Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Дали да спрем "Фрапорт" за концесията на летище "София"? Ще гарантираме равен достъп на всички участници

Ивайло Московски е категоричен, че трябва да се намери вътрешен ресурс в системата на транспорта, за да се покрият дълговете на БДЖ
Ключови думи: Ивайло Московски, Бургас, Летище София
Новият-стар транспортен министър Ивайло Московски днес бе в Бургас, за да открие официално една от мащабните инвестиции в пристанищната дейност - тази на БМФ Порт Бургас(ВИЖТЕ ТУК) След церемонията Московски разговаря с репортер на Флагман по актуалните теми в сектора - концесията на летище София, бъдещите дейности в бургаския порт и съставянето на екипа си в условията на коалиционното споразумение. 

-Г-н Московски, съобщихте, че в Пристанище Бургас ще се инвестират 30 млн.лв., но бихте ли пояснили какво ще се направи с тези средства?

-Инвестицията е от страна на ДП „ Пристанищна инфраструктура”. По Закон те са длъжни да поддържат акваторията в залива, налага се да се извършва удълбочаване, което да бъде в полза на всички оператори. Това вложение, плюс Конгресния център, е на обща стойност 30 млн.лева.

-Какво се случва с концесията на летище „София”?

-Ще стартираме отново процедурата. Изключително нелогично ми се струва това, което направи служебният кабинет. Нашият основен приоритет е концесионната политика – абсолютно нормален икономически инструмент, използван в цял свят. Това е начинът, по който се съвместяват интересите  на държавата и на частните оператори. А индустрията е нещото, което може да даде икономически растеж, както и високата добавена стойност. Длъжни сме да подкрепяме тези инициативи. За летище „София” основно имахме две цели. Първата бе да намерим вътрешен ресурс за системата на транспорта и да покрием дълговете в БДЖ, тъй като заемите, които са теглени от тези, които спряха концесията. Не забравяйте, че същите те, правителствата на БСП, оставиха БДЖ с 800 млн.лева дългове. Те не са държавно гарантиране и нямаме моралното основание да вземем от данъците на хората, за да ги платим. На второ място – частните оператори на летищата, ако вземете за пример Варна или Бургас, се справят много по-добре от държавата. 

-Ще потърсите ли процедури, за да ограничите от участие „Фрапорт” в концесията, за да не се окажат стопани на трите най-големи български летища?

-Има си закони, има си принципи за конкуренция. Всичко ще бъде прозрачно и ще гарантираме равен достъп на всички участници.

-Готов ли е екипът, с който ще работите, както и ръководителите на агенции?

-Още седмица и ще бъде окончателно готов.

-Да очакваме ли бившият бургаски депутат Иван Вълков в екипа ви –  като зам.-министър или директор на агенция, защото засега, той изглежда неглижиран?

-Да, аз бих работил с Иван Вълков. Той беше един от най-активните членове в транспортната комисия в парламента. Оказвал ми е изключително голяма помощ, съвместно сме работили, но все още не съм преценил къде бих могъл да използвам неговите качества. Моето мнение е, че е нормално да намери място в екипа ми.
11
Коментара по темата
11.
Калин
12.05.2017 11:20:42
Не е важно толкова на кога а да се даде на концесия това летище за да се спре източването на държавното летище!
10.
До 1
12.05.2017 10:12:48
Шуробаджинащина в частна фирма? Едва ли. Но не се оплаквахте от шуробаджинащината, когато беше държавно летището, защото аз много добре помня какво беше преди това и ако сте работили там тогава няма как да отречете. Нормално е концесионера да дава на нископлатената работна ръка по-малко пари, защото е нископлатена! Квалифицираната обаче взима добри пари, защото е квалифицирана! Както се казва кой за каквото е учил. Ако си учил за зидар, няма как да очакваш да взимаш пари като за архитект. Но реално, когато беше държавно така беше, което си е чист комунизъм.

