Финансово оправдана ли е бързата жп линия Бургас-Александруполис
10 Август 2016, Сряда, 14:35 ч.
Проектът за свързване на пристанищата Бургас и Александруполис със скоростна ж.п. линия е по-скоро политически, отколкото реален икономически. С него България иска да подскаже, че е отворена за всякакви проекти.
Това каза Симеон Ананиев от Асоциацията на българските жп превозвачи (АБЖП) в ефира на "Бизнес старт"по Bloomberg TV Bulgaria. Според него ЕС категорично няма да финансира такъв проект и той ще остане едно желание на страната да се включи в бъдещото разпределение на газовите и транспортните коридори.
"Не съм сигурен дали е възможно чисто финансово да има такъв проект", обяви Христо Христов, член на УС на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) и изпълнителен директор на компанията за международен транспорт и спедиция "Дискордиа". "Трябва да се вземе предвид, че предложението е на Гърция и тя почти унищожи един реален товаропоток, който имаше от Солун до София с множество стачки на Солунското пристанище и на българо-гръцката граница и с дългото неприватизиране на пристанището."
"4% е спадът на товарните превози в България за шестмесечието", обяви Симеон Ананиев. Той изрази оптимизъм за развитието на България като транспортен хъб и заяви, че страната трябва да се възползва от сегашните геополитически събития, които под една или друга форма са благоприятни за нея.
Противоположно на него Христов подчерта, че не е толкова голям оптимист за близкото бъдеще. "България има изключителния късмет да се намира на много важен транспортен коридор с огромен товаропоток, но не оценява този солиден актив, а напротив, в последните 10-15 години буквално го обезсмисли", каза той.
В категории:
Бургас
Президентът прибра майка си в Бояна
Направили Орешник с немски и японски металообработващи системи
Руски съд глоби TikTok с 3 милиона рубли
Норвежки кораб отказал да спаси руски моряци от потъналия "Урса Майор"
Арестуваха българин, държал насила сляпа жена в изоставен хотел в Гърция
Направили Орешник с немски и японски металообработващи системи
27/12/2024, Петък 19:40
0
Южна Корея в политически хаос: Парламентът отстрани и действащия президент Хан Дък-су
27/12/2024, Петък 19:20
0
Какво се случва с петролния разлив в Черно море?
27/12/2024, Петък 19:00
2
Руски съд глоби TikTok с 3 милиона рубли
27/12/2024, Петък 18:40
1
Учените с интересно откритие за синеоките
27/12/2024, Петък 18:20
0
Турция неутрализира 14 терористи
27/12/2024, Петък 18:00
0
„Гостенка” упои мъж и задигна над 20 000 лв. от жилището му
27/12/2024, Петък 17:40
0
Майк Тайсън изпаднал в депресия след загубата от ютубъра-боксьор
27/12/2024, Петък 17:20
0
Експерти предупреждават: Зад волана няма безопасно количество алкохол
27/12/2024, Петък 17:00
0
Високите цени и политиката погубват сладкарницата на Линда Петкова
27/12/2024, Петък 16:45
5
Арестуваха българин, държал насила сляпа жена в изоставен хотел в Гърция
27/12/2024, Петък 16:24
0
Днес се навършват 80 години от смъртта на Петър Дънов
27/12/2024, Петък 16:00
5
Състоянието на ЖП транспорта у нас е достатъчно красноречив за капацитете на хората занимаващи се с него и дали изобщо трябва да им се вярва. А истината е " "България има изключителния късмет да се намира на много важен транспортен коридор с огромен товаропоток, но не оценява този солиден актив, а напротив, в последните 10-15 години буквално го обезсмисли". Само посоченият срок е много кратък, защото изкривяванията, единствено на база субективен интерес, далече от държавния, е от доста по-далечни времена. Цялата ни национална политика и схема бе и е объркана. И се вижда, че има хора, които продължават усилено да пречат. Те трябва да бъдат спрени. А това без премахване на корупцията в държавата не може да стане. Защото движещата сила в държавата е алчността. И става все по-лошо. Ако не ни бяха натиснали от Европа и Тракия нямаше още да я има за да може първа да тръгне Хемус. И куп още недомислици, които ни доведоха до това окаяно положение.