Новата гара в Карнобат е вече „гостоприемна“ колкото старата
Обновената гара на Карнобат бе открита помпозно през април 2021 година. И в началото всичко при нея бе ново – дори чакалнята бе отоплена с мощни климатици. Година и половина по-късно обстановката постепенно се завръща към обичайния режим на работа, познат от старата гара. Първо пострада отоплението. Ако миналата зима бе удоволствие да сменяш влак в Карнобат, защото гарата бе топла и приветлива, тази климатиците вече не работят и чакалнята е замръзнала от студ. Има моменти, когато е малко по-топло отвън, отколкото вътре.
Ръководството на гарата е оформило едно от малките помещения като „топла чакалня“ и го е обозначило с една изписана набързо на хартия бележка, която не всеки успява да забележи от първия път. Там наистина е отоплено, но затова пък няма нито една пека, няма дори и обикновен стол. Лампи в нея не светят. Ако пътуващият е възрастен човек с болни крака, трябва да избира да седне насред студа и на светло или да стои прав на топло и тъмно.
Топлата чакалня се е оформила и като свърталище на мишка. Гризачът обикновено се крие под подовия климатик, намиращ се точно до вратата на отопленото помещение. Когато усети, че вътре е безопасно, се шмугва да се сгрее и обикновено стряска пътниците, решили да влязат на топло.
В просторната студена чакалня има два монитора, на които трябваше да се показва в реално време разписанието със съответните закъснения, ако има такива. В първите месеци тези монитори излъчваха само компютърно генерирани изображения, нямащи нищо общо с разписанието. След това бяха изключени. Не работят и в момента. Служителките на гарата обясниха, че техниците така и не успели да ги свържат към системата на БДЖ, затова ги спрели, за да не горят ток. В момента разписанието също е като едно време при старата гара Карнобат – на добре познатите табла, с пластмасови букви и цифри, някои от които лепнати с тиксо.
Единствено изключение са асансьорите. Те все още работят и помагат на трудноподвижните пътници да слязат в подлеза, който е единственият възможен път към пероните и коловозите.
Карнобат е една от оживените български гари, заради многобройните връзки, които могат да се правят там с влаковете пътуващи за Бургас, Варна и София през Карлово или през Пловдив.
- Не можаха ли да построят гарата до града ?
- То и ние така искахме. Ама инженерите казаха, че трябвало да бъде до релсите.
"Градчето" в случая няма нищо общо с това, каква и колко голяма трябва да му е гарата!
Тази гара е възлова, разпределителна така да се каже, там се срещат северната и южна линия, обслужващи Черноморието!
Понякога такива възлови гари се намират и около , близо до невзрачни селца или градчета, като Дъбово, например, като Провадия, като Септември и мога да ти изброявам до утре !
На "же-пе-то" и супер сграда да му направят, те ще я засерат за два месеца....!
Ако погледнем който и да е влак отвътре, веднага ще разберем каква е разликата между стар вагон и мръсен вагон !
DORI E PREKALENO GOLIAMA.
Освен купчинките сутринта в кенефа, друго не сте!
Тръгнали да хейтят, а в същото време ги мързи да си избиршат насраните задници, пфф
Айде Фостата