А за флагман изобщо не искам да коментирам колко поръчкова изглежда статията. Интересно ми е турците колко пари са ви платили, за да ги защитавате и да прокарвате протурската, проердогановата и прототалитарната си пропаганда?
9.
Дернев
12.05.2017 09:38:13
"концесионната политика – абсолютно нормален икономически инструмент, използван в цял свят." Така е, но в нормални държави. Ако сравните резултатите от концесиите тами и тук, ще лъсне нашата ненормалност.
" ... частните оператори на летищата,.... се справят много по-добре от държавата." Но за това не е виновна държавата, а безнаказаността на чиновника, който я представлява, като се почне още от концесионирането тип БГ, последващ контрол и т.н. И явно ще продължава в този дух,щом се оказа,че този министър е несменяем, а резултати никакви, освен послушание. Това което става в транспорта е неизгодно и губещо за всички.
8.
Hristo
12.05.2017 07:01:29
Направете разследване за фиктивните конкурси в НАП Бургас. Всички са рода вътре ,конфликт на интереси!
7.
До 1 и 6
11.05.2017 23:57:41
Точно пък шурелъка беше преди да дойдат от Варна мога да ви кажа! Имаше си карго, бяха си едни и същи, имаше си бонуси, имаше си "Стаматка" имаше си кражби от всякъде и когато предприятието се разви и попадна в частни ръце, хората си взеха нещата както трябва и си работят бизнеса а тези дето бяха свикнали да взимат редовна заплата+бонуси+кражби+карго(абе бащинийка) започна да не им харесва! По три поколения хора се уредиха да работят и други не се допускаха точно преди, сега ако имаш качества......отиди кандидатствай и ще те вземат!
Ама вие сте поредните наредени мързеливи мишки!
6.
do 1
11.05.2017 22:13:53
Наистина - пълни боклуци, но всяко начало си има и край!
5.
Софиянци
11.05.2017 20:51:09
Друго си е на държавна работа - опъват по 2 хилки в "летище софия" и по цял ден си драпат макарите. На софиянци лошо ще им стане като ги вземат фрапорт. Ще разберат истинското значение на думата работа!
4.
Samo TIM
11.05.2017 20:49:18
Tim forever - целият транспорт и транспортна инфраструктура харизано на ТИМ
3.
Платени псевдожурналя
11.05.2017 20:07:29
Флегман платени писачи! Ща пишете платени глупости за Бургасмед?! И Бургасмед и Лайфхоспитал са еднакви боклуци-крадат та се насират да точат здравната каса! Да ги скъсат от проверки институциите! На гърба ни пари правят от нищото!
2.
5678
11.05.2017 20:01:17
Dolni cigani
1.
мошеници
11.05.2017 19:48:03
Питайте някой от летище Бургас.Намалиха заплати, премахнаха придобивки, прогониха хорицата и създодоха невъзможна шуробаджанашка обстановка за работа. БОКЛУЦИ!
  Добави Коментар
Майката на Атижа прогони Петър Родителката на брадърката нахока бившия съквартирант на щерка си 61-годишна жена роди първото си бебе Майката и бебчето са в общо стабилно състояние, хубавата вест идва от Скопие, РСМ 
"Увеличете помощта за Украйна" Зове Рюте Meteo Balkans: Снежна виелица блокира половин България, метър сняг ще натрупа до часове Около обяд в петък от запад на изток облачността да се увеличава и в Западна и Северозападна България ще започнат нови валежи
"Казармата е загуба на време" Твърди известният актьор Станимир Гъмов БАБХ: Има фалшив зехтин по българските магазини Към този момент гръцките компетентни власти не са отбелязали България като страна, която е канал за разпространение на фалшив зехтин
Най-честите езикови бариери в комуникацията между пациенти и медицински персонал бяха дискутирани в Бургаския държавен университет Проектът се осъществява от Департамента по езиково и подготвително обучение, като главна роля в него заема доц. д-р Милен Тодоров, който е и ръководител на департамента Остана без виза заради секс маратони Бони Блу искаше да организира оргия с абитуриенти, на властите я порязаха
Дружба между ЦСКА и Манчестър Сити "Армейците" с важен гост Плюеха клиенти и пребиха сервитьор, но сега… Тримата арестувани могат да получат до 2 години затвор
Издаде как се е простила с девствеността си Шер с интимна изповед Слънцето вече го няма, чакайте го през януари! Полярната нощ настъпи в Тромсьо, а как ли се чувстват хората там?