Вижте как да използвате новата система за таксуване в градския транспорт на Бургас (ВИДЕО)
31 Август 2016, Сряда, 14:50 ч.
С новата система се въвежда времево пътуване
От седми септември стартира новата система за електронно таксуване в градския транспорт. Нововъведенията се случват благодарение на проекта "Интегриран градски транспорт на Бургас".Гражданите ще могат да пътуват с пластмасови електронни карти, които в началния етап на проекта се издават напълно безплатно в Транспортна къща на улица "Александровска"106. Те дават възможност на всеки пътник да "зареди" картата със срочен абонамент, ако ползва намаления от държавния и общинския бюджет, или пари в електронното портмоне, които може да ползва без ограничения във времето. Например, един редовен пътник, който не използва намаление за ученик или пенсионер, може да пътува само с парите в "електронното портмоне". С всяко пътуване сумата в електронното портмоне намалява с 1 лев - цената на едно пътуване. На борда на автобуса ще можете да си купите и хартиен билет, който в този преходен период е на същата цена от 1 лев. Сегашните хартиени карти все още важат, но постепенно ще излязат от употреба.
С новата система се въвежда времево пътуване. То дава възможност за едно пътуване с неограничен брой прекачвания в рамките на 45 минути. Ако например използвате един автобус, слезете от него, качите се във втори и се чекирате в него на 44-та минута след първото таксуване, то можете да завършите пътуването си до желаната спирка по тази линия без да ви се отнема втори лев от картата.
Гражданите ще трябва да се самотаксуват, когато влязат в автобуса. Това означава, че при влизане в транспортното средство те трябва да допрат картата си до валидатора (сините устройства, които са монтирани във всички нови автобуси). Ако върху екрана на валидатора се появи изображение на зелена карта - таксуването е успешно. Ако се появи червена карта и характерен звуков сигнал - има проблем и е желателно да се обърнете за съдействие към инспектора в автобуса. Той с удоволствие ще ви помогне.
Друго важно нововъведение е, че пътниците трябва да се качват в транспортното средство единствено от първата врата. Така се улеснява самотаксуването и продажбата на билети. Втората врата ще се използва от пътници с ограничена мобилност и граждани с детски колички. Примери за градове с подобен модел на качване са Лондон, Палма де Майорка, Барселона. Възможно е да стават опашки. Молим всички граждани да не създават излишно напрежение, докато чакат. Бъдете спокойни, автобусът няма да тръгне без вас.
Изгледайте видео инструкцията за използване на новата система и се убедете сами, че няма нищо трудно!
В категории:
Бургас
Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно
Модерната суперхрана
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути
Филм за героизма и успеха на Цанко Цанков във водите на Тихия океан може да гледате на 8 декември
ГДБОП разби организирана престъпна група
22/11/2024, Петък 21:20
2
Надарена кака "омагьоса" нападател на Генк
22/11/2024, Петък 21:00
3
Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата
22/11/2024, Петък 20:40
0
Залужни: Започна Третата световна война!
22/11/2024, Петък 20:20
5
Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг
22/11/2024, Петък 20:00
0
Кметът на Минерални бани остава под домашен арест
22/11/2024, Петък 19:30
2
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути
22/11/2024, Петък 19:00
8
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли
22/11/2024, Петък 18:40
1
Русия превзе още територия в Източна Украйна
22/11/2024, Петък 18:20
7
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам"
22/11/2024, Петък 18:00
5
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово
22/11/2024, Петък 17:39
1
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
22/11/2024, Петък 17:18
4
Освен всичко, линиите които идват от кварталите се съмнявам, че няма да могат да те докарат до спирка на автобус за Меден рудник до 20 мин. Много се съмнявам, че при нормални обстоятелства няма да можеш да смениш автобусите в рамките на 45 мин. Виж по обратният маршрут от М.рудник към кварталите си прав, че ако не бъдат с по-сгъстен график линиите за кварталите може и да не стигне времето
1. Единствената глупост е снимането на притежателя на картата, за такава практика по света поне аз не знам. Има практики за снимане на пътници ползващи лична ценова преференция поради инвалидност, възраст, обучение и т.н.
2. Система на качване от първа врата имат не малко градове в Европа, споменавам - Барселона, Лондон, Стокхолм. Задръствания и забавяни реално няма, или поне не се случват с интензивност която да бъде квалифицирана като проблем.
Ангажимент на шофьора е да следи за редовността на пътниците.
И в западните практики се среща по-висока цена на закупения от шофьора билет сравнен с цената на електронния.
3. В европейската практика има различни подходи по отношение времетраене на един билет. Варират от 45мин до 90мин съобразно мащабите на града, а обикновено като фактор определящ това е времетраенето за пълния преход на най-дългата и натоварена градска линия. При нас са преценили, че тя ще е 45мин.
4. Какво получавате за тези 45мин.
При качване и валидиране на картата започва да тече упоменатият период. За това време вие сменяте автобуси безплатно. В случай че на 44мин валидирате картата в пореден автобус, Вие ще може да завършите пътуването си дори то да отнеме в задръстване да речем още час. За системата и за проверяващите, когато Вие сте се качили във въпросният автобус сте го направили като напълно редовен пътник с перфорирано билетче.
