Иоаникий си тръгва дълбоко разочарован от лицемерни свещеници и непочтени съветници
Сливенският митрополит Иоаникий e подал молба за оттегляне от поста, който заема вече 41 години не защото има сериозен здравословен проблем или се чувства немощен в своите преклонни 82 години, а защото е дълбоко разочарован отслучващото се около него. Флагман разговаря с двама отци, които през годините са били най-близо до митрополита, считан за свята личност приживе поради своята пословична скромност и зачитане на църковния канон в неговите най-тънки детайли.
Единият е отец Силвестър Янакиев, бивш духовен надзорник на Сливенската епархия, инакомислещ свещеник, низвергнат преди две години заради несъгласието му с болшинството в Епархийския съвет. Другият е игуменът на поморийския манастир отец Йеротей, викарий на Иоаникий, настоящ негов най-близък поддръжник и най-вероятен негов наследник, ако бъде приета оставката и се премине към процедура по избор на следващ владика.
Сливенският митрополит Иоаникий подаде молба за оттегляне
Отец Силвестър възприема Иоаникий за свой духовен баща и говори за него с огромно уважение, но изнесе пред Флагман потресаващи твърдения за корупция в особено големи размери..
„Още преди 5-6 години, често в разговори с Негово Високопреосвещенство, усещах, той се чувста предаден от хората, на които би трябвало да има най-голямо доверие. Смятам, че вече не може да понася обстановката. Ще започна с това, че е в добро здравословно състояние. Да, с остеопороза, има проблеми с два прешлена по гръбначния стълб, но слава Богу не е смъртоносно. В много добро психично състояние е, умът му е бръснач, помни неща, които дори аз забравям", започва разговора с Флагман Силвестър Янакиев.
Отец Янакиев е председател на Църкавното настоятелство на сливенската църква "Св.София".
Конкретният повод за разочарование е порочна сделка, за която най-близките му съветници опитали да го използват едва ли не като за бездушен и безмисловен печат и подпис..
Сливенската митрополия се ръководи от Епархийски съвет с петима членове – двама духовници, двама миряни и от митрополита, който е председател. Този орган взема решения, които владиката изпълнява чрез заповеди, подпечатване и разписване в съответните административни документи. Практиката е светското крило на Епархийския съвет да има по-големи правомощия по дела от финансово-административен характер, а думата на владиката да тежи при решаване на чисто църковни въпроси.
Според Силвестър имало решение за даване на 40 % комисиона на юридическа кантора, която да осигури документи и помогне за възстановяването на земите на Сливенската митрополия върху 300 хил.дка гори, от които 200 хил.дка в Странджа, а 100 хил.дка около морето. Част от тях на първа линия.
„Владиката беше заблуждаван близо 10 години от Епархийския съвет. При условие, че нормалната комисиона за придобиване на имот е 3-4 %, те са го подвеждали системно, че 40 % е нормално ниво, а той е вярвал, защото е доверчив човек.“, смята отец Силвестър.
Проблемната сделка, заради която Светият старец иска да се оттегли, касаела 10 хил.дка възстановени вече земи в район, обхващащ парк „Росенец“, рибарското селище Ченгене скеле и около село Маринка. По схемата 40% от придобитата земя като комисиона на помагача, съветниците на Иоаникий са се опитали да му подадат готов договор за подписване и подпечатване. Той трябвало да парафира прехвърлянето на 4 хил.дка на фирмите, „помогнали“ за възстановяването. Според твърденията на отец Силвестър подялбата е смущаваща – на комисионерите се полагал голям парцел от 2400 дка срещу Рибарското селище, както и още един голям парцел от 1600 дка в непосредствена близост. Общата им цена била над 100 млн.лева. В същото време за църквата оставали едва 6 хил.дка към вътрешността в посока с.Маринка – треви, храсти и пасища със стократно по-ниска цена.
„Тогава се намесихме аз и родният ми брат, отец Евгений, подадохме сигнал в ГДБОП и прокуратурата, това стана в началото на 2020 г. Предупредихме владиката да не подписва конкретно договора за тези 10 хиляди декара. Смятам, че той е осъзнал, че е използван, приел го е много тежко и е взел това кайно решение за себе си", заключи отец Силвестър.
Той посочи, че имало започнала идентична сделка за друга подобна скъпа земя – между Царево и Лозенец.
Викарият на Иоаникий отец Йеротей обаче има друга гледна точка за случилото се и вярва, че Светият синод няма да приеме оставката на Иоаникий, така както връща на няколк пъти молбата за оттеглянето на дядо Йосиф Втори - Американски, Канадски и Астралийски митрополит..
"Дядо Иоаникий преживява огромно разочарование от свещеници, които не искат да служат Света литургия заедно, злословят. Той иска да се оттегли и да се отдаде на молитви. Молим го - аз, роднините му, шофьорът му, да не се оттегля, защото той не е допуснал никаква грешка и не заслужава това, но той ни отговаря да не се месим ние в Божиите дела. Това е една сага, която почна преди 16 години и не вижам края й", казва Йеротей. Игуменът на поморийския манастир също бил разочарован от лицемерието на някои свещеници. Изказа съжаление, че Силвестър и брат му Евгений отказвали да служат съвместно с другите отци.
