Жаркото слънце, а не евтиният алкохол, виновно за смъртните случаи в Слънчев бряг, смята посланик
Eвтиният алкохол, който се продава в супермаркетите в Слънчев бряг е една от основните причини за нещастните инциденти с млади туристи в курорта. Това се случва в хотели, които приемат младежи, избрали България заради достъпният алкохол, каза Елена Иванова, председател на Управителния съвет на Съюза на собствениците – Слънчев бряг по време на среща в курортния комплекс с консула на Великобритания у нас Джон О Шонеси. Иванова посочи, че ол инклузив базите по-рядко отчитат инциденти с пияни летовници. Не виждаме вариант, в който да изгоним супермаркетите от централната в западната зона, където е по спокойно и почиват предимно възрастни туристи и семейства с деца, коментира Иванова.
Джон О Шонеси запозна хотелиерите с лятната кампания "Ваканционен махмурлук" , която е стартирало британското посолство. Стремим се да достигнем до туристи между 16 и 30 години, каза консулът. В постерите се съдържа полезна информация за това как да се реагира, за да не се допусне инцидент. Туристът да бъде внимателен, когато е на балкона в хотела си – безразсъдното държание може да му коства живота. "Пий и не прекалявай! А при спешен случай, звъни на 112!" - с този надпис на подложки за чаши британското консулство пък предупреждава поданиците си, че забавленията трябва да са с мярка. Консулът на Великобритания заяви, че и климатът е виновен за малката алкохолна издръжливост на сънародниците му, които почиват в Слънчев бряг. За една година 24 англичани са намерили смъртта си в България. В това число са и туристи починали по естествен път. На срещата хотелиерът Веселин Налбантов призова да бъдат проверени туроператорските фирми, които водят в България гости за алкохолен туризъм. Става въпрос за оператори от Скандинаввието, Германия.
На срещата бе отчетено, че постепенно нещата по морето започват да се променят. Така например тази година баркроуловете били ситуирани само в заведенията, няма ги нелицеприятните гледки от голи и пияни туристи по алеите, а пък и туроператорите сключвали договори за повече културни събития.