Организаторите на „Burgas ROCK & MORE“ прехвърлиха горещия картоф на изпълнителите - не участвали активно в рекламата
Опитахме се да направим всички щастливи, но не ни се получи, каза пред Флагман.бг Симона Джендова от екипа на Rock&Events, които организираха "Burgas Rock & More". Тя прехвърли горещия картоф към участниците, които според нея и екипа й не са се включили достатъчно активно в разгласяването на събитието. „Очаквахме подкрепа и от самите изпълнители, защото тук процесът е двустранен. От всички 17 участници на фестивала имаше трима, които комуникираха събитието повече от веднъж. Никой не иска да свири пред малко публика, но организацията е двустранен процес. Нямаше ангажираност от страна на самите изпълнители“, отсече ивент мениджърката.
Музикантите, бойкотирали „Burgas ROCK & MORE“, лаконични: Организаторите са некоректни!
„Целият фестивал си беше голямо предизвикателство, особено в условията на отпадащи заради кризата с коронавируса мероприятия. Опитахме се да направим нещо мащабно в кратък срок. Интересът обаче не беше достатъчно голям. Реалната организация започнахме малко преди да обявим събитието, но идея имахме от доста време. Искахме след карантинния период да направим български фестивал с български изпълнители за публиката и това беше в отговор на затишието във фестивалния живот в страната. Решихме окончателно в края на май месец и беше предизвикателство, защото срокът беше кратък – едно такова събитие в условия на криза, тъй като масово компаниите свиват бюджета за реклама. Затова имаше и толкова много групи – ако всяка има по 50 – 100 верни фенове, които да я подкрепят, смятахме, че ще съберем достатъчно публика“, каза Джендова.
В крайна сметка публиката на фестивала е била около 800 души за трите дни.
„Направихме три различни жанра, за да обхванем максимално аудитория. Имахме партньори, но не и генерален спонсор, който поема голяма част от разходите. Със спонсори покрихме около 5% от разходите. Направихме максималното като реклама и се фокусирахме в социалните мрежи като комуникационен канал. Рекламните бюджети са ограничени, разчитахме да се даде гласност и от изпълнителите. В Бургас имаше билбордове, фокусирахме се локално, имаше и онлайн реклама“, заяви Симона Джендова.
На въпроса защо в последния момент се отказаха трима от участниците във фестивала, тя обясни, че очакванията на всички не са се оправдали. „Случи се това, че почти всички изпълнители искаха 100% предплащане, което невинаги може да стане. Разчитахме и на посещаемост на билетна каса, тъй като практиката показа, че голяма част от хората си вземат билети на място. Очаквахме на място да генерираме оборот, което не се случи“, каза още тя.
Симона Джендова отрече да има изпълнители, дори и от предишни събития, които са излезли на сцената в събитие, което организират Rock&Events, а след това не са си получили хонорарите, както някои музиканти твърдят.
За настоящия фестивал тя съобщи, че голямата част от участниците са получили хонорарите си към момента. „С другите имаме договорка и в момента, в който ни освободят парите от билетопродавачите, ще си оправим взаимоотношенията. На нас този фестивал ни струваше много повече, отколкото изкарахме. Приходите спрямо разходите са може би 1/3“, каза Джендова.
Мястото, по нейните думи, го сменили заради по-комуникативната локация в Зоната за обществен достъп на Морска гара. „Чисто логистично беше по-удобно, но и заради ветровитото време. Предупредиха ни, че има опасност от приливи и силен вятър на плажа. Освен това Морска гара се очертава като фестивалната дестинация на Бургас“, каза още Симона Джендова.
Вече е публикувана процедурата на страницата във Фейсбук, по която разочарованите фенове могат да получат парите си за третия ден от фестивала, 30.08., когато две групи отказаха да забият на сцената на рок феста, връщането ще стане чрез билетопродавачите.
Едно време през 90те когато се правеха бирени фестове няма къде пиле да си пусне акито от въздуха и да не падне на някоя рокерска глава. А рок ринговете в зала Младост преди години помните ли? А Сигнал в Зала Изгрев? А Щурците в зала Младост? Пукаха се по шевовете... Тия на открито не могат да съберат хора колкото пикаеха в тоалетните на зала Младост по време на концерта на Щурците навремето
Имах гост от София, с когото решихме да се разходим до пристанището. От морската градина нито се виждаше, нито се чуваше нещо необичайно. Видяхме някакви светлини зад новата сграда и чухме песен на Стефан Вълдобрев. Помислихме, че някое заведение е пуснало запис. Чак когато се приближихме видяхме, че има сцена, няколко шатри и група хора.
Отпред имаше ограда, бариера, охранители и никакво движение. Помислихме, че има концерт на Стефан Вълдобрев и съжалих, че е нямало как да разбера, че да си купя билети по-рано.
Надявам се тази как да не използва думите "интернет реклама" за едно събитие във фейса и една кофти таргетирана платена реклама, защото ще трябва да си скъса дипломата. Ако изобщо има такава.
Помня как Spirit of Burgas беше провален от някакви софийски фирмички, които се бяха взели за организатори. Не знам защо и по какъв критерий им дават поле на изява тук
Това верно ли е? Че аз ако изкарам кухарката на Александровска и ще имам повече публика. Както не са платили преди концерта, така нямаше да платят и след това. С толкова малко продадени билети нямаше да имат достатъчно пари за да се разплатят с музикантите. Добре че някои са опитни и са ги разбрали що за стока са