Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Вижте най-новата измама в големите хранителни вериги

Ключови думи:
Непрекъснато плащате повече, предимно за стоки на промоция, които се таксуват по-скъпо от обявеното намаление. На касата може да има балтия и за други стоки, които не са на промоция. За това предупреждават от Комисията за защита на потребителите (КЗП), които отчитат бум на жалби от потърпевши клиенти, пише "Марица".

Експертите отчитат, че даже разликата да е една стотинка, клиентът се заблуждава и налита към намалението, което често му излиза по-скъпо. От КЗП дадоха пример точно с бъркане в джоба с една стотинка и със сарказъм коментираха, че на практика това е забогатяване на принципа "Капка по капка вир, а от него язовир".

Наскоро хранителна верига в Пловдив ощетила клиентите си с "вода за уста" и "прясна мая". На касата стоките се таксували на цена с 1 стотинка повече от обявената на етикета на щанда. Водата била с цена 3.99 лв., но маркирана за 4.00 лв. С една стотинка повече е била и маята - вместо 0.39 лв. - 0.40 лв.

При проверката експерти от КЗП са маркирали произволно избрани 19 продукта от три групи стоки, вкл. водата за уста и маята. При прегледа на издадените фискални бонове се установило, че при тези две стоки продължава да има разминаване с 1 стотинка повече в полза на търговеца.

Пред КЗП той се оправдал с фирмата, която поддържа софтуера на обектите. От писменото обяснение, в което се включила и IT фирмата, става ясно, че разликата между обявената и маркираната на каса цена се дължи на разминаване между прилагания софтуер на компютърната система и фискалното устройство.

Софтуерът изчислява сумата на клиентската сметка с пълна точност, след което закръглява получения резултат по математически правила до 2 знака след десетичната точка. Фискалното устройство обаче извършва това закръгляне на всеки ред от клиентската сметка.

Това води, освен до увеличение на обявената стока с 1 стотинка, но понякога може да намали цената със стотинка. От КЗП са категорични, че не е допустимо, заради разминаването между софтуер и касов апарат да страдат клиентите.
1
Коментара по темата
1.
ГРУЙО
08.07.2016 14:47:50
ЯНАК СОФТ
  Добави Коментар
ГДБОП разби организирана престъпна група Четиримата ѝ членове изнудвали за пари в София Надарена кака "омагьоса" нападател на Генк Пам представя себе си като дизайнер, но също така е модел
Предложение предвижда богатите страни да плащат 250 млрд. долара годишно за климата Финансовият въпрос е основната тема на спорове на преговорите на конференцията COP29 Залужни: Започна Третата световна война!      Според него началото ѝ се доказвало от привличане на военна помощ от Китай, Иран и Северна Корея за Русия
Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг В неделя и в понеделник ще е предимно слънчево  Кметът на Минерални бани остава под домашен арест От прокуратурата коментираха, че разследването продължава, като е възможно и повдигането на нови обвинения
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути Тя е била оборудвана с шест бойни глави: всяка от тях оборудвана с шест суббоеприпаса Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли Има нужда от облекчаване на режима по отношение на предоставяните документи
Русия превзе още територия в Източна Украйна Селото е разположено на 12 км северно от Курахово  "Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам" Това сподели холивудска звезда, разказвайки перипетиите си
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово Движението ще бъде ограничено за 3 часа Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024 Надпреварата се провежда за първи път