови автобуса от марката Соларис. С това целта за обновяване на автопарка по тази програма беше постигната и Община Бургас трябваше и се зае с другите точки от нея, които са:
- ИЗГРАЖДАНЕ НА BRT КОРИДОР СЪС СЕГРЕГИРАНИ АВТОБУСНИ ЛЕНТИ
- ОБНОВЯВАНЕ НА ТЕРМИНАЛ В БЛИЗОСТ ДО Ж.П. ГАРА И ТЕРМИНАЛ В Ж.К. МЕДЕН РУДНИК
- ОБНОВЯВАНЕ И РАЗШИРЯВАНЕ НА АВТОБУСНОТО ДЕПО ЦЕНТРАЛНА АВТОБУСНА СПИРКА, СВЪРЗВАЩА МАРШРУТА НА BRT С ЦЕНТРАЛНАТА ЧАСТ НА ГРАДА
- ИНТЕЛИГЕНТНИ СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ТРАФИКА
Тук искам да отбележа, че вече са минали 5 /пет/ години от старта на проекта и през това и оставащото време е било възложена на фирма проектирането и представянето на прочутата вече днес схема за транспорт в гр. Бургас. Сумата предвидена за планиране и проектиране на всички етапи / не само за транспортната схема/ е в размер малко над 5,2 млн.лв.
Към 26,11,2016г смятам, че резултатите са видими.
Но да продължим в хронология:
През 2014г. Бургас съвместно с Варна, Стара Загора, Плевен и Русе участват и печелят финансирането по процедурата "Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух чрез осигуряване на екологични превозни средства на градския транспорт" на оперативна програма "Околна среда".
В резултат на което гражданите на Бургас могат да се радват на нови 22 тролейбуса, които обновяват изцяло автопарка на града в този вид транспорт. Изключително добра инициатива на градовете, в разгара на усвояване на евросредства.
Връщам се срамежливо на началото. 2008г – 10 тройлейбуса . Смело се хващам на бас на популярната вече бутилка черно Джони, че с купуването,въвеждане и изваждането от експлоатация на тези превозни средства, градът ни смело може да кандидатства за Рекордите на Гинес, като град с най-малка експлоатация на транспортни средства в обществения транспорт.
Реално въпросните тролейбуси бяха ползвани в рамките на по-малко от 6 години.
През 2015 г Община Бургас прави удар на трансферния пазар и успява да продаде голяма част от амортизирания си парк на други общини. Варна и Сливен се сдобиват с добре запазени, на реални километри и със сервизни книжки автобуси, а Пловдив, ех Пловдив - те се сдобиват с така вече споменаваните тролейбуси.
След като автопарка е обновен , а успоредно с него се развива супер активно и мрежата от велоалеи, Община Бургас се заема и с последните етапи от проекта – изграждането на 2 бр пешеходни надлези / с или без асансьори/, обновавяне и изграждане на автогара ЮГ и централната спирка, изграждане на автобусни спирки,въвеждането интелигентна система за управление и естествено –бус ленти за бързата линия.
И докато столицата си играеше на дребно и за някакви 10 000 лв на спирка се даваха оставки, обяснения от депутати и т.н., еталона за европейско развитие – Бургас , смело построи спирки за 55 000лв без ДДС ЕДНАТА.
Да правилно сте прочели – спирка на цената на двустаен апартамент. Но каква спирка, ще кажат някои. Да – Каква спирка! Иновативно и предприемчиво, Общината се покрижи за 3 –те /трите/ дни сняг на година в Бургас и монтира подово отопление и прозрачен покрив, за да могат и малкото слънчеви лъчи през дългата и сурова зима да топлят чакащите граждани. Авангардния дизайн съвсем напълно пренебрегва факта, че всъщност в града ни има близо 100 дни напълно летен сезон и че дъждовете и ветровете са много по-често събитие от минусовите температури.
Смело предполагам, с оглед на цената и основната идея при проектирането на спирките – топлина през зимата, проектанта някак е бил залъган че поръчката е, да кажем, за Стокхолм, Щвеция.
Някъде по това време от учебно заведение, където учи дъщеря ми, ме убедиха че ако продължа съвестно да дарявам по 20 лв на година, след 3-4 г., най-вероятно ще бъдат отделени 1 000 лв за ремонт на тоалетните.
Истинското чудене обаче започна след начартаването на едни жълти ленти, които маркираха лентите на така наречената – бърза линия. Ще напомня, че това стана след малко повече от 7 /седем/ години от одобрението на проекта и стартирането на неговото изпълнение.
Аз лично не мога да си обясня къде и какво точно са гледали ,проучвали и изчислявали наетата за проекта фирма / взела една хубава сума от онези 5,2 млн.лв за проектиране/ и отговорните служители от Община Бургас. Залагам на едно от двете предпроложения – по-голяма част от проучването е ставало в някой хотел, да кажем около Китен или от някоя канцелария в Холандия или Англия.
