Обсъждат наложителни промени в пътното строителство на международна конференция в Несебър
Ключови думи:
проф.д.ик.н. инж.Николай Михайлов, XI Национална конеренция по транспортна инфраструктура с международно участие, катедра Пътища и транспортни съоръжения, УАСГ
Учени, експерти и представителите на изпълнителната и законодателната власт обсъждат втори ден в Несебър прилагането наложителни мерки за превръщането на родните пътища в по-безопасни за всички пътуващи. Форумът се организира от Катедра „Пътища и транспортни съоръжение” към УАСГ и Института по транспортно строителство и инфраструктура.Сред над 350-те участници са мениджърските екипи на водещи строителни фирми, представители на научните среди, браншовите организации и държавата, както и на международни асоциации.
В Несебър са съветникът на премиера Бойко Борисов Малина Крумова, шефът на АПИ инж.Светослав Глосов, изп.директор на Камарата на строителите в България инж.Мирослав Мазнев, д-р Николай Иванов, председател на УС на ББАПБ, Северио Палчети – председател на националните комитети на Световната пътна асоциация, инж.Павол Ковачик – президент на Асоциацията на строителните предприемачи в Словакия и други.
Домакин на събитието е проф.д.ик.н. инж.Николай Михайлов, ръководител на катедра „Пътища и транспортни съоръжения”към УАСГ и собственик на една от най-големите български фирми – „Трейс груп холд” АД.
„Ние, организаторите и участниците в конференцията през годините, сме инициатори и двигатели на събития, които промениха дневния ред в инфраструктурното строителство. Преди няколко години на този форум, в открит диалог между представители на науката и бизнеса, изпълнителната и местната власт стартирахме създаването на правила и норми в проектирането на транспортната инфраструктура. Тогава дадох и пример: пътищата в България са проектирани при норма на валежи от 100 литра на кв.м/годишно, а през последните години падат между 1000 и 1500 литра на кв.м., което даде знак, че трябва да решим проблема с отводняването. Преди 15-20 години автомобилният парк имаше едни технически характеристики, но сега теглото, скоростта и динамиката на автомобилите се увеличиха значително. От друга страна пътят по отношение на норми на проектиране остана в старите норми. Ние трябва да адаптираме съвременната нормативна уредба към развитието на автомобилния парк, който в следващите 10 години ще претърпи още по-сериозна промяна”, подчерта в приветствената си реч проф.Николай Михайлов.
Той отбеляза, че трябва да се създадат нормативни документи и внимателно да се работи върху заданията на поръчките.
„Библията на един добър път е заданието, което поставя началото на процеса на реализирането, минава се през всички етапи на цикъла – от идеята до изграждането. Добре изготвяното задание ограничава възможността за каквито и да е грешки и дава основание на възложителя да изисква, а строителят да изгражда при ясни норми”, допълни още проф.Михайлов.
На конференцията в двата дни ще бъдат разгледани общо 35 доклада, а основният акцент е пътната безопасност. В тази връзка бяха презентирани най-големите иновации в сектора, сред тях и приложението АРСА, което анализира конфликтите в движението на натоварени отсечки и дава конкретни решения.
„Радвам се, че форумът акцентира именно върху тази тема. Когато разсъждаваме за транспортната инфраструктура, ние трябва да акцентираме върху иновациите, новите технологии, да ги внедряваме и въвеждаме. Трябва да направим пътищата безопасни, да имаме такава система, която да гарантира, че няма да се стигне до неприятни последици. За да постигнем тези цели трябва да мислим интрегрирано – не само върху транспортната инфраструктура, а по отношение на системите за контрол”, каза от своя страна Малина Крумова, съветник към политическия кабинет на премиера Бойко Борисов.
„Нашата цел е да прилагат интелигентни решения, защото сме на прага на нова епоха – модернизирането на пътищата и въвеждането на нов модел, който ще ни позволи да имаме много повече средства за пътища. От 1 януари ще се въведе електронната система за колите, а малко по-късно и за автомобилите над 3,5 тона. Това е много по-справедлива система за таксуване. За разлика от винетните такси средствата от тол системата ще се използват и за ново строителство”, заяви председателят на УС на АПИ инж.Светослав Глосов.
Той съобщи интересните данни – държавните пътища в страната са над 20 хил.км., от тях 20 % са отлични, 27 % са в добро състояние, а всички останали са на задоволително и лошо ниво.
„В най-лошо състояние е третокласната мрежа, близо 8 хил.км се нуждаят от ремонт. Със средствата от тол системата смятам, че ще имаме средства да ги ремонтираме. Ще мислим и за стратегически проекти като тунелите под Шипка и Петрохан, както и изграждането на АМ Черно море. За част от тях ще търсим добро за държавата публично-частно партньорство. Нашият екип работи за тези проекти, искаме да направим пътната мрежа удобна и безопасна.”, подчерта шефът на АПИ.
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ ЗА РЕШЕНИЯТА ОТ ФОРУМА В НЕСЕБЪР
2
Коментара по темата
2.
Не е истина
13.10.2018 00:40:37
"Домакин на събитието е проф.д.ик.н. инж.Николай Михайлов, ръководител на катедра „Пътища и транспортни съоръжения”към УАСГ и собственик на една от най-големите български фирми – „Трейс груп холд” АД."
Само да припомня, че това е фирмата строила пътя при Своге
Само да припомня, че това е фирмата строила пътя при Своге
1.
Факт
12.10.2018 11:04:40
Тези всички мушмуроци са лапачи на държавни поръчки! Нищо повече от разпределяне на баницата