По отношение на земите игуменът смята, че е утопично да мисли за възстановяване. Даде пример с 2 хил.декара на манастира "Св.Георги", които съществуват до 1906 г., когато са одържавени още по време на царска България, впоследствие с част от тях са оземлени безимотни бежанци, държавата е продължила и в следващия обществен строй да ги ползва като горски фонд, пасища и др. Да се мисли в днешно време за възстановяването им при условие, че дори не могат да се идентифицират точни граници, е безпочвена надежда.
"Това се отнася и за земите на Росенец и Ченгене скеле, имаме възстановени 9 хил.декара от общо 30 хиляди, но нямаме въвод, те са пкрай морето и горски фонд, но злоупотреба няма.", казва Йеротей, като се надява митрополит Иоаникий да си остане на поста.
Междувременно се разбра, се Иоаникий е упълномощил още преди два месеца Йеротей да го представлява в Епархийския съвет като председател в качеството му на свой заместник и викарий.
Кои са фаворитите за наследник на владиката и лобитата в Епархията!
Как комунягите са ПРИВАТИЗИРАЛИ църквата, първо в Русия, а след това и в България, може да научите тук: https://www.youtube.com/watch?v=Zfz4Zd6jXcg&t=2s&ab_channel=EnchoB_
Мисленето не ви се отдава всичкото ви е цитати от редактираната няколко пъти по църковни събори книжка която навирате като "истината". Житие и страдания на Ичко от Назарет. Айде като много ги разбирате искам да ми отговорите на следните въпроси:
Ако баща ми е Бог то значи и аз съм Бог :)
И след като Бог ми е баща за какво ми е храм или свещеник за да общувам с него? За какво ми е посредник за да общувам с баща си? Все едно ако искаш да общувап с баща си да го правиш само чрез адвокат в негови офис. Айде чакам отговори мерси предварително "право"верни
Три поста написа докато ИЗПЛЮЕШ камъчето под езика си, че не си Православен.
Бъди си богомил или индус, кришнар или юдаист. Поднасяй цвета на Боян Магесника заедно с братята си зидари.
Пълна свобода на избор имаш.
Ама след като си вън от Църквата, защо се вглеждаш в нея ?
Защо се опитваш да я съдиш ?
Искаш да покажеш духовното си превъзходство ли ?
Искаш нас при вас ли ?
Е няма как да стане !
Хайде върви си по пътя !
И остави душата на бедният Отец Ромил при нашият Господ Бог да почива в мир !
Значи може всеки свещеник да се обеси; неговите събратя да приемат, че е бил обладан от бесове и следователно НЕ той е сложил сам края на живота си, а БЕСОВЕТЕ и следователно той не се е самоубил, а бил убит от БЕСОВЕТЕ и може да бъде опят от събратята си. А другите, нормалните хора, които се самоубиват? За тях защо църквата не смята, че са били обладани?
Ето го двойния аршин.
Ето защо ще си останем богомили.
Защото при това лицемерие и двоен аршин хората са отвратени от положението да имат посредници в общуването с Бог.
Бегло познавах Отец Ромил. Впечатлението ми бе за деен, слънчев, вярващ човек.
Да опееш самоубиец е тежък грях.
Смяташ ли, че толкова духовници биха си лепнали непростим, смъртен грях на душата си ако не вярваха, че не е точно така, както ни го описват ?
Без свидетели.
Бесовете не спят. А ако е имало бесовско нападение и обладаване ?
Ще си зачертнат службата и вечният живот духовниците ни, за да "пробутват" свой, все едно може да прекараш с връзки човек пред Бог ?
"Наши' И "ваши" е напълно безсмислено когато съдника е Той !
Повече вяра в нещата, за които не ни е съдено да познаваме с ума си !
Старецът явно се е стреснал да не го вкарат в затвора на стари години. Явно разследването за Росенец е в много напреднал стадий. Мачкай Рашков! Старецът явно наистина е добър християнин и може да разкаже това онова. От години се знае, че около църквата витаят много мутренски групировки. Само дето те правят солови акции, а обслужват властта. Има един митрополит, който беше с ролекс още преди 10-15 години и караше някакви хибриди... Абе мътна и кървава е тя. Да не забравяме и варненския Владика Кирил как почина...
Отвратен съм от лицемерието и двойния аршин на църквата и най-вече в случая на Сливенската митрополия:
Самоубийци не погребват с опяване, а Ромил го погребаха.
Защо? Защото църквата като някаква наддържавна организация решила, че не се е самоубил, а бил убит. Естествено и защото беше любимец на митрополита.
Това ако не е лицемерие и двоен аршин какво е?
Като ще е едно, нека да е за всички. Иначе излиза, че във вярата има "наши" и "ваши".
ми стани и ти поп бе ....отворен.....
и ти да караш готини коли и да не си декларираш доходите.....
каквото прави дясната ръка,лявата да не знае......мхмм.....
Какво точно теб самият те бърка затова как бе изпратен айтоският свещеник ?
На сливенските братя свещеници само земи по морето им в главата и във фейсбука.
Отец Ромил от Айтос, Бог да го прости, се обеси, самоуби се. Винаги църквата е отказвала да погребва самоубийци, но при случая с Ромил не било самоубийство, а убийство. И затова си го погребаха в бял ковчег с опяване от много свещеници.
Църквата решава, че Ромил не се е самоубил и го погребва както трябва.
Ако е обаче някой клет човек - не, самоубийци не погребват.
Изгонихте младите от храмовете, лицемери...