След начертаване на тази жълта линия, се оказа че не малка част от решенията реално затрудняват трафика в града, а на някои места са абсолютно абсурдни и неприложими. Само в рамките на по-малко от 40 дни стартира преразкрояването на линиите. Част от тях бяха изтрити / едни малко непредвидени разходи/ , а за други откровенно Общината остави шофьорите да нарушават безнаказано, тъй като направеното вече нямаше как да се поправи.
Някои ще кажат – ето вземат се мерки, поправят се хората. Отлично! А какво ще кажете ако платите няколко хиляди лева на проектант за обновяване на Вашата кухня, но след изпълнението на проекта се окаже,че хладилника Ви няма как да се отваря заради кухнеския плот, а аспиратора Ви неясно защо се е озовал върху кухнеската мивка? Дали ще изпитате удволетворението, ча за Ваша сметка ,усилия и време имате възможност да оправите нещата?
И блъскайки си главата над тези въпроси неусетно дойде април 2016г и изведнъж схемата трябваше да влезе в сила. Но се оказа ,че тези повече от 8 години и повече от 130 млн.лв са били несостатъчни и това не може да стане. Април стана юни, юни стана август, а след това последва едно мълчание от пресцентъра на Общината.
Между временно бяха закупени нови 6 бр. малки автобуси /маршрутки/ , отново чрез външно финансиране / разбирайте кредит или лизинг/ и бяха поръчани още 7 големи и модерни автобуса от любимата ни фирма „Соларис”. Пет от тези автобуси бяха финансирани по познатата схема – кредит/лизинг, за два от тях Общината „хвана последния влак” и успа да финансира по програма „Джесика”.
НАй-накрая дългоочакваната дата беше обявена и закована – 26.11.2016г. Най-вероятно малко по-късно ще бъде издълбана някъде със златни букви.
Седмицата преди датата беше изпълнена със събития.
Първо системата за таксуване, която разчита основно на самосъзнанието и гражданската отговорност на пътуващите, блокира при едва 30% натоварване от предполагаемото натоварване.
После се оказа, че след като месеци наред бяхмеубеждаване да захвърлим хартиените карти и да минем в дигиталния век с електронни такива, на около 1/3 от градския транспорт няма как да се чекираме с тях, защото там няма монтирани устройства. След 8 години и стотици милиони.
Спокойно – и тук се реагира бързо. Предлага се издаването на.....хартиена карта към електронната?!? И то забележете – срещу само още 20 лв на година. Думите тук са безсилни.
Горди с постигнатото Общината организираха и пробно пътуване по така не/желаната Бърза линия. Доста странно тестово шофиране, два дни преди старта на проекта. Без спиране по автобусни спирки, без качване на пътници и с фотофиниш много по спорен от този на Румяна Нейкова в Сидни през 2000г. Времето варираше от 13,43 мин до 20,15мин???
Ще напомня, че бързата линия беше рекламирана, от хора никога не пътували с автобус, с времето от невероятните 10 мин от Меден рудник до Централна градска част- трудно постижимо дори с автомобил.
Може би и затова 5 минути преди старта беше направена нова, поредна, промяна от този дългогодишен и много милионен проект. По преценка на шофьора, вече пътниците ще имат възможност да се качват и през втората врата на автобусите. И ей така зачертнахме 6 месеца опити и усилия на добрите граждани да угодят на въведената им „европейска системе” за качване през първата врата.
А паяците работеха ли, работеха...
Ясно е, че новата траспортна схема предизвиква противоречиви реакции и те първа предимствата и недостатъците от нея ще се виждат. Ще видим как работи подовото отопление – ако имаме сняг тази година, какви ще са приходите на ОП” Бургасбус” чрез системата за самоконтрол, колко време и средства ще спестят гражданите от прикачванията. И как точно потока от автомобили ще се движи в оставената единствена свободна лента на някои булеварди, а на други градския автобус като танк на село ще пресича диагонално 3 ленти, за да се престрои .
26.11.2016г. - 8 години и 131 млн. по-късно
Шоуто започна !
Скъпи съграждани – НАСЛАЖДАВАЙТЕ СЕ! Защото освен главни участници, ние сме тези ,които са платили и ще плащат още доста години за него.
Каквото и да говорят хората по добре е от Русия. По добре под демокрацията на Щатите отколкото под бандата на диктатора Путин и без-законието на Кремъл. По добре под свободния рокендрол на Елвис Пресли отколкото под миризливия Висоцки. Да го духа Путлер и БСП.
Давай Бойко смачкай ги пак на пролет!!! България е тръгнала на прав път!!!!