БДЖ лети към фалит по-бързо от японски влак
24 Май 2015, Неделя, 12:16 ч.
Източник: Clubz.bgЦената на компанията се срина с 41 процента само за година
БДЖ лети към фалита по-бързо от скоростта на движение на японските високоскоростни влакчета "Шинкансен", които през ден трошат световните рекорди.Това показва анализът на финансовите резултати на държавната компания за първото тримесечие, а те са меко казано кошмарни.
В товарното поделение на БДЖ приходите от продажби намаляват от 30,476 млн. лева през 2014 г. на 26,889 млн. лева през първо тримесечие на 2015 г., т.е. намалението е 3, 586 млн. лева или 12%.
Оперативната печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизации намалява от 2,402 млн. лева през 2014 г. на 118 хил. лева през 3-те месеца на 2015 г., т.е. намалението е 2,284 млн. лева или 95%.
Така чистата загуба на БДЖ-Товарни превози нараства от 3,182 млн. лева през 2014 г. на 5,397 млн. лева или със 70%.
Естествено влошените финансови резултати се отразяват в драстична обезценка на активите. Собственият капитал намалява от 76,3 милиона лева през 3-те месеца на 2014 г. на 45,5 млн. лева през 3-те месеца на 2015 г. Това означава, че оценката на компанията е паднала с 31,105 милиона лева или с 41%.
В допълнение дълговете на компанията към собствения капитал са се увеличили от 139% към първото тримесечие на миналата година до 245% през същия период на 2015 г.
Данните на БДЖ показват, че клиентите на компанията масово се отказват от услугите й. Основният клиент на компанията - енергийният бос Христо Ковачки е намалил поръчките си с над 36 процента. Същото важи и за други основни клиенти като "Стомана"-Перник.
В същото време държавният превозвач продължава да трупа огромни дългове към Национална компания "Железопътна инфраструктура", която стопанисва железните пътища у нас. Борчовете са се увеличили с 6,5 милиона лева само за три месеца.
И докато БДЖ целеустремено се води към фалит, частните жп компании увеличават обема си на работа. Основните компании от сектора привличат нови клиенти и отбелязват двуцифрен ръст на превозените обеми, който идва основно от привличането на транзитен трафик между Турция и Западна Европа.
Новото старо ръководство на БДЖ - изпълнителен директор Владимир Владимиров и шеф на борда Велик Занчев, които управляваха железницата и през първия мандат на ГЕРБ, се върна в компанията веднага след парламентарните избори. Оттогава насам бизнесът на жп компанията непрекъснато пада, а финансовите резултати се влошават от ден на ден.
В категории:
Бизнес
Поколението Z – все по-технологично и самотно
Огромен протест в Гърция
Лукашенко с интересна фраза
Баща му съобщи отлична новина
Бишва любима на Гришо яхна...
Бишва любима на Гришо яхна...
26/01/2025, Неделя 22:00
1
Скандалът в борбата не стихва
26/01/2025, Неделя 21:30
1
Нищо ново! Лукашенко пак спечели изборите в Беларус
26/01/2025, Неделя 21:00
0
Огромен протест в Гърция
26/01/2025, Неделя 21:00
0
Русия съобщи, че е завладяла...
26/01/2025, Неделя 20:31
2
Отново показа класа
26/01/2025, Неделя 20:03
0
Много е щастлива
26/01/2025, Неделя 19:31
2
Бизнесът му тръгна от видеокасетки, а днес е един от най-богатите в държавата
26/01/2025, Неделя 19:03
5
Обра точките на 57 години
26/01/2025, Неделя 19:00
0
Прегърнахме се и чакахме, проговориха машинистите от фаталния влак
26/01/2025, Неделя 18:56
0
Сръбската Беба подпали мрежата
26/01/2025, Неделя 18:31
1
Поколението Z – все по-технологично и самотно
26/01/2025, Неделя 18:12
0