БМФ Порт Бургас влезе в класацията на Форбс
12 Януари 2016, Вторник, 16:47 ч.
Автор: Флагман.бгДружеството заема 30-та позиция
БМФ Порт Бургас“ ЕАД заслужи място в списъка на най-успешните родни компании, класирани от авторитетното издание „Forbes България”, пише Faragency.bg.Дружеството заема 30-та позиция с брутна печалба от 35 млн. лв. за 2014 г. Източник на данните е ICAP България, която подрежда водещите 300 компании в България според тяхната печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизация. За всяка фирма този показател е изчислен върху основата на индивидуалния финансов отчет на съответната компания. Класацията обхваща само дружества, които са обявили финансовите си отчети за 2014 в Търговския регистър на Агенцията по вписванията или други публични източници. В класацията не са включени представители на финансовия сектор, холдинги, дружества с инвестиционна цел и дружества с държавно участие.
„БМФ Порт Бургас” е концесионер и оператор на Пристанищен терминал „Бургас Запад“ и Пристанищен терминал „Бургас Изток 2“. Компанията е реализирала приходи от продажби през 2014 в размер на 92 млн. лева. Печалбата преди облагането с данъци е 35 млн.лева. Според приложените в анализа показатели възвращаемостта на капитала е 84%. Престижната класация се оглавява от Българска телекомуникационна компания. Веднага след нея се нарежда Ей и ЕС - ЗС „Марица-Изток 1”. Други представители на телекомуникациите като „Мобилтел” и „Теленор” също са в челото на най-печелившите родни компании.Прави впечатление, че БМФ Бургас изпреварва с показателите и трите електроснабдителни компании, които към момента оперират на вътрешния пазар.
През настоящата 2015 г. "БМФ Порт Бургас" ЕАД продължи възходящата тенденция на своите резултати. За единадесетте месеца на годината са обработени над 3900 хил. тона товари, като се отчита ръст на обработените контейнери, насипни и наливни товари. Най-голям относителен дял в общия обем на товарооборота заемат концентратите – около 30%. На следващо място по относителен дял се нареждат зърнените храни – около 20%. Важно значение за обема на товарооборота в пристанище „БМФ Порт Бургас” имат металите, газьола, медните катоди, генерални товари и други. През 2015 г обработените контейнери достигнаха 60 хил. TEU. Очаква се основните финансови показатели на компанията към 31.12.2015г. (приходи, оперативна печалба и финансов резултат) да се задържат на съизмерими нива с предходната година.
През трите години на концесията, извършените от дружеството инвестиции надхвърлят 50 млн. евро, като само за 2015 год. Сумата, инвестирана в Пристанището, е над 15 млн. евро.
В началото на 2015 г. бе пуснато в експлоатация и реално заработи специализираното съоръжение за обработка на втечнени въглеводородни газове /LPG/ с норма на разтоварване от танкери 1500 тона (3000 куб. м)/24 часа. Съоръжението е допълнение на съществуващия Буферен склад за течни товари на "Бургас Изток-2".
Поради засилен интерес от страна на клиенти, бе пуснат бе в експлотация при първия етап на модерен, високотехнологичен силозен комплекс за обработка на зърнени товари, намиращ се в тила на 32-ро корабно място на Пристанищен терминал „Бургас Изток – 2“. Вече функционират първите три силоза. Съоръжението ще се състои от 5 броя силози с общ капацитет 75 000 тона зърно, които в комбинация с модернo жп разтоварище и авторазтоварище предоставят на „БМФ Порт Бургас“ ЕАД възможност за обработка на зърнени товари при спазване на всички приложими европейски норми и директиви. Новият силозен комплекс позволява обработката на зърнени товари на кораби от типа „Панамакс“ със товароносимост до 70 хил. тона.
Започна изграждането на специализиран закрит склад с площ 6000 кв. м за обработка и съхранение на меден концентрат, свързан с модерна механизирана товаро-разтоварна система. Предвижда се съоръжението да бъде въведено в експлоатация през първата половина на 2017 г. Нормата на разтоварване ще бъде 9000 тона/24 часа, а капацитетът на обработка на товари с меден концентрат ще надхвърли 1 000 000 тона годишно. С въвеждането на тази технология и специализираното съоръжение „БМФ Порт Бургас“ ЕАД постига една от своите основни цели – съответствие с екологичните стандарти и европейските изисквания при обработката и съхранение на насипни товари.
Сериозни инвестиции са реализирани и по изпълнението на проекта на Контейнерен терминал. Внедрена е нова Терминална операционна система (ТОС) “NAVIS N4” за администриране и управление на контейнерния трафик на двата пристанищни терминала. N4 е най-новото поколение ТОС на компанията Navis, която е световният пазарен лидер в областта. Navis N4 се използва в момента в някой от най-големите контейнерни пристанища в света.
"Въвеждането на N4 е важен етап по пътя към превръщането ни в контейнерен терминал от 21-ви век, покриващ световните стандарти в индустрията. Заедно с инвестициите в складови площи и машини през последните месеци това е значителна, но не и финална стъпка в нашите планове за модернизация. Новата операционна платформа, предоставена от Navis, отваря широка гама от нови възможности за нас и нашите партньори и ще ни помогне да се превърнем в основна транспортна врата за България, а може би и транспортен хъб за Черноморския регион", каза кап. Ян Новак, директор на АКТ Бургас.
Предприети бяха мащабни дейности и са осъществени сериозни инвестиции в рехабилитацията на съществуващите пристанищни площи на терминал „Бургас Запад“ и „Бургас Изток – 2“. Основната част от складовите полета на терминал „Бургас Запад“ са изцяло рехабилитирани. Положени са нови настилки, съществуващите закрити складове са ремонтирани, модернизирани и снабдени с нова дренажна система.
Към настоящия момент в „БМФ Порт Бургас“ ЕАД работят 840 човека, като дружеството изпълнява стриктно своите ангажименти към персонала. Основен приоритет е постоянното усъвършенстване на професионалните умения на служителите и работниците при създаване на система за повишаване на мотивацията им за квалификация и изпълнение на възложените задачи.
Особено внимание заслужава социалната политика, реализирана от „БМФ Порт Бургас“ ЕАД, която включва: от началото на концесията досега възнагражденията се е увеличила с около 20%, предоставят се ваучери за храна, eжегодни профилактични медицински прегледи на работници и служители, eжегодни обучения за повишаване на културата за превенция на професионалните рискове, периодични обучения за повишаване квалификацията на работници и служители, осигуряване на специализирано работно облекло, лични предпазни средства - работни обувки, предпазна екипировка и др.
Вземайки предвид ролята си като пристанищен оператор, „БМФ Порт Бургас” ЕАД е ангажиран с изпълнението на възложените дейности в екологично и социално отговорен начин и в съответствие с приложимото национално законодателство, законодателството на ЕС, международни конвенции, протоколи и стандарти, например Конвенцията от ЕСПО и съответствието с изискванията на Букурещката конвенция за защита на Черно море от замърсяване.
В категории:
Бизнес
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам"
Лоша новина за пушачите – цигарите поскъпват сериозно
Ако си мислиш, че си играч - стани змийски дояч
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово
Залужни: Започна Третата световна война!
22/11/2024, Петък 20:20
0
Слънчево и студено ще е утре, в планините ще превалява сняг
22/11/2024, Петък 20:00
0
Кметът на Минерални бани остава под домашен арест
22/11/2024, Петък 19:30
1
Ракетата "Орешник" прелетяла до Днипро за 15 минути
22/11/2024, Петък 19:00
4
Важно за шофьорите: Предлагат промени в регистрацията на коли
22/11/2024, Петък 18:40
0
Русия превзе още територия в Източна Украйна
22/11/2024, Петък 18:20
3
"Пия вино от 4 бона и не знам къде се намирам"
22/11/2024, Петък 18:00
3
Авариен ремонт затваря пътя Царево - Резово
22/11/2024, Петък 17:39
1
Над 1000 бегачи ще мерят сили в първия Полумаратон Бургас 2024
22/11/2024, Петък 17:18
1
Бъдещето на автоматизацията в индустриалните работни пространства
22/11/2024, Петък 17:18
0
Модерната суперхрана
22/11/2024, Петък 17:12
1
Затварят два участъка от ул. „Св. Патриарх Евтимий“ в Бургас
22/11/2024, Петък 17:04
0
Не срещу града, а срещу държавата. Впрочем винаги политиката на управляващите още от Татово време, лека му пръст, е била такава.
Иначе отдавна Бс да беше станал "... основна транспортна врата за България, а може би и транспортен хъб за Черноморския регион", И то без това "може би" , а със сигурност. А това, което става сега, е лазене с голяма мъка към мястото където трябваше да бъдем много отдавна. Но със ситуацията в БГ и това е нещо.
Близки връзки
В същата проверка излиза и още един общинар. Директорът на териториалната дирекция в жк "Изгрев" Димитър Кадиев е картотекиран като нуждаещ се ІІІ група на 24 януари 2007 г. и веднага влиза на 10-о място в списъка на чакащите. Не споменава нищо за родителите си, но е посочил, че живее на площ от 36 кв.м - кухня и баня, на ул. "Мара Гидик" 6, ет. 5 под наем. Никой не е проверил дали това е истина. С днешна дата обаче справка в ГРАО показва различен от подадения в декларацията му адрес. Той е жк "Славейков", бл. 21, вх. 8. Там е регистриран от 20 февруари 2007 г.- месец след като получава ІІІ група за жилищно настаняване. Кадиев продължава да стои в списъка за настаняване, въпреки че при промяна на адреса би трябвало да излезе автоматично оттам.
В същия списък фигурират и други общински служители, чиито документи в момента се проверяват детайлно.
Диян Димов каквото и да се каже е малко.Ти го плюеш той гледа на горе дали почва да вали.Също така той за коледа той си отпусна 5000лв бонус.За работниците си отдели по 200лв колкото да им замаже очите.На Синдикалните лидери им дал по 1000лв за да потушат напрежението и да не се дигат барабите.
Не е ли онова МЕКОТЕЛО И ЛИЗАЧ
Форбс - Ха Ха Ха ...
Който плати - получава.
На нормален език ще рече-Ако за 12 часа за определена работа си взимал 80лв бруто сега е 50лв.
Всичко друго е Пи Ар на гърба на работещите.Да не говорим за схемата как лакея на Б.Б. които и беше номиниран за БУрг на годината сегашния директор на държавното Пристанище Бургас ЕАД-Диян Димов които бил подпомогнат със 100 000лв под масата да отдаде на концесия печелившо гореспоменатите терминали със печалбата им от 6 милиона чисти пари за година.