×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

10-те смъртни гряха на българското риалити


10-те смъртни гряха на българското риалити
Ключови думи: реалити, флагман, тв сезон
16 Септември 2016, Петък, 22:46 ч.

ТВ сезонът едва започва, но вече губим точки от коефициента ни за интелигентност


Големият Уди Алън казва така: "В Калифорния не си изхвърлят боклука. Вместо това го превръщат в телевизия". Ето че най-сетне по нещо си приличаме с Калифорния. Есенният тв сезон тепърва ще се наводнява с риалитита и всяка вечер зрителят ще има златен шанс да изгуби по няколко точки от коефициента си за интелигентност.
Изглежда промяна няма да има: консервирането на звезди в собствен сос продължава да бъде най-рейтинговото приключение на телевизиите. Тук няма да обсъждаме детайлите от новите брадърски сезони - мислим, че въобще не си заслужава. Вместо тях ето кои са 10-те смъртни гряха на българското риалити.

1. Наложиха дебили

Наложихте пълни дебили. В продължение на десетилетия. Отделихте безценно телевизионно време за изметта на нацията.
Опаковахте я в лъскава опаковка, презентирахте я с тайнствен и дълбок дикторски глас. Искате или не, влязохте в комбина с жълтите медии, които не правят разлика между звезда и псевдозвезда - важното е да спи с някого. Хора невербални, нечленоразделни, с ограничен мироглед, лоша слава и вкус превзеха ефира в праймтайма и с месеци не излизат от там. Максимумът на възможностите ви е тоталният брадърски шампион Тодор Славков да си го извади в ефир - тогава всички продуценти в радиус няколко километра изпитват т.нар. шоубизнес оргазъм: лекарите го определят като състояние на висока възбуда, предизвикана от предчувствието за покачване на рейтинга и радост от надмощието над конкурентното предаване, където - каква трагедия само - никой не си го е извадил, ерго няма какво да му гледаш.

2. Превърна интригите в препитание

Какво е условието, за да влезеш в едно риалити? Да си готов да разкажеш кой какъв боклук е и как се е пропил, по възможност нека даже да си ти самият. Би било добре да покажеш роднина или съпруг, с който си в процес на развод, понеже си разбрал, че е травестит, тъй като е сменил пола си малко след като сте се оженили, за да прикрие факта, че преди много, много години (в една далечна галактика) ти е бил все пак татко.
Оплюването, клюкаренето, интриганстването и скандалът се оказаха много по-доходни за родните пишман звезди - какъв е смисълът да направиш пет страхотни музикални албума, когато вместо това може да те хванат три пъти с кокаин и това да ти осигури вход в жадния за зрелища прайм тайм и десетки хиляди хонорар? Точно така - няма смисъл. Въобще не се занимавай с кино, театър, музика. Вместо това пребий жена си в ефир и стани богат.

3. Рейтингът е цар

Няма нищо по-забавно от това след дебютните епизоди на определено риалити формати да получиш гордо ПР съобщение: "Телевизия еди си коя изпревари с цели 10 процента по зрителски рейтинг другата телевизия". По въпроса с преместването - понеже тъкмо това е единственото, което може да направим - две мнения няма: рейтингът не е мерител на успеха, а на падението ви. Колкото повече хора са консумирали телевизионния буламач, който произвеждате, толкова по-зле за всички нас.

4. Тъпите извинения

Тук идва и един особено интересен момент. Когато мастит продуцент бъде попитан с най-нормалния въпрос (задават го дори студентите в аулата на ФЖМК): "Не мислите ли, че това, което правите, не е морално", започват едни дълги и прелюбопитни обяснения. Маститият продуцент най-често счита, че това е едва ли не назадничав, социалистически въпрос, идващ от неориентирани, глупави хора. И мъдро отговаря така: "Задачата на медиите не е да възпитават обществото". Тук сме съгласни, но да уточним следното - това значи ли, че задачата на медиите е просто да бълват тъпотии всяка есен по цели три месеца в най-гледания час и дори да изпитват известна гордост от това? Маститият продуцент няма да отговори. Вместо това, доволен, че е добър играч на телевизионната сергия, ще затвори бронираното стъкло на лимузината си, осигурена от вашите есемеси дали да изгоним Пенчо или Гошко от Къщата, понеже единият мирише, а другият псува, и ще отпраши напред.

5. Разпадът на семейството

Изгледа някак нелогично разпадащият се брак да е най-търсената и показвана телевизионна ситуация, а в същото време българското семейство да продължава да бъде устойчиво, при положение че и без това е постоянно побутвано от всякакви икономически и социални фактори. Няма нищо по-приятно за окото от гледката на известна двойка, издържала 20 години заедно, която се срива шумно, цветно и весело пред камерите, запечатали сълзите на единия, изневерите на другия, а после и обратното с разменени роли. Ако пък случайно в Къщата попадне едно нещастно детенце, което да види мама и татко съсипани, нещата цена няма да имат. Всеки уважаващ себе си продуцент се чувства връхлетян от дива радост, ако успее да осигури подобна картинка в предаването си: че какво се продава по-добре от детските сълзи?

6. "Нещо, което да се гледа"

Макар и непрекъснато употребявана, едва ли някой може да обясни добре какво по-точно означава тази фраза. Тя обаче се е настанила толкова сериозно в телевизионната глава, че отдавна е осъществила оная мрачна лоботомия, която кара телевизиите да се избиват една друга в надпреварата да си доставят точно определен изкусно провален човек, за да изкарат от него рейтинг вместо конкуренцията. "Нещо, което да се гледа" е мантрата, която дефинира кризата на съвремието по-добре от всичко друго.

