Вижте подлата схема, с която ни цакат в хранителните магазини
„Хората основателно реагират, когато на щендера се посочва една цена, а на касовия апарат се отчита по-висока. Редки се случаите, в които е обратното. Това показва, че търговецът недобросъвестно се опитва да реализира печалба”, коментира Маргаритов. Той обясни, че такива случаи икономическите оператори опитват да оправдаят с пропуск при отразяване корекциите на цените във фискалната памет на касовите апарати при провеждането на кампании и промоции, но това не може да бъде извинение.
Друга група оплаквания са свързани с продажбата на хранителни стоки с изтекъл срок на годност, което е нарушение. „Допустимо е с изтичащ срок на годност продукти да бъдат дарявани от търговците, като върху тези сделки не се начислява ДДС”, уточни Маргаритов. Той припомни, че това е възможно в резултат от инициатива на омбудсмана Мая Манолова. „Става въпрос за случаите, в които храната е в срок на годност, но търговецът прецени, че има количества, които не могат да бъдат продадени в оставащия период, и би могъл да дари една част от тях, за да намерят правилно своята реализация”, добави председателят на КЗП.
Нехранителни стоки с изтичащ срок на годност биха могли да бъдат продавани, стига да не представляват опасност за здравето на потребителите. Задължително е обаче те да бъдат поставени на специално обособени в търговските обекти отделни места и причината за това да е ясна.
Маргаритов разясни още, че при продажбата на нехранителни стоки заблуждаващи практики с цените има най-често при промоционални кампании. Той даде пример с оферта за намаление на телевизори, при която клиентите са били заблуждавани, че отстъпката важи за всички размери телевизори от даден модел, докато на практика е прилагана само за най-малкия. „Потребители подадоха сигнал, разочаровани от обстоятелството, че това никъде не е посочено, а всъщност се анонсира доста сериозно намаление от порядъка на 20-30%”, каза Маргаритов.
Председателят на КЗП посочи и друг случай, при който онлайн търговец е обещал по-дълъг гаранционен период на стоката. Не е обяснил, обаче, че за да се възползва от него, клиентът трябва да регистрира покупката в определен сайт.
„Важното е тези случаи на нелоялни практики да бъдат улавяни възможно най-рано при провеждането на подобни кампании, за да се сведе до минимум рискът да бъдат засегнати неограничен брой потребители”, подчерта Маргаритов.
2
Коментара по темата
2.
Специалистът
06.05.2018 18:31:45
А кога някой ще ни покаже " ПОДЛАТА СХЕМА" по която на прецакват при ;
нотариус БИСЕР ДЕМИРЕВ 324 Айтос
В Община Айтос ,когато се интересуваш къде са строителните документи на къщата (ул. МОСКВА 18)
В Прокуратурата когато подадеш сигнал за ИМОТНА ИЗМАМА С НАСЛЕДСТВЕН ИМОТ ,станала изцяло с ФАЛШИВИ ДОКУМЕНТИ при БИСЕР ДЕМИРЕВ 324
В РС-Айтос ,когато се интересуваш за съдебната делба на НАСЛЕДСТВЕНИЯТ ИМОТ ( на ул. МОСКВА 18)
И така нататък .....
нотариус БИСЕР ДЕМИРЕВ 324 Айтос
В Община Айтос ,когато се интересуваш къде са строителните документи на къщата (ул. МОСКВА 18)
В Прокуратурата когато подадеш сигнал за ИМОТНА ИЗМАМА С НАСЛЕДСТВЕН ИМОТ ,станала изцяло с ФАЛШИВИ ДОКУМЕНТИ при БИСЕР ДЕМИРЕВ 324
В РС-Айтос ,когато се интересуваш за съдебната делба на НАСЛЕДСТВЕНИЯТ ИМОТ ( на ул. МОСКВА 18)
И така нататък .....
1.
Тъпацииииииииии
06.05.2018 18:15:55
И кво като видим подплата схема,никой нищо не прави,бля бля само