Новият пътен възел на АМ „Тракия“ покрай Българово и Камено - моите 4 причини да го защитя
Регионалният министър Десислава Терзиева, облечена в стилно костюмче - пепел от рози, лисна менче с вода и откри в четвъртък пътния възел
Ключови думи:
Българово, Десислава Терзиева, Бургас, Трейс груп холд АД, Пътна инфраструктура, Стефан Бонев, Йордан Йорданов
22 Юли 2014, Вторник, 07:36 ч.
Автор: Иван КОЛЕВС гара и автомагистрала в близост районът става изключително привлекателен за инвеститорите, затова нека скептиците замълчат
В края на миналата седмица край Бургас бе откри новият пътен възел „Българово“. В стилно розово костюмче пристигна регионалният министър Десислава Терзиева, огледа обекта, прочете едно от последните си публични слова, лисна менче с вода и пое обратно към София. За част от нас това бе пиар акция, с която отиващият си министър опита да отчете дейност, за други закъсняло действие, което трябваше да бъде изпълнено още преди три-четири години - при бивш министър на Борисов.Всичко около изграждането на пътния възел приключи изключително бързо. 2 млн.лв. бяха заложени в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, проведе се обществена поръчка, избра се изпълнител - „Трейс груп холд“ АД и само 45 дни по-късно имаме блестящо изпълнен обект.
Мнозина определиха пътния възел за абсолютно безсмислен и изразиха безкрайни съмнения, че няма съществена полза от него. „Кой ще слезе от магистралата, за да се движи по селския път?!“, чуха се коментари.
В контратеза на това твърдение, ви давам четири причини да го имаме този пътен възел:
Първата и може би най-значима полза при изграждането на т.нар. далечен северен обход е същественото намаляване на трафика от и към Бургас. Пътният възел е най-удачното алтернативно трасе към Несебър и Северното Черноморие. Отсечката Българово-Миролюбово-Тънково и Слънчев бряг бе рехабилитирана паралелно с изграждането на отклонението от АМ „Тракия“ и е в добро състояние, гарантиращо спокойно движение за шофьорите. До няколко месеца се очаква да приключи и обновяването на пътя в другия лот - от Камено към кв.“Горно Езерово“, с което ще се даде възможност трафикът да се изнася директно към детелината за ж.к.“Меден Рудник“, а оттам и Созопол, Приморско и Царево. Изчисленията за намаляването на пътнико-потока към Бургас засега са противоречиви – от 20 до 40 %. Още в първите дни е трудно да се даде прогноза, но видно и с просто око за преминаващите през отсечката, е, че тя ще скъси част от огромната тапа, образуваща се на входа на Бургас откъм АМ "Тракия" през летните месеци.
Втората пряка полза от пътния възел е възможността Камено и Българово да имат пряк достъп до АМ „Тракия“, а с това и далеч повече възможности за привличането на инвеститори. Неслучайно двамата кметове – червеният Стефан Бонев и герберовият Йордан Йорданов бяха сред най-щастливите на откриването. Йорданов разпалено разказваше на журналисти как преди време в Българово е трябвало да стъпи чужд инвеститор, харесал парцел, допаднало му, че съвсем наблизо има гара, но след като разбрал, че няма шанс скоро градчето да се отвори към АМ „Тракия“, се отказал и потърсил друго място. Инвестицията макар и скромна щеше да гарантира нови работни места в Българово. Случаят е показателен за трудностите, които имаше бизнесът, решил да изгради база в района. Сега с отварянето на пътния възел, наличието на жп гара и магистрала мястото става интересна локация за инвеститорите и шанс да се даде живец на двата града.
Не са за подценяване и облекченията, които ще имат жителите на Камено и Българово, което е третата пряка полза и това най-добре могат да го потвърдят хората от двата града. Особено тези в Камено, които блъскаха колите си по разбитата общинска пътна мрежа.
Четвъртата: Възможност за по-лесен достъп до Северна промишлена зона-Бургас и товарната база на „Лукойл“, с което ще се намали трафикът на тежкотоварни камиони към входа на Бургас. Пътният възел е изключително устойчив и няма проблем да поеме сериозни натоварвания, категорични бяха на откриването специалистите. Имаше и много критики, че пътният възел се изгражда едва ли не, за да обслужи нефтозавода. Но точно „Лукойл“ е един от най-големите данъкоплатци в държавата и най-малкото, което може да се направи в този случай е да му се помогне с изграждането на подходяща инфраструктура. И без това неговите товарни камиони няма да станат по-малко или повече и ще си минават по пътища, които не могат да понесат подобна тежест и интензитет.
В категории:
Бургас
Напусна ни Румяна Карадимчева
Зловещ инцидент в Русия
Почина бившият президент на Германия Хорст Кьолер
Голям екшън при "сините"?
Царевското село Кости посрещна празника Трифон Зарезан
Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи
01/02/2025, Събота 22:00
0
Ще има ли мир скоро между Москва и Киев?
01/02/2025, Събота 21:31
4
Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение
01/02/2025, Събота 21:00
0
Напусна ни Румяна Карадимчева
01/02/2025, Събота 20:28
0
Мъж застеля украински военен
01/02/2025, Събота 20:00
3
Българският консул в Швеция посети екипажа на задържания кораб "Вежен"
01/02/2025, Събота 19:40
0
Борисов с много остра позиция! Какво се случва в България?
01/02/2025, Събота 19:28
23
Десислава Иванчева пак опитва да излезе от затвора, за да се лекува
01/02/2025, Събота 19:20
0
Почина известен бизнесмен
01/02/2025, Събота 18:48
1
Как се отрази по-високото ДДС на ресторанти и заплати
01/02/2025, Събота 18:40
2
Четирима загинали при атака на руска ракета по жилищна сграда в Полтава
01/02/2025, Събота 18:20
0
Горските пожари в Лос Анджелис са напълно овладени, след като горяха три седмици
01/02/2025, Събота 18:00
0