7. Претенциите за психологизъм

Един от големите грехове на "Брадър"-а е, че от години таи дълбоки претенции за психологизъм. Цялата работа се представя с лозунга за социален експеримент, който дори ще доведе публиката до определени истини, изплуващи само и единствено в подобна телевизионна ситуация. Верно ли? Зрителят всъщност преминава през две фази, в които въобще няма нито откривателство, нито развитие: в началото на риалитито подозираш, че звездите вътре са суетни, скучни и бездарни, и накрая всичките ти опасения се потвърждават: ами да, такива са, ето на - току-що изгуби три месеца, за да го разбереш.

8. Извадка на обществото

Другата най-голяма претенция на "ВИП" и "Биг брадър", е че по някакви причини лансира идеята, че наблюдаваме "извадката" на обществото. Че в това има грешка и някой бърка извадка с утайка е безспорно. По какви причини една силиконка, две чалгарки, няколко извадени от нафталина на естрадата звезди и внимателен подбор на известни с това, че са известни хора, може да бъде представително за обществото? Всъщност се вижда друго: че независимо дали става дума за олд скуул звезди, които нямат нова песен от 15 години, но са участвали в шест риалитита за последната петилетка, или за ламтящи за ранен дебют в сбърканата бг машина за публичност младоци, контактът с действителността във всяко риалити е крайно нарушен.

9. Примери за подражание

Накрая се стига и до това. Искаш не искаш, налагаш примери за подражание. Най-уязвими от българското риалити по дефиниция са подрастващите, които още на 14 вече са напълно убедени кои са качествата, които трябва да притежават, за да успеят в живота: всичко друго, но не и трудолюбие, търпение, упоритост, воля, талант. Всеки трети тийнейджър започва да мечтае да стане "известьен" и от екрана ефектно струят изключително изобретателни начини да го направиш. Пребий жена си, напий се в ефир, съблечи се гол и си го размахай пред камерата. После направи същото в обратен ред, а накрая кажи през сълзи, че "дължа всичко на родителите, приятелите ми и зрителите, които ме подкрепяха през цялото време"

10. "Разнообразие" от формати

Кое е най-тягостно в цялата ситуация? Че тя предлага страховито разнообразие в потресаващата си еднотипност. Какво по-весело от това да изгледаш ВИП брадър и откачените известни, а след тях да погледаш пък откачените неизвестни, които се стремят да станат известни в оригиналния "Биг брадър", и накрая да затвърдиш познанието в "Ол старс" и да се порадваш на всички известни и неизвестни, но все откачени, събрани заедно. Роенето и множенето на различните формати е особено потискащо: не сексът, а тъпотията продава. Абе нещо да се гледа.

Източник: standartnews.com

В категории: Лайфстайл


Коментари
Флагман.БГ Бишва любима на Гришо яхна... Бишва любима на Гришо яхна... 26/01/2025, Неделя 22:00 1
Огромен протест в Гърция
Огромен протест в Гърция 26/01/2025, Неделя 21:00 0
Отново показа класа
Отново показа класа 26/01/2025, Неделя 20:03 0
Флагман.БГ Много е щастлива Много е щастлива 26/01/2025, Неделя 19:31 1
Флагман.БГ Обра точките на 57 години Обра точките на 57 години 26/01/2025, Неделя 19:00 0
Флагман.БГ Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата 26/01/2025, Неделя 18:31 1
0
Коментара по темата
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Това не са първите, а поредните гальовни животни, алармира Мартина Динева Скандалът в борбата не стихва Скандалът в борбата не стихва "Затриваме децата, а федерацията се интересува само от чужденците", твърди олимпийският шампион Георги Мърков Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Джип „Мерцедес“ е паркирал безобразно в зелените площи до блок 42 в ж.к.“Възраждане“ Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Държавата е подготвила механизъм, който да предотврати сериозен финансов натиск върху българските домакинства Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Новият министър лансира старата идея  Много е щастлива Много е щастлива Известна певица се радва на лични и професионални успехи Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бързото развитие на Бургас откъм публична, здравна, образователна и социална инфраструктура, води до сериозен интерес и реално пазарът е в невиждан подем Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Трябваха ни секунди, за да отидем в задната кабина. Клекнахме ли, не знам вече, прегърнахме се и чакахме удара, сподели Пламен Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Севим Али и Ешереф Ешереф вече са подали питане към социалния министър, а кметът усилено търси нови инвеститори  Баща му съобщи отлична новина Баща му съобщи отлична новина Везенков-младши и Коди ще играят за България във важни мачове
Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Получи подкрепата на 87 % от избирателите, според екзитпола Огромен протест в Гърция Огромен протест в Гърция Съседите търсят справедливост след влакова катастрофа Русия съобщи, че е завладяла... Русия съобщи, че е завладяла... Още едно село в Донецка област Пуснете учениците във ваканция Пуснете учениците във ваканция Това е призивът на педиатър Отново показа класа Отново показа класа Попов с престижно класиране Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Божидар Колев е съсобственик на "Технополис" и "Практикер" Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата Пусна снимки по бански от Тайланд, влюбените емотикони не закъсняха Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколение Z включва хора, родени между 1997 и 2012 г. Лукашенко с интересна фраза Лукашенко с интересна фраза Той счита, че Беларус се радва на сериозна демокрация Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Изобретението предизвика интерес и множество коментари в социалните мрежи
Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Бойко Борисов е изключително добър в едно нещо - да си намери повод да се разсърди. Виц на деня Виц на деня Всички пътища водят към Рим, само в България към автосервиза
Виц на деня Виц на деня В съда.
-Твърдите, че сте хвърляли домати по съседа си, но главата му е в рани.
-Ами те бяха в буркани.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Злобата си личи от километри.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори