×
Вкусно Бизнес ЮГ София Войната в Украйна Политика Общество Общини Спорт Разследване

Управител:
Веселин Василев, email: [email protected]

Главен редактор:
Катя Касабова, email: [email protected]

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Категории
Вашият сигнал Връзка с Флагман Flagman в Telegram
Накратко
НА ЖИВО
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Кампанията срещу контрабандата се плаща само от "Булгартабак"


Кампанията срещу контрабандата се плаща само от "Булгартабак"
Два месеца аналогична кампания в началото на годината са стрували 1 млн. лв.
04 Септември 2015, Петък, 14:17 ч.
Източник: capital.bg

Финансовото министерство, митниците и тютюнопроизводителите не дават средства, а само подкрепа и име
За втори път тече мащабна рекламна кампания срещу контрабандата на цигари. Официално зад нея застават "Булгартабак", две държавни институции - Министерството на финансите и Агенция "Митници", и две асоциации на производителите на тютюн. Разходът се плаща само от цигарения холдинг. И то щедро, ако се съди по първото издание от началото на годината цената на рекламите е била около 1 млн. лв. за два месеца. Сегашната кампания тече вече две седмици. Различното сега е, че периодът съвпада с предизборна обстановка и се изливат солидни средства към медии. И второ, от миналата седмица вече официално пряко участие в "Булгартабак" има депутатът от ДПС Делян Пеевски. За институциите явно това не променя нищо и съвместният брандинг си остава. Остава си и старият проблем, че под оправданието кампания срещу контрабандата холдингът се рекламира, а това е забранено.

Кой плаща

От Министерството на финансите (МФ) обясниха, че това е втората част от една и съща кампания. Засега не знаят дали ще има още серии, но обясниха, че всеки производител на акцизни стоки, който има желание да прави подобни инициативи, може да разчита на подкрепата на финансовото министерство. Тя ще е единствено имиджова, т.е. чрез предоставяне на името на Министерството на финансите и Агенция "Митници", като за нея не се отпускат никакви бюджетни средства и няма да са отпускат и в бъдеще. От МФ отбелязаха, че не знаят какъв е бюджетът на цялата кампания, защото той се определя от компаниите участници, не са информирани и как се избират медиите, какви суми получава всяка. В случая това е едно дружество - "Булгартабак".

Цветан Филев, председател на "Национална асоциация на тютюнопроизводителите 2010" (част от която е и втората тютюнева организация, сложила името си на рекламите - "Асоциацията на производителите на ориенталски тютюни"), съобщи пред "Капитал", че не са финансирали кампанията, но я подкрепят, защото контрабандата вреди на целия бранш и някои хора си позволяват да продават не само контрабандни цигари, но и нарязан тютюн нелегално.

Държавата е с всеки, който я пожелае

От финансовото министерство допълват, че позицията на министъра по обвиненията в публичното пространство, че държавата подкрепя най-големият представител на сектора, вече е изразена при представянето на първата част от кампанията през януари. Тогава в парламента имаше питане дали държавата подкрепя кампанията и защо.

Горанов обяви пред депутатите, че е готов да даде логото на Министерството на финансите на всяка компания, търгуваща с акцизни стоки, която иска да направи рекламни послания срещу контрабандата. "Ако някой от другите оператори и търговци на акцизни стоки иска да не се съмняваме, да не го упрекваме, че участва в контрабандни схеми, да бъде добър да направи и да участва в рекламна кампания срещу контрабандата. Държавата е срещу контрабандата и е готова да застане с името на всички свои органи, че е също срещу контрабандата. Който иска да подпомогне държавата с рекламен бюджет срещу контрабандата, ще го брандираме. Ще напишем: "Република България и "Лукойл" са срещу контрабандата", "Република България и "Булгартабак" са срещу контрабандата", Република България и всеки, който иска да търгува с акцизни стоки, са срещу контрабандата", каза тогава Горанов.

Първата кампания на "Булгартабак" само за преса и телевизия, без билбордове и интернет, беше на стойност 1.069 млн. лв. на база официално действащи рекламни тарифи на съответните медии - бруто, без отчитане на отстъпки по данни на "Би медия консултант". Втората вероятно е с подобен бюджет, но от цигарения холдинг не отговориха на поставените въпроси.

За вносителите - само митниците

Всъщност първата по време кампания за борба с контрабандата на цигари не беше подкрепена директно от финансовото министерство, независимо от ентусиазма му да раздава логото на ведомството си. Тя се случи през декември 2014 г. и беше с логата на Агенция "Митници", Министерството на вътрешните работи и Центъра за изследване на демокрацията и се организираше от инициативата "Срещу незаконната търговия", в която влизат българските представителства на чуждестранните цигарени концерни – Philip Morris, Japan Tobacco International, Imperial Tobacco, British American Tobacco и "Булгартабак". В рекламите, които сравняваха нелегалната търговия с цигари с трафика на хора и оръжие, обаче никъде не се виждаха логата на производителите. Бюджетът й беше от 100 хил. лв. – по 20 хил. от всяка компания, а в края "Булгартабак", която участваше в инициативата, започна своя собствена кампания.

Представители на компании от инициативата казаха пред "Капитал", че не са търсили директно подкрепа от финансовото министерство, тъй като изобщо не са очаквали, че могат да я получат. Освен това агенция "Митници", която е на пряко подчинение на министъра и с която работят отдавна, е издействала съгласие да ги подкрепи и явно министърът е преценил, че това е напълно достатъчно през декември 2014 г. Първият етап на кампанията на "Булгартабак" започна месец по-късно.

Какви са проблемите

Първият въпрос е свързан с партньорството - нормално ли е държавата да застава редом с компания от сектора, която е с неизвестен офшорен мажоритарен акционер (макар и посочен поименно от Цветан Василев), а сега и с пряко участие на депутат от ДПС и вече отрито медиен собственик.
Вторият въпрос е, че с реклама контрабанда няма как да се пребори. Ролята е на държавата, която да контролира безкомпромисно производители и вносители. И не на последно място стои въпросът колко законна е рекламата. В първия епизод Националният съвет по саморегулация препоръча на "Булгартабак" да преустанови кампанията си заради жалби, че по този начин се намира дупка в закона, който забранява рекламата на цигари и производители на тютюневи изделия освен на билбордове и на местата за продажба, а също така се внушава, че колкото повече се пуши, ще има толкова повече пари за детски градини и пенсии на възрастните. Сега посланието е аналогично - пушете, за да има пътища.

В категории: Политика


2
Коментара
Флагман.БГ Бишва любима на Гришо яхна... Бишва любима на Гришо яхна... 26/01/2025, Неделя 22:00 1
Огромен протест в Гърция
Огромен протест в Гърция 26/01/2025, Неделя 21:00 0
Отново показа класа
Отново показа класа 26/01/2025, Неделя 20:03 0
Флагман.БГ Много е щастлива Много е щастлива 26/01/2025, Неделя 19:31 3
Флагман.БГ Обра точките на 57 години Обра точките на 57 години 26/01/2025, Неделя 19:00 0
Флагман.БГ Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата 26/01/2025, Неделя 18:31 1
2
Коментара по темата
2.
se1
04.09.2015 12:53:44
1
3
Дилянтабак плаща! Купувайте контрабанда и свивайте тютюни. Стига сте пълнили гушата на този нерез ненаяден.
1.
Булгарсмок
04.09.2015 11:43:14
1
6
Българина не търси качество а търси вариант с който да задоволи нуждите си с минимален разход,така че господа управници на Булгартабак предложете евтини цигара с по ниско качество на по ниска цена като например крайна цена 3,50 лв и рязко ще намалее контрабандата :)
 
Добавете коментар
Моля, въведете Вашето име
Моля, въведете Вашият коментар
Въведете защитния код:
Моля, въведете защитния код
 
България Всички новини
Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Потрес! Бургазлийка откри две отровени котки до култови бургаски дюнери Това не са първите, а поредните гальовни животни, алармира Мартина Динева Скандалът в борбата не стихва Скандалът в борбата не стихва "Затриваме децата, а федерацията се интересува само от чужденците", твърди олимпийският шампион Георги Мърков Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Сигнал до Флагман.бг: За какъв се мисли този тарикат Джип „Мерцедес“ е паркирал безобразно в зелените площи до блок 42 в ж.к.“Възраждане“ Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Либерализацията на пазара на ток - какво предстои за българските домакинства Държавата е подготвила механизъм, който да предотврати сериозен финансов натиск върху българските домакинства Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Идеята за ро-ро ферибот от Бургас до Турция: реално решение или PR акция Новият министър лансира старата идея  Много е щастлива Много е щастлива Известна певица се радва на лични и професионални успехи Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бум на строителство и празни жилища: Парадоксът на бургаския пазар на имоти Бързото развитие на Бургас откъм публична, здравна, образователна и социална инфраструктура, води до сериозен интерес и реално пазарът е в невиждан подем Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак Трябваха ни секунди, за да отидем в задната кабина. Клекнахме ли, не знам вече, прегърнахме се и чакахме удара, сподели Пламен Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Кметът Ахмед Мехмед и депутати от ДПС настояват за справедливост за работниците в Зайчар Севим Али и Ешереф Ешереф вече са подали питане към социалния министър, а кметът усилено търси нови инвеститори  Баща му съобщи отлична новина Баща му съобщи отлична новина Везенков-младши и Коди ще играят за България във важни мачове
Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус Получи подкрепата на 87 % от избирателите, според екзитпола Огромен протест в Гърция Огромен протест в Гърция Съседите търсят справедливост след влакова катастрофа Русия съобщи, че е завладяла... Русия съобщи, че е завладяла... Още едно село в Донецка област Пуснете учениците във ваканция Пуснете учениците във ваканция Това е призивът на педиатър Отново показа класа Отново показа класа Попов с престижно класиране Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата Божидар Колев е съсобственик на "Технополис" и "Практикер" Сръбската Беба подпали мрежата Сръбската Беба подпали мрежата Пусна снимки по бански от Тайланд, влюбените емотикони не закъсняха Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколението Z – все по-технологично и самотно Поколение Z включва хора, родени между 1997 и 2012 г. Лукашенко с интересна фраза Лукашенко с интересна фраза Той счита, че Беларус се радва на сериозна демокрация Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Инженерна мисъл: Вижте как този мъж прави „самоделно камионче“ с подръчни материали Изобретението предизвика интерес и множество коментари в социалните мрежи
Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Явор БОЖАНКОВ, депутат от ПП-ДБ Бойко Борисов е изключително добър в едно нещо - да си намери повод да се разсърди. Виц на деня Виц на деня Всички пътища водят към Рим, само в България към автосервиза
Виц на деня Виц на деня В съда.
-Твърдите, че сте хвърляли домати по съседа си, но главата му е в рани.
-Ами те бяха в буркани.
Статус във фейсбук Статус във фейсбук Злобата си личи от километри.
Автори Флагмани
Маркетинг Екип
Анна Добрева-Бакалова
Специалист Маркетинг и реклама, Copywriter
Затвори