Северният обход на Бургас или новото лице на града, което ще посреща потока от АМ"Тракия"
Това е маршрутът на Северния обход на Бургас. Той ще започва от бензиностанция "Ромпетрол" и излиза край атлета на "Пума"
01 Септември 2016, Четвъртък, 10:14 ч.
Автор: Иван КОЛЕВ Край с хаотичното презастрояване и задъхването в самия град, четирилентовият участък се проектира н локални платна
Бургас ще има Северен обход, съобщи кметът Димитър Николов (ВИЖ ТУК). И това ще се случи много скоро. Проектът е одобрен от АПИ, започна отчуждаването на земеделските земи. Пробивът ще започва с детелина при стария жп прелез край бензиностанция „Ромпетрол“ и ще излиза с детелина край аутлета на „Пума“ - в посока летището. Новината не се състои само в облекчаване а трафика на Северното Черноморие, но може да реши и основни проблеми на градската среда.Най-бързият ефект: извеждането на потока от автомобили към Несебър и Слънчев бряг. Сега всички коли от АМ „Тракия“ се струпват на кръговото до Метро и движението през летните месеци е кошмарно.
На второ място: обходът ще даде шанс за естественото разширение на Бургас в посока Ветрен. Това изтъкна и кметът Димитър Николов. Той подчерта, че екипът му е положил сериозни усилия, за да убеди Агенция „Пътна инфраструктура“(АПИ), че е нужно да има и локални платна, за да може териториите около новия пробив да се развият, а не да останат изолирани.
Екстрите с локалните платна около пробива могат да се окажат много по-ценни от извеждането на транзитния трафик за Северното Черноморие.
Бургас отдавна отесня като територия за жилищно застрояване с приемлива локация. Строителите от години се оплакват, че няма свободни терени, а в същото време има търсене на нови имоти. Голяма част от новите жилищни кооперации се продават на зелено, а градът държи водещи позиции в страната на имотния пазар. Това е причината да започне засилено строителство на свободните парцели в крайните жилищни комплекси – ж.к.“Изгрев“ и ж.к.“Славейков“. Проблемът ще се задълбочава и презастрояването е на път да се превърне в най-тежка язва за поколения напред.
Най-логично е разширението да бъде именно в териториите около тия 10 км в посока Ветрен. Северният обход дава уникален шанс на Бургас – да се проектира за десетилетия напред.
Досега никой от строителите нямаше смелост да вдига сгради в този район, поради липса на подходяща инфраструктура, обслужващи обекти и градски транспорт.
Заради това очакванията са Общината да заложи като приоритет развитието на тази зона. От думите на кмета Димитър Николов става ясно, че администрацията работи в тази посока, но се исква време и сериозно финансиране. Става въпрос не само за общинска политика, но и за държавна, защото за евентуално разширение на Бургас може да се говори едва, след като се реализира проектът за Северния обход. В най-добрият случай това ще се случи през 2018 година. А дъгата ще струва на държавата десетки милиони левове.
Припомняме, че през 2014 година Общинският съвет предприе стъпки в тази посока. Проектира се цял нов квартал на територия от над 1000 дка (ВИЖ ТУК) в посока „Пети километър“. Обособиха се и четири зони – първата за обществено обслужване, където ще има шоуруми, магазини и жилищни сгради. Там ще се допуска плътност на застрояването да 60 %, а височината на сградите може да достигне до 7 етажа. Втората зона е за паркове и градини, третата зона – остават земеделски земи, извън регулация. Четвъртата е предвидена за складови бази и безвредни производства.
Проектант на новата зона е архитектурното студио „Иво Петров и архитекти“. Същият екип изработи и „Интегрирания план за градско възстановяване и развитие“. Разработката според познавачи от бранша е добра, но през последната година многократно е връщана от Експертния съвет по устройство на територията(ЕСУТ) заради неточности. Проблемът е, че улиците трябва да се проектират съгласно двата магистрални водопровода, а друга част от зоната попада в НАТУРА 2000.
В същото време нашата репортерска проверка показа, че цените на земята в района започват да се повишават. Терените около Дъгата вече се продават за 40-50 евро на кв.м., а тези, които са извън регулация и нямат директен достъп до обходния път – по 10 евро на кв.м. И в двата случая става въпрос за земеделски земи – трета и четвърта категория.
В категории:
Бургас
Забравете за падане на визите от САЩ
Опасен ли е новият китайски вирус
бТВ го оставиха без пари
Силно земетресение до България
Почина култов музикант
Почина култов музикант
22/01/2025, Сряда 10:03
0
Тази тайна съставка ви спасява косата
22/01/2025, Сряда 10:00
0
Опасен ли е новият китайски вирус
22/01/2025, Сряда 09:30
1
Масови сигнали за бомби в училища в страната...
22/01/2025, Сряда 09:20
1
Грип мъчи България
22/01/2025, Сряда 09:10
0
Очаква се Народното събрание най-после да...
22/01/2025, Сряда 09:00
0
Володимир Зеленски с тежко изказване
22/01/2025, Сряда 09:00
3
Защо в Хърватия обявиха бойкот на магазините
22/01/2025, Сряда 09:00
2
Днес имен ден празнуват...
22/01/2025, Сряда 08:40
0
бТВ го оставиха без пари
22/01/2025, Сряда 08:30
0
Хванаха лодки за мигранти на ГКПП "Лесово", декларирани като дюшеци
22/01/2025, Сряда 08:00
1
Братът на издирваната от ФБР Ружа Игнатова с тежки думи
22/01/2025, Сряда 07:31
3
"Край с хаотичното презастрояване и задъхването в самия град, четирилентовият участък се проектира н локални платна."
А дано...ама надали...!
По добре две кръстовища отколкото два пътя които се дублират.
Виж ако изхода на тоя северен обход беше след Ахелой ( което е най - рационалното ) тогава щеше да се използва за начало пътния възел при Ветрен.
Очаквайте новите Бургаски квартали - Мазутен Изгрев, Серни Облаци, Гробищен Парк 1, 2 и 3,