5.Възниква въпрос " Защо има и други устройства по-навътре в автобуса, а не само на първа врата, след като валидирането трябва да става само от нея?" Причината е в това, че устройствата са мястото на което може да проверите, както наличността останала в картата ви, така и оставащите ви минути след последното валидиране. Основният им смисъл е именно даване на информация на пътника. Разбира се това до втората врата обслужва и валидирането на хора с инвалидни колички и майки с деца, имащи обикновено право да се качват от там.
6. Привилегия е да получаваме картата на първо време безплатно, защото обикновено практиките в Европа са тя да има цена и да се заплаща от пътника. Примерно в Лондон е 6 паунда, А в Стокхолм 50 крони или 5 Евро.
Естествено допускам при нас да има типичните балкански проблеми и несъвършенства, но нека поне отбягваме да се поддаваме на друг балкански манталитет да плюем всичко в зародиш.
“Живея доста икономично, тъй като нямам много работа точно сега. Трябва да спестявам пари от каквото мога, така че съм много доволна от схемата за безплатен обществен превоз. Това е добре за обикновения човек”, казва Маре Тулп, която наскоро се е регистрирала като жител на Талин.
Три месеца след началото на инициативата, градските власти хвалят експеримента като успех, макар че скептиците го определят като скъп, популистки номер преди местните избори.
Схемата за безплатно пътуване е измислена от кмета Едгар Сависаар, който иска да намали задръстванията и замърсяването, като същевременно облекчи разходите на бедните жители на града. Сависаар даже нарече програмата “13-а месечна заплата”, понеже според него семействата ще могат да спестят една месечна заплата, след като вече могат да пътуват безплатно.
Зам.-кметът Таави Аас казва, че експериментът, който ще струва на града около 12 милиона евро (16 милиона долара) годишно, от гледна точка на загубени продажби на билети, надминава очакванията. Според транспортните власти в Талин броят на пътниците се е увеличил с 10%, а броят на колите по градските улици е намалял с близо 15 на сто. “Сега хората се движат в града по-често през уикендите. Това означава, че те също така харчат повече пари, което подсилва икономиката”, заявява Аас.
Все пак, според градските власти е твърде рано да се каже доколко се стимулира икономиката на града по този начин. Очаква се обаче програмата да повиши данъчните приходи на града, защото изискването за регистрация по същество увеличава градските жители, облагани с данъци. По изчисления на града около 40 000 души, които живеят и работят в Талин, са регистрирани в други населени места.
Но от 1 януари са регистрирани повече от 5000 нови жители на Талин в сравнение с 3600 регистрации за жителство през цялата минала година. Като се има предвид, че 1000 нови жители означават приблизително 1 милион евро данъчни приходи за града, при сегашното темпо на регистрация програмата би се изплатила за една година, казва още Аас.
Инициативата включва автобусите, трамваите и тролеите в Талин - град с население от 425 000 души. Неотдавнашно допитване, проведено от града, показа, че 9 от 10 жители на Талин са доволни от проекта.
Единственото, което трябва да направят, е да се регистрират като жител на града и получават карта за превоз само за 2 евро. Когато се качат в градския транспорт, трябва да поставят картата в електронен четец. В противен случай има глоба до 40 евро (52 долара), ако се появи контрольор.
Инсталирането на системата беше лесна работа в технологично напредналата Естония, която е родно място на Скайп и пионер в гласуването по интернет. Много европейски столици, включително Лондон, имат подобни електронни системи за таксуване, но разликата е, че талинците не трябва да зареждат картата с пари (това обаче важи за хората, които не са жители на града).
В интерес на истината Талин не е пионер в безплатния транспорт. Множество малки европейски градове като Хаселт в Белгия и Коломие във Франция го пробват, както и някои големи китайски градове.
В Ню Йорк кметът Майкъл Блумбърг обмисля идеята. Но Талин е първата столица и най-големият град след Чаннин в Централен Китай, който въвежда безплатен обществен транспорт, отбелязва още зам.-кметът.
Сини стикери с нарисувана на тях инвалидна количка, нали, Тото3. Щото са умствени инвалиди.
Става дума за синьо-белите стикери с герба на общината, раздадени на служебни и лични коли на хора на принципа "този е наш човек".Познавам такива, нямащи нищо общо с "Община Бургас",но с пропуски даващи им права по-големи от на простосмъртните бургазлии. Та, тези със стикерите и покровителите им,няма да ги видите в автобус на градския транспорт.
Нямам нищо против новото,прогресивното и "световния опит", но не мисля ,че България, Бургас и "неговите трудови хора"(колкото са останали) са узрели за подобни експерименти. С прости думи:Правим основен ремонт в къщата си докато покрива и е продънен и тече отвсякъде...
Граждани,моля ви,не се сърдете на тях!Други са за бой!Те в автобус няма да се качат-под достойнството им е!Търсете ги в колите със сини стикери на предното стъкло.
Освен това какво "електронно портмоне". Досега през някои месеци си купувах т.нар. работническа карта и си пътувах колкото си искам, без ограничение. Каква секира ни готвите сега, ще разясните ли докато е време, или все в последния момент ще ни поднасяте малоумията си?
Това са кутии събиращи неудчачници, пенсионери и ученици ...
Най-възпитано предложих всички чиновници от Община Бургас начело с кмета Николов, от 7 септември да се придвижват до и от работното си място САМО с градския транспорт.
Вместо да правиш прилики или разлики, вземи просто да мислиш с онова грозното и беззъбото, дето ти е на раменете!